Säkert att handla från CRC?

• Trådstartare Trådstartare CE
  • Start datum Start datum
Och när vi talar om säkerhet:
Se till att ändra lösenordet för paypal om du har använt samma paypallösen som det för happy...

Det var ju en hackerattack mot dem för några månader sedan.
Jag var tvungen att byta VISA-kort efter det, blev uppringd av banken...

Nu ska det inte vara några problem längre, har själv handlat flera gånger sedan dess.

Handlade därifrån i samband med hacker attacken och efter det beställdes det flygbiljetter till höger och vänster på mitt kort men det är ju omöjligt att säga om det var där som mina siffror blev stulna dock ligger crc högt upp på misstäntlistan.

Bongo skrev:
-------------------------------------------------------
> Och när vi talar om säkerhet:
> Se till att ändra lösenordet för paypal om du
> har använt samma paypallösen som det för
> happy...

Självklart två olika.

rekrevs skrev:
> Använd e-kort om du har möjligheten, funkar
> mycket smidigt.

+1 på det. Är ju ett "engångs" kortnummer med e-kort.... Och du kan själv bestämma hur mycket som ska gå ta ut på just det kortet...

Jag handlade där i slutet av februari då det påstådda nummerstölden skulle ha skett. Hade inga som helst problem. Använde e-kort vilket är smidigt. Dock är det precis lika osäkert som ett vanligt kort under den period det är giltigt och inom de beloppsgränser man sätter. Det senare kan dock vara rätt stort om man som i mitt fall beställde en cykel.

Men som sagt, inga som helst problem. Banken verkade inte särskilt bekymrade de heller när jag frågade dem.

Mvh
Freddo

martinpetter skrev:
> Vad gör CRC när det står "processing" i fyra
> dagar?
>
> /M

De plockar ihop din order...
Kan ibland vara värt att ringa och jaga på dem lite, brukar funka för mig iallafall.

martinpetter skrev:
> Vad gör CRC när det står "processing" i fyra dagar?

Förmodligen sitter de i telefon eller svarar på mejl till alla som hör av sig och undrar varför paketet aldrig skickas :-)

Det var nästan lite väl billigt i helgen, de kanske råkat fippla med priserna av misstag. Iaf under "Offers". Hoppas verkligen att mitt paket går iväg :) Det som var mindre kul är att min nya ram dök upp 2000kr billigare än vad jag gav för den, men nu är alla priser "normala"-sale priser. Beställde däck för 50kr som nu kostar 244 på rea. Big betty 2,4 evo för 180kr osv. osv.

min beställning har stått som processing nu i 2dagar, pengar har dragits men inga mail om att grejerna är skickade. Jag har handlat från dom förut och då funkade allt fint, men blir ju lite nyfiken på hur lång tid det brukar ta

valle skrev:
> min beställning har stått som processing nu i
> 2dagar, pengar har dragits men inga mail om att
> grejerna är skickade. Jag har handlat från dom
> förut och då funkade allt fint, men blir ju lite
> nyfiken på hur lång tid det brukar ta

Min beställning som lades i söndags skickades också först idag. Min gissning är att ordrarna hanteras i kronologisk ordning vartefter de inkommer. CRC har nog högtryck just nu med tanke på årstiden.

Mitt SHB kort spärrades precis för internetköp p.g.a. "misstänkt bedrägliga transaktioner", nån som vet om det är relaterat till CRC och deras oförmåga att hålla obehörigt folk utanför sin IT-miljö?

Enl. internetbanken saknas som tur är inga pengar!

/Per

Maxmix skrev:
> Är det så jevla svårt för er gubbar på happy
> som alltid är SÅ jevla smarta att göra ett
> paypal konto att handla med?

Det smarta är väl snarare att inte använda paypal.

Har du SHB så vet du väl att du kan öppna och stänga ditt kort för Internetköp och likaså för köp i utlandet.
Mitt eget är alltid stängt för båda utom i den sekund jag trycker på KÖP.

PerFormance skrev:
> Mitt SHB kort spärrades precis för internetköp
> p.g.a. "misstänkt bedrägliga transaktioner",
> nån som vet om det är relaterat till CRC och
> deras oförmåga att hålla obehörigt folk
> utanför sin IT-miljö?
>
> Enl. internetbanken saknas som tur är inga
> pengar!
>
> /Per

"Processing" nu sen i lördags. Customerservice verkar också ha högtryck. Grejerna kommer väl när de kommer antar jag. Man skulle nog beställt tidigare i år...

Hmm fick detta mail precis:(

Just a quick email to let you know that your delivery may arrive a little late, as we are currently managing unforeseen delays in our processing. We try our very best to ship your order as quickly as possible and we’re really sorry this has happened.
Please rest assured that we are doing everything we can to get your order to you on time.
‘What do I do next?’
There is no further action required from you as we are busy working on getting your order dispatched.
A confirmation email will be sent to you as soon as we dispatch the order.
Once again we apologise and hope this short delay does not inconvenience you any further.
Thank you for your patience,
Chain Reaction Cycles Customer Services

Fick också en sådan. Alltid lika konstigt att våren innebär ökad efterfrågan på cykelprylar. Siten har gått segt som tuggummi senaste dagarna.

Tillbaka
Topp