saknar du en Supernormal?

de kan ju vara värt ett besök då också... :)

jag har snackat med han och han verkade inte ha nå vidare koll på vad han sålde. visste tex inte vilken storlek ramen var. inte heller riktigt hur gammal den var.

han hette inte Kalle och verkade dessutom ha flera cyklar till salu.

Frågan är ju, hur länge väntar ni på att någon anmäler den saknad innan ni kastar er över telefonen och köper den? Jag tänker inte sticka under stolen med att om den inte är stulen (eller anmäls stulen de närmaste dagarna) så skulle jag kunna vara lite givmild och bjuda 2000.

Utifall annonsen försvinner:

supernormal.JPG ht=649

RawTV skrev:
-------------------------------------------------------
> Här heter han Allan:
>
> http://kopochsalj.eniro.se/query/id/A27645156/orde
> rnr/10/what/gti_info/tpl/bas_front/category_id/190
> 00000/format/print

Jag har, tillsammans med en klubbkamrat, köpt en bil av en person som kallade sig Allan. Det slutade inte så bra alls. Jag aktar mig hädanefter för alla som säljer saker under namnet Allan.

Här skrevs det om den affären
http://jespersundewall.blogspot.com/2008/05/akta-er-fr-allan.html

Little Stereo skrev:
> Är den orginalspecad på bilden (sun-fälgar och
> SDG-sadel tex)? Såg en exakt likadan utanför
> pressbyrån hemma för en stund sen... :-/ T

Är det någon som vet om cykeln på bilden i annonsen är "fabriksspecad" ? T

Skönt, då slipper jag den frestelsen. Någon gjorde sig ett klipp, men med ett oroligt samvete som straff. Vi vet dock inte om den är stulen än, och det är ju lite dumt att inte tillämpa vanlig rättspraxis att inte döma folk på förhand.

har någon dömt någon?

det var ju bara ett bra tillfälle att åka och titta efter sitt ram-nr. alternativt köpa en ersättande hoj rätt billigt :)

fast samtidigt vad skulle man gjort om det var ens cykel, man kan inte göra så mycket. Vem vet hur "kalle" såg ut med, han kanske såg ond ut då hade inte jag kaxat...

Jag har ingen aning om vad den är värd och skulle lätt kunna köpa den för fjorton hundra kronor i god tro.

Vad är den värd?

Senast redigerad av en moderator:
tobiias skrev:
> Jag har ingen aning om vad den är värd och
> skulle lätt kunna köpa den för fjorton hundra
> kronor i god tro.

Den är värd vad folk är villiga att betala. Men årets modell av cykeln går på 17 lök i butik. Så något mer än 1400 är den nog värd.

tobiias skrev:
> Jag har ingen aning om vad den är värd och
> skulle lätt kunna köpa den för fjorton hundra
> kronor i god tro.
>
> Vad är den värd?

Men innan du köper en begagnad pryl (vilken som helst) så försöker du väl kolla upp vad en sådan kan vara värd?
Det gör iaf jag oavsett så jag vet hur mycket jag ska pruta, annars är man ju bara korkad och ska hålla sig ifrån begagnat-marknaden.

Om man tycker det är svårt att kolla vad en sån hoj är värd så kan man gå till en relativt vanlig söksida, t.ex. google och söka på "supernormal mtb" eller "supernormal mountainbike" eller "supernormal bike" eller "supernormal cykel", sedan går man in på första bästa online-butik man får upp i sökresultaten och kollar vad cykeln kostar ny så är det inte så svårt att avgöra om det är ett rimligt pris.
Detta är inte direkt raketforskning.

EDIT: P.S. Detta gäller såklart inte alla människor, det finns såklart "Svenssons" utan intresse av cyklar som skulle köpa den för 1400:- för att den är vit och ser snabb ut.... Men jag förutsätter att alla aktiva på detta forumet klarar av att googla för att avgöra om priser på cyklar är rimliga.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp