Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Behövde du byta ekrar ( några som gått av ) eller räckte det bara med att dra åt de befintliga?Har 60mm i wide-serien. Efter 500 mil har jag precis behövt rikta om bakhjulet. Kanske lite ovarsamt cyklat, men ingen rejäl smäll.
Tänker att kvaliteten känns bra ändå, men stör mig alltmer på det höga navljudet.
Räckte med att justera ekerspänningen.Behövde du byta ekrar ( några som gått av ) eller räckte det bara med att dra åt de befintliga?
Mina har hållit fint. Det är det här med navljudet bara, men om jag minns rätt har det nog varit en del snack om det för de har lagt ut video på tuben hur man gör för att lägga på lite mer fett så de blir tysta.
Har du provat olika däck-/fälgbreddförhållanden? Jag gillar 30mm däck med tanke på att det är sällan jag får cykla på finasfalt och ibland cyklar man vilse och hamnar på någon grusväg, då kan man bara droppa däcktrycket lite och fortsätta hitta hem cyklandes fullfart (nästan).Mina 60 mm wide har rullat på bra i exakt tre år nu. Inte behövt rikta, alla lager rullar mjukt, enda att anmärka är att jag faktiskt börjat tröttna på ljudet också.
Det är förvisso sjukt praktiskt för folk flyttar på sig, men lite väl högt ändå.
Alla tubelessdäck jag testat har satt sig fint med fotpump och inga tejpningar har behövt göras om.
So far en helt solid produkt som infriat alla förväntningar. Sen har jag förvisso inte utsatt dem för något extremt vädermässigt sett, undviker landsväg i ösregn om jag kan och är det grisigt på vägen blir det ofta annan hoj med skärmar men jag tror det är få som kör denna typ av hjul som åretrunt hjul :)
Har du provat olika däck-/fälgbreddförhållanden? Jag gillar 30mm däck med tanke på att det är sällan jag får cykla på finasfalt och ibland cyklar man vilse och hamnar på någon grusväg, då kan man bara droppa däcktrycket lite och fortsätta hitta hem cyklandes fullfart (nästan).
Ok, kul! Har du fått någon bättre eller sämre aero-upplevelse mellan dessa däck?Har haft 25/26/28/32 på hjulen. 32orna fick dock inte plats i ramen bak, eller det var obekvämt lite frigång så jag gick tillbaka till 28a.
Ok, kul! Har du fått någon bättre eller sämre aero-upplevelse mellan dessa däck?
Bumpar igen - är det 36 eller 45 ratchet på dina hjul, och låter det olika mycket beroende på antal tänder? Går i tankar att skaffa något lätt - ej nödvändigtvis aero, men blir nojig av smattrande nav (nu när jag bytte hoj gick Bianchi fetbort pga det). Har på tidigare hoj haft Dura-ace nav (silkesmjuka o tysta) min nya har 105-nav (tysta men hugger vid ingrepp)Mina 60 mm wide har rullat på bra i exakt tre år nu. Inte behövt rikta, alla lager rullar mjukt, enda att anmärka är att jag faktiskt börjat tröttna på ljudet också.
Det är förvisso sjukt praktiskt för folk flyttar på sig, men lite väl högt ändå.
Alla tubelessdäck jag testat har satt sig fint med fotpump och inga tejpningar har behövt göras om.
So far en helt solid produkt som infriat alla förväntningar. Sen har jag förvisso inte utsatt dem för något extremt vädermässigt sett, undviker landsväg i ösregn om jag kan och är det grisigt på vägen blir det ofta annan hoj med skärmar men jag tror det är få som kör denna typ av hjul som åretrunt hjul :)
Bumpar igen - är det 36 eller 45 ratchet på dina hjul, och låter det olika mycket beroende på antal tänder? Går i tankar att skaffa något lätt - ej nödvändigtvis aero, men blir nojig av smattrande nav (nu när jag bytte hoj gick Bianchi fetbort pga det). Har på tidigare hoj haft Dura-ace nav (silkesmjuka o tysta) min nya har 105-nav (tysta men hugger vid ingrepp)
Kanske ska man leta efter tysta nav först o främst så får det bli de hjul (fälgar) som sas "sitter på" - och vad är i så fall tyst (mer än Shimano)