Slowbuild leverans

Slowbuild leverans
Har endast dhls spårningsnr än så länge så kan inte lägga till den i postnords app än. Om dina har kommit bör ju inte mina vara långt bort iaf =)
Jag körde in nr jag fick i mailet från slowbuild. Funkade fint i postnords appen. postnord delar ju ut många dhl paket speciellt från Tyskland.

Slowbuild leverans
Ganska ofta så kan man trycka in DHLs nummer i appen trots att PN inte har något paket. Och så dyker det upp när det väl har blivit överlämnat i Hamburg eller var det nu är som skeppningen till Toftanäs sker från.

Slowbuild leverans
Ganska ofta så kan man trycka in DHLs nummer i appen trots att PN inte har något paket. Och så dyker det upp när det väl har blivit överlämnat i Hamburg eller var det nu är som skeppningen till Toftanäs sker från.
För mig verkade de som postnord hämtade de i Tyskland om man ska tro loggen.

AF9CEAE7-A273-4D05-9DFC-E625719FAA52.png

Slowbuild leverans
Jag beställde 2 april och har inte fått mina hjul än. Fick till svar 19e att dom är på G och fick en länk till iloxx.de men dom har inte skickats än. Så i det här fallet så lever dom upp till sitt namn, slowbuild... :)

Slowbuild leverans
Jag beställde 2 april och har inte fått mina hjul än. Fick till svar 19e att dom är på G och fick en länk till iloxx.de men dom har inte skickats än. Så i det här fallet så lever dom upp till sitt namn, slowbuild... :)
Jag valde nav efter vad de angivet för leveranstid så blev gamla 350 cl (de angav 1-3 dagar).

Slowbuild leverans
Jag beställde på gamla hemsidan den 8 april. Mailade till Stefan Tisdagen den 20 april. Tro det eller ej Stefan svarade en halvtimme senare att hjulen var byggda och klara och att sändning skulle ske samma dag eller dagen efter. Hjulen skickades enligt DHL på lördagen. Enligt DHL har hjulen idag lämnats över till PostNord i Hamburg. Mina hjul blev 200€ dyrare med nya hemsidan så jag är rätt nöjd. Om nu inte postnord slarvar bort hjulen. Det blev Newmen advanced sl xa 30 och dt 240. Har haft newmen xa 22 och förväntar mig nu stordåd??

Slowbuild leverans
Idag kom hjulen 20 dagar efter beställning, helt OK! De levererades med uppdaterade EXP 240. Dessutom orkade inte Stefan tejpa så han slängde med en hel rulle tubeless tape. Bra pris, fina hjul. Får se hur snabbt det går??

Bilagor

• A94627C3-AF5A-429C-8200-41CF2667ECD7.jpeg
    A94627C3-AF5A-429C-8200-41CF2667ECD7.jpeg
    565.9 KB · Besök: 175
Slowbuild leverans
Frågar igen då ingen svarade förra gången :-).. nån som kollat om han/de kan tänka sig att bygga 32H istf 28H? Eller de kanske bara köper in 28H-nav och fälgar? (Tänker ffa på Newmen SL A30, som ska finnas i bägge svjv.)

Slowbuild leverans
Beställde för en vecka sedan. Fick häromdagen ett mystiskt leverans-SMS, är det från Slowbuild?

Bilagor

• D55B0F12-177D-44F6-8EA6-8B008E734179.png
    D55B0F12-177D-44F6-8EA6-8B008E734179.png
    23.8 KB · Besök: 153
Slowbuild leverans
Som den skarpögde ser 1149€. Hjulen blev dyrare med nya sidan, kanske coronaeffekt. Har tejpat och nu sitter slang och däck och gottar sig med tejpen. Blir tubeless och testtur till helgen.
Missade att det stod. Skyller på för lite kaffe. Blir bra sugen men som andra noterade blir det bra saftigt. Kanske present till mig själv för cykel året 2022.

Slowbuild leverans
Nu är de inte byggda av Slowbuild men ovan har ju liknande spec, med Newmen karbon id 30mmm och DT240-nav. Är sjukt nöjda med mina, rappa och lätta utan att kännas oförlåtligt styva. Så kan verkligen rekommendera ett dylikt bygge!
Har haft xrc 1200 som referens. Men det känns som en bra kompromiss. Hade valt DT 180 om de haft 6 skuvs skivmontering. Dessutom känns DT xrc 1200 lite tunga för sitt pris. Hade tidigare Newmen advanced sl x22 och var supernöjd med dessa. Nu har man i varje fall moderna hjul för den närmaste framtiden.

Slowbuild leverans
Hjälp önskas. La äntligen en beställning på ett par alu newmen. Valde direkt bank överföring är det någon som har valt denna metod? Jag vet ej hur jag skall lägga in detta i min bank.. jag använder Swedbank. /Tobbe

Slowbuild leverans
Hjälp önskas. La äntligen en beställning på ett par alu newmen. Valde direkt bank överföring är det någon som har valt denna metod? Jag vet ej hur jag skall lägga in detta i min bank.. jag använder Swedbank. /Tobbe

Tillbaka
Topp