Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Zargon sa:Låter allvarligare än jag trodde, trist.
Gaffeln är typ ny, gått knappa 100 mil.
När jag snacka med min LBS om gaffelservice (långt innan jag visste om detta) så säger dom att dom inte servar fox-gafflar, utan skickar dom på utbyte istället..
NickPick sa:Vad har hänt? det är ju ett flertal repor. Att en service skulle fixa detta är ungefär som att en glasruta skulle bliav med en spricka om man putsar den :)
eiskall sa:Ditt försäkringsbolag gick med på att byta ut en skadad Fox Evolution instegsgaffel mot en Factory top-of-line?
Märkligt, men grattis :)
Zargon sa:eiskall sa:Ditt försäkringsbolag gick med på att byta ut en skadad Fox Evolution instegsgaffel mot en Factory top-of-line?
Ja, men egentligen inte jättekonstigt.
I ett försäkringsbolags ögon så är inte det försäkrade objektet gaffeln, utan vad som gick sönder är cykeln.
Så, Cykeln är trasig, det spelar ingen roll om ramen är i två delar, eller om det är en repa på gaffeln.
Verkstaden uppskattade reparationen på befintlig gaffel vara dyrare än att sätta på en ny. Försäkringsbolaget är bara glada att de slipper ersätta hela cykeln.
Fungerar likadant oavsett om det gäller en tvättmaskin, tv, eller cykel. (Speaking from experience)
Försäkringsbolaget är tre kronor, men jag är helt säker på att if, eller vilken annan som helst med plustillägg hade hanterat det på samma sätt
AlfaAlfa sa:Zargon sa:eiskall sa:Ditt försäkringsbolag gick med på att byta ut en skadad Fox Evolution instegsgaffel mot en Factory top-of-line?
I ett försäkringsbolags ögon så är inte det försäkrade objektet gaffeln, utan vad som gick sönder är cykeln.
Så, Cykeln är trasig, det spelar ingen roll om ramen är i två delar, eller om det är en repa på gaffeln.
Verkstaden uppskattade reparationen på befintlig gaffel vara dyrare än att sätta på en ny. Försäkringsbolaget är bara glada att de slipper ersätta hela cykeln.
Fungerar likadant oavsett om det gäller en tvättmaskin, tv, eller cykel. (Speaking from experience)
Försäkringsbolaget är tre kronor, men jag är helt säker på att if, eller vilken annan som helst med plustillägg hade hanterat det på samma sätt
Ååååh! Jag har också tre kronor, har haft dem under ett par år nu, de är grymma! Hade en cannondale flash carbon där jag kraschade hojjen och ramen sprack på ett par ställen. De betalade ut 15000kr för en ny ram. Det här var förra året och cykeln var 5 år gammal, cykeln var köpt begagnad dessutom så jag hade inget original kvitto. De har skött mina andra försäkringsärenden på samma snabba och bra sätt utan massa krångel!
Ursäkta att det vart reklam, men hade if innan tre kronor och efter bytet förstår jag vilka råsopor if är.
Men det är MIN åsikt, andra har säkert någon annan upplevelse!:)
Zargon sa:eiskall sa:Ditt försäkringsbolag gick med på att byta ut en skadad Fox Evolution instegsgaffel mot en Factory top-of-line?