Slowbuild leverans

Slowbuild leverans
Gått nu >25 turer. Hela och raka ännu. Primärt köttig stigcykling/enduro. Inte vågat testa dem i Källviken innan semestern. Till hösten blir de att se om de håller att köras med där.

Ihop med Nobby nic soft så känns de verkligen snärtiga.

Är nöjd :).
Känns ju som ett såklart val för downcountry då ! Bara typ 30-60 gram tyngre än mina SMCi28, som jag tyvärr fått prova använda hans crash replacement med.

Slowbuild leverans
Gått nu >25 turer. Hela och raka ännu. Primärt köttig stigcykling/enduro. Inte vågat testa dem i Källviken innan semestern. Till hösten blir de att se om de håller att köras med där.

med eller utan inserts i däcken?
Åkarvikt är en del men fart en annan. Många juniorer som knäcker allt på cyklar medan vi långsammare/äldre motionärer klarar oss längre. Jag behöver alltid inserts bak men kör fram och bak, kör det för att jag vet att behovet finns, har ju med hur man cyklar att göra.
Tror man får fundera på hur fort man faktiskt kör, om man trycker cykeln in i saker eller inte och hur smutt man är helt enkelt inte bara vikt.

Senast ändrad:
Slowbuild leverans

Hjulen överlevde en dag i trysil. Både stig området och liftburen del blev det.

Slowbuild leverans
Med vilket alternativ (paypal/banköverföring) blir det minst extra avgifter när man köper hjul av slowbuild?
Paypal och välj att betala i Euro. Då sköter din bank konverteringen mellan sek/euro och de tar garanterat mindre än paypal. Tror det var 3000kr mot 2800kr här om veckan när jag köpte en gaffel från CRC. Har Swedbank.

Slowbuild leverans
Hittar någon vad max tryck för ett par SL A30 är? Fyllde på med ny tätningsvätska idag och det står "read owners manual for max pressure". Har googlat och kollat på newmans hemsida men står ingeting om max pressure, står bara max vikt 125 kg.

Slowbuild leverans
Hittar någon vad max tryck för ett par SL A30 är? Fyllde på med ny tätningsvätska idag och det står "read owners manual for max pressure". Har googlat och kollat på newmans hemsida men står ingeting om max pressure, står bara max vikt 125 kg.
3 bar är inga problem. Behövs inte mera för att säkerställa däcken sitter korrekt.

Slowbuild leverans
Någon som beställt från slowbuild på sistone?

Provat maila ang. mässingsnipplar, men fick aldrig något svar på det. Är dom fortfarande lika slow med leveranserna?

Slowbuild leverans
Beställde fälgar förra måndagen och fick svar på mail samma dag för mindre justering av ordern.

Levtid skulle vara 14dagar så inte sent än iaf.

Slowbuild leverans
Jag har ett skriande villhöverbehov av ett par nya hjul som uppgradering av mina bef. Mavic Ksyrium Disc UST som följde med cykeln som är en BMC teammachine slr01 disc 2019. Önskar mest Bang for buck med ett tak på 10k SEK med en användningsprofil som ska täcka träningsrundor på 50km i snitt och fokus på snabba rando turer 200-500km. Kan den samlade expertisen ge konkreta råd och även om jag gillar konceptet som Carl`z / slowbuild… har är jag inte låst till just det. Tänker mig att min & Max 45mm höga kommer ge mig flest avverkade träningsmil.

Slowbuild leverans
Dom verkar helt ointresserade av kundsupport och att hålla leveranstider. För 1,5v sedan sa han att dom skall skickas om 1-2 dagar. Efter det helt dött, inga svar alls och framför allt inga hjul. Behöver dom om senast 4v men får känslan att det är bäst att avbeställa och köpa annat. Men om dom inte arbetar med kundsupport så går det väl knappast att avbeställa heller...

Slowbuild leverans
Dom verkar helt ointresserade av kundsupport och att hålla leveranstider. För 1,5v sedan sa han att dom skall skickas om 1-2 dagar. Efter det helt dött, inga svar alls och framför allt inga hjul. Behöver dom om senast 4v men får känslan att det är bäst att avbeställa och köpa annat. Men om dom inte arbetar med kundsupport så går det väl knappast att avbeställa heller...

Online köp kan man alltid skicka tillbaka inom två veckor och får tillbaka pengarna. Men frakt av ett hjulpar fram och tillbaka kostar.

Men även om det är helt orimligt av butiken kan jag dock inte säga att det är oväntat ...

Slowbuild leverans
Ett tips är ju att läsa typ ett par inlägg här i tråden... Det här är ju hela grejen med slowbuild. Billiga, lätta hjul till bra pris, men leveranstiden haltar.

Slowbuild leverans
Hej,

Har köpt 3 hjulpar från Slowbuild, och ja, de lever upp till namnet och är inte helt enkla när nåt blir tokigt (exvs fel body, däck med fel dimension etc). Upplevde dock att det gjorde skillnad när man ringde och stötte på, gärna ett par gånger utan att vara otrevlig men tillräckligt ihärdigt för att stiga i prio-ordningen. Ungefär som med hantverkare.

Slowbuild leverans
Beställde fälgar för 4 veckor sedan idag, inte hört ett ljud. Dock skrev dom precis efter min beställning att de låg efter med tillverkningen efter ökad beställningsfrekvens. De skrev även att om man ville få prioriterad tillverkning skulle maila, och det gjorde jag förra veckan men har hittills inte fått något svar.

Slowbuild leverans
Jag har mailat, whatsapp, försökt ringa men det gick till telefonsvar, och nu även mess via mtb-news.de Hittills inga svar... Hittade ett mobilnummer i ett utskick som väl är nästa jag får testa.

Slowbuild leverans
Finns det nån tysk konsumentombudsman? Det borde vara vilseledande information att ange leveranstider som de inte lever upp till. Att inte svara de som försöker komma i kontakt med företaget är inte acceptabelt nånstans heller.

Slowbuild leverans
Det känns som att det är en låg andel av de som fått tag i han och blivit lovade leverans nästa dag som faktiskt också fått sina hjul skickade nästa dag. Uppdatera gärna i tråden hur det går.
Jag beställde standard Newmen kolhjul den 17 februari. Ska jag få dem innan maj som jag hoppades så kanske jag också ska ringa om det är det som behövs.

Slowbuild leverans
Det känns som att det är en låg andel av de som fått tag i han och blivit lovade leverans nästa dag som faktiskt också fått sina hjul skickade nästa dag. Uppdatera gärna i tråden hur det går.
Jag beställde standard Newmen kolhjul den 17 februari. Ska jag få dem innan maj som jag hoppades så kanske jag också ska ringa om det är det som behövs.
Jag pratade med Stefan imorse, efter att jag läste här. Tydligen är just Newmenfälgarna försenade på grund av att Newmen inte har levererat fälgbanor. Han skulle återkomma till mig via mail om status vilket år som helst.

Tillbaka
Topp