GarryJones skrev:
-------------------------------------------------------
> Gällande försäkring du syfte på Fritz: 200kr
> till SCF sade du. Och sedan avgift till en klubb.
>
>
> Men Startklar Plus är
>
> 1) En försäkring som gäller under alla
> idrotter.
> 2) Bättre villkor än SCF's
> 3) Pengarna tillbaka om inte du kan ställa upp i
> ett motionslopp eller en tävling pga sjukdom.
> Alla lopp, alla idrotter under 12 månader.
>
> Så din licens, vad är mervärde där? Det vet
> kanske att SCF betalar 110 till Folksam för
> licensförsäkring så i själva verket måste
> förbundet adminstrera 40 000 nya licenser för 90
> kr st!
>
> I am sorry om jag misstog mig om det exakta
> upplägget med ditt lopp.
>
> Men gällande GFS. Formellt så har de gjort fel.
> Yes. Om man ställer frågan på sin spets.
> Frågan var att det var nödvändigt för dig att
> vända på alla sten. Det var du som väckte
> frågan vid Polisen, LS och Friends Arena VD. Hade
> polisen eller LS tänkt blunda för det 2014 så
> kan inte de erkänna det till dig för de
> erkänner tjänstefel.
>
> Det är mycket som man skulle kunna ta upp. Hur
> många cyklister har en ringklocka under
> Vätternrundan. Om du ringer till polisen i Motala
> så måste de säger att lagen gäller. Dvs 500kr
> per cyklist. Men ingen polis ska stå vid Vadstena
> vägen. Det är en lag man kan se förbi. Däremot
> kommer de aldrig att säga sig rakt ut.
>
> Ha en bra helg. Skriv lite kortare från
> mobilen.... :)
Återigen Garry (nu på datorn) jag vet itne vad det är du missar, försäkringen gäller även när du tränar inte bara när du kör ett lopp, då är du ändå försäkrad om loppet är sanktionerat. Så här står det på Startklar plus (Folksams hemsida) :
"Startklar Plus
Med Startklar Plus får du tillbaka anmälningsavgiften till motions- eller tävlingsarrangemang i Sverige om du har ett läkarintyg som styrker att du inte kan delta. " Alltså att du är försäkrad UNDER loppet.
Du anser att JAG har gjort fel ang. GFS, må så vara att du kan tycka det. Men du menar alltså att GFS har gjort allt rätt? Ledsen men där har du fel. Lite spännande att du tycker att jag väckte den björn som sov hos LS/Polis etc varför vi var så snabba med att publicera nyheten var bl.a. för at SvD och DN hade även de koll på nyheten, vilket LS och Polis sa till mig när jag ringde om GFS, då gäller det att vara snabbast med nyheten om man vill ha hits på sidorna.
Ang. VR så kör jag inte det, och tänker inte heller göra det. Egentligen skall man aldrig säga aldrig så jag lägger väl till att om någon slänger upp en hög med pengar framför mig med motkrav att jag skall köra det. Så kanske jag gör det men hur stor hög med pengar kan vi ju tvista om. Men jag har skrivit många ggr om just ringklockan vad jag tycker om den, men bara för att göra dig nöjd så kanske jag gör som Pebben d.v.s. placerar den i sadeln, då reglerna säger inte var jag skall ha den. Men annars får de tapetsera mig med böteslappar innan jag sätter en ringklocka på mina hojar. Det är ett val jag gör mest på grund av det estetiska.
Men jag släpper dig nu Garry jag vet genom alla dina tidigare inlägg att har du bestämt dig för något så är det så, du kommer hädanefter att gneta och tjata om detta må så vara, men jag ber dig än en gång för 4 eller 5 gången nu :
_Kom med konkreta förslag på förändring utan att ta upp det förflutna är det något du klarar av?_
Skall jag även ta det på engelska?
//Fritz