ska du köra trondheim-oslo???

• Trådstartare Trådstartare fuchs
  • Start datum Start datum
F

fuchs

Guest
hej,tänkte köra trondheim-oslo i år...men letar efter nån som ska till trondheim med bil så jag kan följa med...ska du? och har du plats i bilen? själv bor jag i sthlms-trakten...ciao philipp...

Tjena,

Jag och polaren ska köra Den store styrkepröven, om det är den du menar?

Vi har inte hunnit fundera så mycket på det än, först är det vasaloppet som gäller, men jag fick tips från en tysk som kört att det smidigaste är att ta sig till Oslo (bil/tåg) och sedan flyga upp till Trondheim. Cykeln kan man skicka med någon av bussarna som också går upp till Trondheim.

Vad tror du förresten om utväxling? Jag har 39-25 nu men undrar om det är för lite, det är ju ändå 4500 höjdmeter.

hej,vart bor ni nånstans? det är ju 4500 höjdmeter men dn värsta backen ligger på 1000meter...så stigningar är ju inte så extrem..vill säger att det borde räcker med 39-25 i alla fall..ska själv nog använder mig av en 11-23 cassett istället...hör gärna av er när ni vet om och hur ni ska dit....förresten,vet ni redan vad ni ska göra efter vasaloppet? jag tippsar med ... www.parkinsonitaliantour.se ...i alla fall nån etapp :o)...ciao...

Utväxling:
Jag körde förra året med 39-26 men det gick inte att lägga i lättaste växeln iaf. Så det blev 39-24, funkar utan problem, mer behövs verkligen inte.

Vi bodde på ett stort vandrarhem som var billigt och grym frukost maila trondheims turistbyrå.

Ett fantastiskt lopp, kanske blir i år igen beror lite på kompistycket.

såg att man + cykeln kan flyga för 1200 spänn med sas till trondheim från arlanda...verka vara det bästa...visst går det ingen tåg till trondheim?...eller vet nån ett billigare/bättre alternativ för att kommer dit?

Jag är anmäld och tänkte köra bil till Oslo och ta flyg+hotellpaket. Kan tänka mig att det blir kalasskönt att vara helt utvilad innan start, att jämföra med VR '05 då jag tältade bredvid tivolit i hällande regn :)

Går tog fra Østersund til Trondheim daglig, og å ta tog fra Sthlm til Østersund er vel heller ikke noe problem.... Vet ikke hvordan det er å ta med sykkel på disse togene....?

Tack för läsningen SkiTrek, jag kommer att köra solo och hoppas på att kunna hänga med på spontana grupper. Jag har kört en hel del löp med olika grupper, så det borde inte vara något problem, 20 timmar borde inte vara helt orealistiskt...

Tillbaka
Topp