Scott Scale 940 alu eller 940 kolfiber?

jämfört med denna cragger har cannondale ingen dropperpost, onödigt smala fälgar, roligare snabbare däck (men halva forat kommer tycka tvärtom), mindre kreddig förmodligen tyngre gaffel. rammaterial är hyfsat ointressant, men antagligen är cannondaleramen lite lättare. svensk handlare är väl värt en del i händelse av reklamation.
Ja det kändes lite som en annan typ av cykel. Mer att cykla snabbare än att köra i terräng med.

Bra att känna till är att Cykloteket och ett stort gäng andra fysiska butiker (Cykelkraft m.fl.) och onlinebutiker (Bikester m.m.) är samma koncern (WeSports) efter att de har köpt upp ett *stort* antal butikskedjor och varumärken.

Jag köper personligen inte gärna från dessa butiker då mixen av priser, kompetens och leveranstider tyvärr känns sådär för min del.

Så om du jämför mellan WeSports butiker så har du egentligen inte jämfört något alls.

TCM cykel och Sportson är inte en del av WeSports och är de andra stora butikerna i Stockholm jag som inte bor i området känner till.

Ja det kändes lite som en annan typ av cykel. Mer att cykla snabbare än att köra i terräng med.
det är väl jämförbart med scale i högsta grad. Bättre gaffel än TK coil eller vad det var men tror den väger runt 2.3kg (mot sid 35 select på 16xx)
Sen kan men ju tycka om utseendet.
Vet inte varför den är så väldigt kort om den är "aktuell" men det går väl bra på den typen av cykel.

men för att svara på frågan, om det skiljer 7000 så får man uppskatta att köpa i butik väldigt mycket. Man kanske slipper köpa fel storlek tex.

Jag kan inte Fox men enligt google
The Fox 34 Rhythm is a massive performance and structural upgrade over the entry-level [RockShox Recon RL](index:1.2.9, 1.2.12). The Fox 34 Rhythm features larger 34mm aluminum stanchions and the capable GRIP damper, whereas the Recon RL uses narrower 32mm steel stanchions and a basic Motion Control

Sen vill jag personligen hålla mig till Rockshox men det är ett annat bråk.

Ja, däcken som kommer på Craggern får man nog byta ut och ha i garaget till det blir svårt att hänga med barnet utför.....eller behålla och byta dem till lättare är det blir svårt hänga med uppför.
Jag är nere på väldigt lätta däck nu...utför vinner jag fortfarande.

EDIT. Det är alltså väldigt kraftiga däck

EDIT2 EXO+ till och med. Vet inte vad det väger men är väl snäppet från DD?

Tillbaka
Topp