Slowbuild leverans

Slowbuild leverans
Allt verkar bra än så länge ?

Bilagor

• IMG_20210504_152405.jpg
    IMG_20210504_152405.jpg
    503.7 KB · Besök: 152
Slowbuild leverans
Han svarade aldrig på mina mail innan jag ringde, på telefon däremot svarade han direkt båda gångerna jag pratade med han.
Och efter telefonsamtalen svarade han på mailet..

Slowbuild leverans
Dom skrev ju på FB att nu är det högsäsong, därför får man inte göra custom hur som helst. Något med det att göra? Jag är ändå glad över att dom varit förutseende och hoardat hjulgrejer. Fortfarande kalasnöjd med mina hjul.

Slowbuild leverans
Antar att det är så men då det fanns att välja på (dvs inget custom) och det stod 8-10 dagars leverans så körde jag ändå. Hade inte varit det minsta missnöjd att det tagit tid om dom/han hade lämnat någon form av feed back hur läget är. Hoppas att få några svar snart.

Slowbuild leverans
La beställning 1/5. 4/5 fick jag mail om betalning var genomförd. Sedan har de varit tyst, skickar två mail utan att få svar.. får testa och ringa nästa vecka. Inget custom vanliga newmen sl a 30 med nya dt Swiss 350 nav.

Senast ändrad:
Slowbuild leverans
La beställning 1/5. 4/5 fick jag mail om betalning var genomförd. Sedan har de varit tyst, skickar två mail utan att få svar.. får testa och ringa nästa vecka. Inget custom vanliga newmen sl a 30 med nya dt Swiss 350 nav.

Jag la en beställning på samma hjul 28e. Fick hem de innan helgen den 14e.

Skickade ett mail till Stefan och frågade om beställningen och 2 dagar senare fick jag leveransbesked utan svar...så du kommer förmodligen få leveransbesked snart.

Edit: Bör lägga till att det är 3e hjulparet som jag köper av de, kalasnöjd.

Slowbuild leverans
Jag la en beställning på samma hjul 28e. Fick hem de innan helgen den 14e.

Skickade ett mail till Stefan och frågade om beställningen och 2 dagar senare fick jag leveransbesked utan svar...så du kommer förmodligen få leveransbesked snart.

Edit: Bör lägga till att det är 3e hjulparet som jag köper av de, kalasnöjd.
Fick svar idag att hjulen skall skickas imorgon. Hur många dagar tog det ifrån att hjulen skickades till du hade dem ?

Slowbuild leverans
Fortfarande inte fått mina hjul än, skickade ytterligare ett mail och fick snabbt svar. De ska skickas idag eller imorgon.

Verkar vara så att de skickar lite hur som helst med tanke på att jag beställde för över en månad sedan.

Senast ändrad:
Slowbuild leverans
Fortfarande inte fått mina hjul än, skickade ytterligare ett mail och fick snabbt svar. De ska skickad idag eller imorgon.

Verkar vara så att de skickar lite hur som helst med tanke på att jag beställde för över en månad sedan.
När jag läser den här tråden så får i alla fall jag intryck av att de prioriterar baserat på vilka som först hör av sig. På gott och ont.

Slowbuild leverans
Ser riktigt najs ut, jag är sugen på att skaffa finhjul till min hoj. Har Newmen alu men att kapa ca 500 gram på hjulen skulle ju sitta fint. Hur är dom att cykla på? Dom bör väl tåla en del stryk ändå antar jag även fast de är så lätta?
Kör på en Spark RC WC. Originalhjulen är kolfiber med 26mm id, men tunga. De nya hjulen känns väldigt välbyggda och stabila. Tycker att sidledsstabiliteten är bättre samt igångdraget så klart. Kör Rekon race 2.35. Perfekt combo. Klart nöjd!

Senast ändrad:
Slowbuild leverans
Hur är det med nav? Jag har inte brytt mig i vikt särskilt mycket utan mest att hjulen tål stryk, får man en lättare setup med t.ex. 350 CL än 6 skruvs? Skivorna verkar ju gå att hitta lättare med 6 skruv så det kanske går jämt upp i slutändan? Jag har 180mm som minsta diameter.

Slowbuild leverans
Hur är det med nav? Jag har inte brytt mig i vikt särskilt mycket utan mest att hjulen tål stryk, får man en lättare setup med t.ex. 350 CL än 6 skruvs? Skivorna verkar ju gå att hitta lättare med 6 skruv så det kanske går jämt upp i slutändan? Jag har 180mm som minsta diameter.
Fördelen med CL är att du kan använde 6 bult också. Med 6 bult kan du inte använda CL. Bra om man hittar billiga skivor.

Slowbuild leverans
Total vikten blir lägre med CL men behöver du en adapter för 6bult skivor så försvinner vinsten.

med det hela är ganska akademiskt. Vi pratar 10tal gram. Kanske inte bästa stället att spara vikt.
Nej, tänker mest att det är smidigt. Har båda sorterna nu men man får ju försöka likrikta beståndet framåt.

Slowbuild leverans
Fördelen med CL är att du kan använde 6 bult också. Med 6 bult kan du inte använda CL. Bra om man hittar billiga skivor.

Jo jag har sån adapter på graveln. Slowbuild verkar ha kvar gamla dt 350 CL, men jag går nog på nya 350 med 6-skruv isf. Har ju ett par newmen i30 som får agera ånglok med 6-skruv, smutt om det är lika.

Slowbuild leverans
Smidigt?? Jag tycker att CL är jättejobbigt. Dessutom har man ingen CL verktyg på sin multitool.
Hur kan det vara jobbigt att skruva en ring? Störigt bara att den bättre varianten inte passar på 15mm ta.

Ja, multitool passar inte. Å andra sidan har jag aldrig varit med om att det lossnar. Har iofs mest kört 6 bult

Slowbuild leverans
Du måste beställa det själv. De erbjuder inte 54T. Den är dyr så ca 800kr. 36T kanske duger för din cykling.

Aha, ja det gör det nog. Hade 108t på mina bontrager hjul innan. Har Newmen gen2 nav på mina nuvarande hjul och det är väl 36t standard om jag inte minns fel och jag märker inte direkt någon superstor skillnad. Jag kör på 36t och får väl uppgradera senare om jag tycker det behövs.

Slowbuild leverans
Hur kan det vara jobbigt att skruva en ring? Störigt bara att den bättre varianten inte passar på 15mm ta.

Ja, multitool passar inte. Å andra sidan har jag aldrig varit med om att det lossnar. Har iofs mest kört 6 bult
Har aldrig varit med om att en skiva lossnar. Men att den blir tacos, ja det har jag varit med om. Och då var det rätt trevligt att kunna skruva av skivan i fällt.
Vad är egentligen den stora fördelen med cl?

Slowbuild leverans
Har aldrig varit med om att en skiva lossnar. Men att den blir tacos, ja det har jag varit med om. Och då var det rätt trevligt att kunna skruva av skivan i fällt.
Vad är egentligen den stora fördelen med cl?
Ja, det är en risk.

Jag tänkte bara att det är smidigare när man behöver byta. Jag testar just nu mullet och hade jag haft CL på båda hade det varit smidigt att skifta över lite snabbt. Orkade inte skruva av, skuva på adaptor och tillbaka fast jag har en.

Slowbuild leverans
Ja, det är en risk.

Jag tänkte bara att det är smidigare när man behöver byta. Jag testar just nu mullet och hade jag haft CL på båda hade det varit smidigt att skifta över lite snabbt. Orkade inte skruva av, skuva på adaptor och tillbaka fast jag har en.
Byter man ofta, absolut. Även om man ju kan skruva ur me maskin (i vill man nog skriva för hand). Eller så köper man en skiva till ?

Tillbaka
Topp