Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Körde hela 2003 med specialiced Comp MTB. Det är dom skönaste jag haft! Har iofs bara haft ett par shimano och ett par northwave förut så jag har inte så jättemycket att jämföra med. Det passar mig mycket bra att skon lutar lite smått utåt, detta pga över pronering. Såhär långt har de hållit mycket bra och visar inga större tecken på slitage trots flitigt användande. Men skor är ju väldigt individuellt så ett ordentligt test rekomenderas. Det känns lite att skorna lutar utåt när man går, men dom känns desto bättre när man sitter på cykeln.
Cykelspec säljer, och brukar ha i lager, Specializedskor i Göteborg.
Har kört med S. Comp mtb i fyra år (!) och de har hållit fantastiskt bra. Knäckte sulan i kylan för någon vecka sedan så nu är dom slut tyvärr.
Nu skiljer sig de rätt mycket mot de nya B.G. varianterna men jag kan bara ge beröm. Passformen har varit kanon också på mina ganska smala fötter och de har det bästa hälgreppet jag har stött på. Det som inte varit bra är den stenhårda mönstersulan som varit väldigt hal på berghäller och andra hårda ytor.
När det är dags för nya sommarskor ska jag definitivt testa Spesh igen.
Hm, man får väl testa ett par då. Tyvärr lät det som på LBS:en att skaffar man Specializedskor till racern så vill man ha det till mtb:n oxå, får att inte knäna ska bli "ledsna", när man har vant sig vid de nya skorna, som tydligen gör att benen är rakare under trampandet.
Anders G: Hade du problem med knän eller nåt innan du skaffade specialized skorna ?
Jag pronerar oxå så de borde väl funka för mig. Men hittade denna artikel
<http://www.bikezone.com/gear/review/0,5072,2087,00.html?category_id=361&article_type_id=62&family_id=137>
Några "inkörnings" problem med skorna ? Eller var de bra på en gång.
Kör sedan sommaren -03 med MTBvarianten (comp) av Spezialised's Body Geometry skor (Tidigare var SIDI som gällde). Måste säga att Spezialised är den skönaste och bästa sko jag träffat på. Hälgreppet är mycket bra och eftersom mina ben har begåvats med en lätt "hjulbenthet" har tidigare knä- och fotproblem helt försvunnit. Rekomenderas med andra ord.
Obed: Nej, dom känns väldigt annorlunda mot shimano. Att prova sig fram till rätt storlek är ett måste, eller t.o.m om de passar foten över huvud taget.
Anderski: Ja jag har haft endel problem förut har laborerat lite med sadel inställningar och olika sadlar, men det har ändå kommit och gått. Nu när det nämns här så tror jag faktiskt inte att jag har kännt av problemen efter sko bytet(köpte dom mest för att dom andra var utslitna).
Inkörning behövde inte jag i allafall, körde tävling efter bara ett fåtal träningsrundor och tycker skorna suttit som gjutna hela tiden. behövde en storlek större än på shimano men dom är mindre än mina northwave i samma storlek.
Min fru köpte ett par mtb sport för ett tag sedan och tycker att de är ok. Jag funderar på att skaffa ett par likadana men har lite svårt att motivera det förren mina shimano ger upp.
Om det inte är så att folk med knäproblem kan bedyra deras excellens över shimano. Mina knän är lätt värda 875 kronor.
Jag har två par Specialized-skor comp mountain 03, MTB-varianten (De som har Body Geometry konceptet ) Att jag har två par beror på felköp av storlek.
Jag kör med ett par och jag tycker att de är kanonbra. De sitter som gjutna runt foten OM MAN KÖPER RÄTT STORLEK VILL SÄGA :-)
Då jag aldrig har haft ngr spd-skor tidigare så kan jag tyvärr inte jämföra med några andra skor.