Jaha, lyckades inte fa med sambon (slapp bli fornedrad uppfor... 56kg fordelat pa tva ben och javlaranamma).
Korde Beachen-Lascari-Gratteri-Cefalu-Beachen.
Karaktaren var ung. 900-950 hm. pa 15 km, lika mkt snabbt ner till Cefalu, samt 8km platt.
Vagrade ta tid, da jag nyss borjat klattra igen.
Klattringen, ar fin och jamn... och konstant. Den som orkar kan ju rakna ut medellutningen.
Jag hade fullt upp med att inte do. Fick fel i huvudet och gjorde sista rycket nar jag sag toppen...hade glomt nagra kurvor...
Nedforsakningen ar suveran och snabb, det finns ett par 180 gradare (tornante) som man maste satta ratt, annars ar man hjalplost forlorad vid ev mote. Satt fel pa cykeln och bromsade for mkt i borjan (jag kan denna vag som aven ar en kand rallyetapp... har skrotat en bil har...) Hittade balansen och sparen da man slipper bromsa... sedan dok Wourter upp ihuvudet, tar en hoger prickfritt och har en kvinna i en Peugeot som kor om en lastbil framfor mig! Kande att jag kunde lagga ner fortakandet...
Nagra bilder:
Forsta skylten... fan det gor redan ont!
Havvags uppe till Gratteri, dar byggs vart hus. Nar jag far rad med en gravare ska jag anlagga en MTBbana dar.
Dit ska vi.
Fin vag.
Trott farbror under solen...
Faror pa vagen.
Nu gar det nedfor till Cefalu (klostret vid Gibilmanna skymtar.)
Inte varldens basta bilder, men alltid nagot.