Scott spark the tråd
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bankrånarn sa:Finns det priser ute på 2017 serien?
julgus sa:Prisbild? Tillgänglighet? Och jag som hade tänkt att köpa en Scott 920 på måndag så kommer detta.... kanske värt att avvakta?
Bankrånarn sa:Finns det priser ute på 2017 serien?
kay sa:Sen vet vi ju inte ännu om 920-2017 har 1x11 heller, har inte sett den än:-) den kanske har 2x10 vem vet?? Eller kanske 1x12. Det vore ju iofs kul.
julgus sa:På tal om det.. hur upplever du utväxlingen på de lite snabbare avsnitten på långlopp? Jag tänker främst på CV där det stundtals går duktigt snabbt. Min handlare indikerade att man kanske behöver dreva upp...
Oggler sa:Jag har inte lusläst. Varken tråden eller länkarna. Men det verkar som att baksvingen på sparken inte har någon led längst ut vid bakaxeln. Kolfibret tar väl upp den lilla vinkelförändring som trots allt uppstår. Men hur löser de det där på aluminiumvarianten av samma ram? Sitter det en led där då? Eller tar aluminiumet upp flexet?
-Andy- sa:Oggler sa:Jag har inte lusläst. Varken tråden eller länkarna. Men det verkar som att baksvingen på sparken inte har någon led längst ut vid bakaxeln. Kolfibret tar väl upp den lilla vinkelförändring som trots allt uppstår. Men hur löser de det där på aluminiumvarianten av samma ram? Sitter det en led där då? Eller tar aluminiumet upp flexet?
Intressant fråga. Varför skippar man leden längst ut?
sobrius sa:-Andy- sa:Oggler sa:Jag har inte lusläst. Varken tråden eller länkarna. Men det verkar som att baksvingen på sparken inte har någon led längst ut vid bakaxeln. Kolfibret tar väl upp den lilla vinkelförändring som trots allt uppstår. Men hur löser de det där på aluminiumvarianten av samma ram? Sitter det en led där då? Eller tar aluminiumet upp flexet?
Har inte Lapierre XR en liknande lösning?
Jensen sa:sobrius sa:-Andy- sa:Oggler sa:Jag har inte lusläst. Varken tråden eller länkarna. Men det verkar som att baksvingen på sparken inte har någon led längst ut vid bakaxeln. Kolfibret tar väl upp den lilla vinkelförändring som trots allt uppstår. Men hur löser de det där på aluminiumvarianten av samma ram? Sitter det en led där då? Eller tar aluminiumet upp flexet?
Cannondale scalpel har det sen några år . Även på Alu varianten från och med 2017
Oskar sa:Jensen sa:sobrius sa:-Andy- sa:Oggler sa:Jag har inte lusläst. Varken tråden eller länkarna. Men det verkar som att baksvingen på sparken inte har någon led längst ut vid bakaxeln. Kolfibret tar väl upp den lilla vinkelförändring som trots allt uppstår. Men hur löser de det där på aluminiumvarianten av samma ram? Sitter det en led där då? Eller tar aluminiumet upp flexet?
Cannondale scalpel har det sen några år . Även på Alu varianten från och med 2017
Samma sak med Canyon Lux.
-Andy- sa:Oggler sa:Jag har inte lusläst. Varken tråden eller länkarna. Men det verkar som att baksvingen på sparken inte har någon led längst ut vid bakaxeln. Kolfibret tar väl upp den lilla vinkelförändring som trots allt uppstår. Men hur löser de det där på aluminiumvarianten av samma ram? Sitter det en led där då? Eller tar aluminiumet upp flexet?
KJS sa:Oskar sa:Jensen sa:sobrius sa:-Andy- sa:Oggler sa:Jag har inte lusläst. Varken tråden eller länkarna. Men det verkar som att baksvingen på sparken inte har någon led längst ut vid bakaxeln. Kolfibret tar väl upp den lilla vinkelförändring som trots allt uppstår. Men hur löser de det där på aluminiumvarianten av samma ram? Sitter det en led där då? Eller tar aluminiumet upp flexet?
Samma sak med Canyon Lux.
Har heller aldrig förstått varför man envisas med det. Hoppas man fått till länkaget bättre än tidigare så man inte måste hålla på låsa och låsa upp hela tiden för att slippa trampa runt på en gunghäst.
julgus sa:Uj, hämtade min sproijlans Spark 920 ikväll... vilken pryl.. galet skön... magisk...
ething sa:Googla Horst link så får ni svaret om leden. Den trista sanningen är att Specialized har patent på den leden så därför har de flesta andra löst det med "smarta" bakdämpare. En horst link minskar gungandet och isolerar bromskrafter bättre vilket ger en smidigare cykel, men med leder kommer flex och underhåll.
Vad gäller flex så kan du ju bygga den övre leden så att vinkeln på baktriangeln hålls konstant, alternativt använda kontrollerat flex i kolfibern (vilket Scalpeln kört med i många år). Det kan vara olika utväxling i leden på kolfiber och aluminiumramen men det är ren spekulation från min sida...
Rickard.v sa:julgus sa:Uj, hämtade min sproijlans Spark 920 ikväll... vilken pryl.. galet skön... magisk...
Supernice. Funderar på en sådan om det inte blir en 2017 som denna tråd handlar om.
Funkar växlar bra? Bra kedjelinje på största bak? Bild?
Jensen sa:Angående led och icke led i baksvingen, cannondale har ju kört med flexande leder rätt länge utan problem (i typ 10 år om inte mer), som dessutom flexar mer, så ser inte problemet
julgus sa:Uj, hämtade min sproijlans Spark 920 ikväll... vilken pryl.. galet skön... magisk...
-Andy- sa:Jensen sa:Angående led och icke led i baksvingen, cannondale har ju kört med flexande leder rätt länge utan problem (i typ 10 år om inte mer), som dessutom flexar mer, så ser inte problemet
Cannondale hade väl rätt stora problem med just Scalpel och trasiga baktrianglar för några år sen om jag inte minns helt fel. Många spekulerade då i om det verkligen var en så bra idé att låta kolfibern flexa så pass mycket som det gjorde på Scalpelen. Det kraftiga flexandet gick rätt hårt åt materialet. Det kan hända att det är bättre idag.