siste idioten är ännu inte död

me.I.am sa:
Av dom här som anser att cyklisten har störst skuld i situationen.

Har vi läst samma tråd?
Finns det några här som anser att cyklisten har störst skuld?
Jag har sett att vissa är nyfiken på att veta mer om vad som hänt och vad som triggade beteendet hos den beväpnade specialgubben, men vilka är det här som tycker att cyklisten har störst skuld?
Kanske jag bör öva upp min läsförståelse lite?

me.I.am sa:
Av dom här som anser att cyklisten har störst skuld i situationen. Tror ni på allvar att någon medvetet skulle cykla på någon och fullständigt skita i att man själv antagligen skulle drabbas hårdast. Att styret viker sig och cyklisten åker i backen har jag väldigt svårt att se att det skulle kunna undvikas.
Fler är de bygger sin tro på en parts upplevelse än de som tror cyklisten har störst skuld.

Lars.E sa:
me.I.am sa:
Av dom här som anser att cyklisten har störst skuld i situationen.

Har vi läst samma tråd?
Finns det några här som anser att cyklisten har störst skuld?
Jag har sett att vissa är nyfiken på att veta mer om vad som hänt och vad som triggade beteendet hos den beväpnade specialgubben, men vilka är det här som tycker att cyklisten har störst skuld?
Kanske jag bör öva upp min läsförståelse lite?

och

json88 sa:
me.I.am sa:
Av dom här som anser att cyklisten har störst skuld i situationen. Tror ni på allvar att någon medvetet skulle cykla på någon och fullständigt skita i att man själv antagligen skulle drabbas hårdast. Att styret viker sig och cyklisten åker i backen har jag väldigt svårt att se att det skulle kunna undvikas.
Fler är de bygger sin tro på en parts upplevelse än de som tror cyklisten har störst skuld.

Kan vi för ett ögonblick göra ett avsteg från Internetfightförfarande-mall A och kanske koncentrera oss på det som var poängen med mitt inlägg, att det känns väldigt långsökt att någon skulle medvetet försöka cykla på någon (och att jägaren därmed som nödvärn knuffat omkull cyklisten). Av det jag läst om händelsen känns det ännu mer långsökt att ingen cyklist skulle åkt i backen.

"Av dom här som anser att cyklisten har störst skuld i situationen", ok, det var dåligt formulerat, men tror nog att man kan räkna ut vad jag menar ändå. Och som sagt, det var inte poängen med inlägget.

json88 sa:

Det skulle vara intressant om du kan prestera ett logiskt alternativt händelseförlopp som kan visa på att jägaren handlat i nödvärn. Återigen, att en åkt i backen bör ingå, annars blir det lite väl mycket fantasier.
Alltså ett logiskt alternativt händelseförlopp till detta:
Mats65 sa:

Jag är ganska förvånad över det här med att det påstås att markägaren gett tillstånd men sen verkar agera som att vederbörande inte vill ha cyklister på sin mark. Jag tyckte det stod i E-kuriren att tillstånd erhållits muntligt. Om det nu varit en incident på tidigare tävling/lopp så borde man ju vara mycket noggrannare med att få in ett skriftligt tillstånd och kanske speca upp vilka stigar och vägar som är tänkta att cyklas på.
Markägarens och Exets beteende verkar ju helt galet, desto viktigare för framtiden att erhålla tillstånd skriftligt så undanröjer man den källan till missförstånd. Inte för att det hade hjälpt i den akuta situationen men stärker deltagande cyklisters ställning och borde stärka polisen i att göra ett ingripande imho.

På en tisdag? Jajjemänn!!

Bilagor

• screen520x924.jpg
    screen520x924.jpg
    24.5 KB · Besök: 37
Jag fattar fortfarande inte logiken i hur detta bekräftar att den siste idioten inte ännu är född.....

1888 sa:
Men att hen inte är död ännu, det vet vi

Det låter mer rimligt. Och Hen var ju korrekt uttryckt, dock jag tycker att vi män är så överrepresenterade bland idioter så att man nästa kan förutsätta att det är en han...... :)

staine sa:
Kanske dags att köra den hårda danska stilen med cctv i skogen, inget svenskt fjösreglemente där inte
Nä i Sverige är det olagligt att videoövervaka tanklocket på sin skogsmaskin utan tillstånd och för att få det får man pröjsa 6000kr i ansökan för varje trakt och stängsla in maskinen. Vist, vi vill inte ha ett "1984".

Ja, den var väl inte riktigt just.
Även om man har ett par tomtar till föräldrar så betyder ju det inte att
man själv inte kan bli en bra människa.

Edit, ett inte till skall vara med

Senast ändrad:
1888 sa:
Nån från trakten som hört om det hänt något vidare?
Med betoning på HÖRT.
Markägaren bor inte vid den aktuella marken utan 2-3mil bort. Hur det är med X-et aka gevärsgubben, förtäljer inte historien.
Det tycks alltså vara allt annat än slump att de befann sig där, just då.
Markägaren ska tydligen ha yttrar, ang att tillstånd givits, "Jag trodde det vara lite barn som skulle cykla runt lite i skogen, men nu är det ju vuxna män som kör JÄTTEFORT".
Som sagt hörsägen och ordalydelsen i uttalandet är säkert inte ens exakt det som berättades för mig.

ceel sa:
1888 sa:
Frankenstein's Bike sa:
1888 sa:
Ja, den var väl inte riktigt just.
Även om man INTE har ett par tomtar till föräldrar så betyder ju det inte att
man själv kan bli en bra människa.

Tomtofob!

Bland de bästa personer jag känner är riktiga tomtar!

(PS jag har anmält ditt inlägg enligt lex vardagsrum!!!!)

Glömde ett inte

Jag fixade det åt dig. ;)

Men INTE där!!!! ;)

Tillbaka
Topp