Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
konscious sa:Tycker ni dropper är ett lyft om man bara kör Gubb-XC dvs LLC ?.
MTBiker sa:Nu har den kommit och även fått nya hjul som väger in nästan 600g mindre än orginalhjulen.
Valde RC Team för jag tycker den är brutalt snygg och sticker ut mot alla gulsvarta Scottar.
Så nu väntar jag bara på våren.
grenhall sa:MTBiker sa:Nu har den kommit och även fått nya hjul som väger in nästan 600g mindre än orginalhjulen.
Valde RC Team för jag tycker den är brutalt snygg och sticker ut mot alla gulsvarta Scottar.
Snygg!
Vad väger den in på nu? 10,80kg?
Snyggt, vilka hjul blev det?MTBiker sa:Nu har den kommit och även fått nya hjul som väger in nästan 600g mindre än orginalhjulen.
tillgängligHedlund80 sa:Snyggt, vilka hjul blev det?MTBiker sa:Nu har den kommit och även fått nya hjul som väger in nästan 600g mindre än orginalhjulen.
Vad väger de och vad kostar dem?MTBiker sa:tillgängligHedlund80 sa:Snyggt, vilka hjul blev det?MTBiker sa:Nu har den kommit och även fått nya hjul som väger in nästan 600g mindre än orginalhjulen.
Öster Cykel i Jönköping handbygger kolfiberhjul med deras logga på.
cykloton sa:Vad väger de och vad kostar dem?MTBiker sa:tillgängligHedlund80 sa:Snyggt, vilka hjul blev det?MTBiker sa:Nu har den kommit och även fått nya hjul som väger in nästan 600g mindre än orginalhjulen.
Öster Cykel i Jönköping handbygger kolfiberhjul med deras logga på.
JockeS sa:Du kan nog få ner den till sub 10 med byte av styre, stam, sadelstolpe och sadel..
Har en RC 900 Team 2018.
Min sadelstolpe vägde köksvågen in på 292gr och bytte till KCNC-AL som vägdes in på 200gr.
Styret och styrstammen var rena blyvikter så det byttes till kolfiberstyre och FR-X styrstam med kolfiber distansbrickor.
Väger numera in på 10,85 kg med allt annat original.
Jajjas sa:JockeS sa:Du kan nog få ner den till sub 10 med byte av styre, stam, sadelstolpe och sadel..
Har en RC 900 Team 2018.
Min sadelstolpe vägde köksvågen in på 292gr och bytte till KCNC-AL som vägdes in på 200gr.
Styret och styrstammen var rena blyvikter så det byttes till kolfiberstyre och FR-X styrstam med kolfiber distansbrickor.
Väger numera in på 10,85 kg med allt annat original.
Minns du vad styret och stammen vägde mer exakt? Tänkte banta min 940 lite som antagligen har ännu tyngre styre och ffa droppen.
pme sa:Bergsmannen sa:pme sa:Sputnik sa:Ubbe73 sa:Sputnik sa:Ubbe73 sa:Har monterat en dropper på min Spark RC Team. Blev en Brand-x. Inte helt nöjd med relagets utformning och placeringen på styret. Vet att Scott har en kombi med dropper och twinlock. Någon som vet vad man kan få tag på en sådan och vad den kostar? Andra förslag på reglage/placering?
http://themtblab.com/public_html/wp-content/themes/thesis_186/custom/images/2017/06/sg_twin.jpg
Kommer att byta till just ett sådant i samband med att jag byter från 2x till 1x på min Genius. Det reglage som sitter på 2018-modellerna är som sagt helt kass!
Är detta inte 2018 års modell?
Är inte säker, det finns några varianter. Jag har 710, dvs den med 2x11 - då sitter dropper-reglaget till höger och är konstruerat så att du inte kommer åt skruven för att justera/flytta det utan att lossa vajern från själva droppern. Twinlocken sitter på vänster sida, men då monterad på ovansidan av styret eftersom framväxeln tar upp undersidan.
Det är alltså dropper-reglaget som är kass för att förtydliga. Till 2019 har de ändrat konstruktionen som jag förstått det.
Med 2018-reglaget tycker jag att det är bökigt att sänka droppen när det är lite stökigt. Tummen behöver lyftas för långt upp för min stela anatomi.
Är det bara jag dom sneglar på att byta till Wolftooth-reglage till droppern och DT-Swiss till dämparna?
Jag kör med detta till min Brand-x-stolpe
https://www.trekbikes.com/se/sv_SE/...versal-dropper-lever/p/14265/?colorCode=black
Den gör väl också att tummen måste upp (och bak) ganska mycket om man samtidigt har en dämparlåsning a la Scott?
Sputnik sa:Ett byte till Fox Live Valve skulle lösa problemet också ?
Gillar Twinlock, men det är inte helt oproblematiskt rent ergonomiskt.
Ubbe73 sa:Sputnik sa:Ett byte till Fox Live Valve skulle lösa problemet också ?
Gillar Twinlock, men det är inte helt oproblematiskt rent ergonomiskt.
Jag köpte ett Twinlock med dropper integrerat. Återkommer med feedback när jag monterat detta.
Sputnik sa:Ubbe73 sa:Jag köpte ett Twinlock med dropper integrerat. Återkommer med feedback när jag monterat detta.
Samma här - har inte hämtat ut det än bara. Ska bli intressant.
R2-bikeMr_H_G_Superman sa:Sputnik sa:Ubbe73 sa:Jag köpte ett Twinlock med dropper integrerat. Återkommer med feedback när jag monterat detta.
Var köpte ni dem?
Mr_H_G_Superman sa:Sputnik sa:Ubbe73 sa:Jag köpte ett Twinlock med dropper integrerat. Återkommer med feedback när jag monterat detta.
Var köpte ni dem?
Skulle nog säga vilken cykelaffär som helst, typ vanligaste lagret på marknaden.Ubbe73 sa:Letar styrlager till Spark RC 2018. Tips var man kan köpa ett set?
Ubbe73 sa:Letar styrlager till Spark RC 2018. Tips var man kan köpa ett set?
Ubbe73 sa:Nepp, inte än. Senast jag letade prylar så var det dock bra mycket dyrare hos LBS.
Plush sa:Ubbe73 sa:Nepp, inte än. Senast jag letade prylar så var det dock bra mycket dyrare hos LBS.
Ja?.. Vad hade du väntat dig?
Det är inte gratis liksom att ha personal/lokaler...
Ubbe73 sa:Plush sa:Ubbe73 sa:Nepp, inte än. Senast jag letade prylar så var det dock bra mycket dyrare hos LBS.
Jaså, kostar det pengar?? Jag letar vidare. Tackar för konstruktiv hjälp.........
Ubbe73 sa:Nepp, inte än. Senast jag letade prylar så var det dock bra mycket dyrare hos LBS.
NickPick sa:Ubbe73 sa:Nepp, inte än. Senast jag letade prylar så var det dock bra mycket dyrare hos LBS.
Bra mycket dyrare än...? DU vet ju inte ens vad du ska ha. #nohopeforthehumanrace 8)
grenhall sa:Ubbe73 sa:Plush sa:Ubbe73 sa:Nepp, inte än. Senast jag letade prylar så var det dock bra mycket dyrare hos LBS.
Jaså, kostar det pengar?? Jag letar vidare. Tackar för konstruktiv hjälp.........
Det är följande du ska ha:
Headset bearings:
51 9x40x8 45° x 45° / 41 8x30 5x8 45° x 45°
Här finns exempelvis:
https://www.probikeshop.com/it/at/ritchey-cuscinetto-wcs-aa-5-5aa-9x4-mm-45-x45/67141.html
pme sa:grenhall sa:Ubbe73 sa:Plush sa:Ubbe73 sa:Nepp, inte än. Senast jag letade prylar så var det dock bra mycket dyrare hos LBS.
Headset bearings:
Här finns exempelvis:
https://www.probikeshop.com/it/at/ritchey-cuscinetto-wcs-aa-5-5aa-9x4-mm-45-x45/67141.html
Perfekt, då kan Ubbe pynta 200 kr till ett fraktbolag istället för sin LBS.
(nej det är inte menat som kritik till dig grenhall)
Ubbe73 sa:pme sa:grenhall sa:Ubbe73 sa:Plush sa:Ubbe73 sa:Nepp, inte än. Senast jag letade prylar så var det dock bra mycket dyrare hos LBS.
Headset bearings:
Här finns exempelvis:
På happy verkar det som att ena dagen ska man gynna alla LBS, nästa dag inte. Inte alltid en LBS kan/vill ta hem en reservdel just för att det innebär en ny artikel som sen drar kostnad för LBS. Betalar du 200:- i frakt så kan jag tipsa om att många bara tar 100:-.
pme sa:grenhall sa:Ubbe73 sa:Plush sa:Ubbe73 sa:Nepp, inte än. Senast jag letade prylar så var det dock bra mycket dyrare hos LBS.
Headset bearings:
Här finns exempelvis:
GetLucky sa:Fel post.