Schwalbe winter tappar dubb

Newmannen

Medlem
Köpte vinterdäck förra året men det blev inte så många rundor. När jag skulle sätta på dem idag såg det ena däcket ut såhär. Ska det vara såhär?
20171122_202000.jpg

Visst några dubb kan man ju förstå men det saknas ju en massa.

Newmannen sa:
Köpte vinterdäck förra året men det blev inte så många rundor. När jag skulle sätta på dem idag såg det ena däcket ut såhär. Ska det vara såhär?

Visst några dubb kan man ju förstå men det saknas ju en massa.

Dom hade problem med det däcket ett tag, men det ska tydligen vara åtgärdat nu.
Råkade ut för samma sak.

Märkligt! Mina tre år gamla MW har inte tappat en enda dubb. Däremot har det ena drabbats av dubb som ätit sig genom casingen och punkat slangen (men det kan jag acceptera efter flitigt användande). ISP däremot, har formligen sprutat dubb trots noggrann inkörning.

Märkligt hur "samma" däck kan vara så olika för olika användare... Mina Schwalbe winter 30mm går in på tredje vintern nu och drygt 350mil hittills med två nu ersatta dubb i bakdäcket. Lär dock bli sista vintern för dem. Mina ISP går också in på sin tredje vinter nu med drygt 300 mil. Trots osnäll behandling sitter alla dubb som berget.... Klarar säkert ett fjärde år med tanke på hur fina de fortfarande är( går ju inte i närheten lika mycket på barmark som de andra).

Tillbaka
Topp