Sadlar

mao

Medlem
Sadlar
Jag bytte från Romin till en Fizik Arione men du måste prova själv. Jag trivs bättre på Arione, någon annan tycker säkert tvärtom.

Sadlar
Jag hade också problem med obekväm sadel. Jag ville dock inte lägga enorma summor pengar på att testa mig fram med olika modeller. Min sadel sluttade neråt på sidorna precis som din. Snubblade över denna på Aliexpress med rakare sidor. Helt otroligt bekväm sadel. Jag har inget att klaga på. Har hållt många mil nu. Det enda som är surt är att Postnord kräver tullavgift på 90kr och dröjer en extra vecka innan dom skickar paketet till dig.

Bilagor

• Screenshot_20210411-103742_Gallery.jpg
    Screenshot_20210411-103742_Gallery.jpg
    414.7 KB · Besök: 32
  • Screenshot_20210411-103737_Gallery.jpg
    Screenshot_20210411-103737_Gallery.jpg
    472.8 KB · Besök: 32

-Andy-

Aktiv medlem
Sadlar
Bytte från Romin till Specializeds ”nya” Power-sadel förra året. Som natt och dag. Många verkar väldigt nöjda med just Power-sadeln.

Pfaff

Aktiv medlem
Sadlar
Det finns många sadlar och det finns många rövar. Problemet ligger i att hitta just den sadeln som passar just din röv.
Det kostar antagligen en del försök innan ni hittat varandra.
Vissa cykelhandlare har provstation eller lånar ut sadlar för utprovning.
Häng inte upp dig på fabrikat.

fyrbåk

Aktiv medlem
Sadlar
Jag hade också problem med obekväm sadel. Jag ville dock inte lägga enorma summor pengar på att testa mig fram med olika modeller. Min sadel sluttade neråt på sidorna precis som din. Snubblade över denna på Aliexpress med rakare sidor. Helt otroligt bekväm sadel. Jag har inget att klaga på. Har hållt många mil nu. Det enda som är surt är att Postnord kräver tullavgift på 90kr och dröjer en extra vecka innan dom skickar paketet till dig.
Festligt. Även jag har köpt just den modellen på Ali. Tyckte däremot inte att den var speciellt bra utan jag sitter liksom "ovanpå" på något skumt sätt som inte passar mig. Däremot har jag andra Ali-sadlar som är bland de bästa jag överhuvudtaget har provat. Så smaken är som baken 😀
Fördelen med Ali-sadlar är ju att man kan köpa flera stycken för att hitta den som passar en bäst utan att bli ruinerad på kuppen - om man nu står ut med att vänta på varorna 1-2 månader. Testsadlar funkar inte så bra för mig eftersom jag behöver köra med en sadel ett tag innan jag är säker på om den är bra eller dålig (om den inte är total katastrof som jag känner omedelbart).

Sadlar
Festligt. Även jag har köpt just den modellen på Ali. Tyckte däremot inte att den var speciellt bra utan jag sitter liksom "ovanpå" på något skumt sätt som inte passar mig. Däremot har jag andra Ali-sadlar som är bland de bästa jag överhuvudtaget har provat. Så smaken är som baken 😀
Fördelen med Ali-sadlar är ju att man kan köpa flera stycken för att hitta den som passar en bäst utan att bli ruinerad på kuppen - om man nu står ut med att vänta på varorna 1-2 månader. Testsadlar funkar inte så bra för mig eftersom jag behöver köra med en sadel ett tag innan jag är säker på om den är bra eller dålig (om den inte är total katastrof som jag känner omedelbart).
Håller helt med. Man måste prova sig fram. När 100 personer ger betyget 5+ så kan sadeln ändå vara helt katastrof för en själv.

NiklasL

Aktiv medlem
Sadlar
Romin är en trevlig sadel som jag tidigare kört i många år. Nu är det Power. Det konstiga är att det funkar med 143 mm utomhus men inte alls på trainer. 155 mm är bättre där. Vinkeln på sadeln är viktig för att den ska funka bra.
Även provat Bontrager Aeolus Elite nyligen som liknar Power. Nyfiken på Fizik Vento Argo, vilken vad jag förstår är av samma typ som Power. På pendlaren är det en Specialized Avatar.

NiklasL

Aktiv medlem
Sadlar
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer