Slutet på cykelboomen (¡Ragnarok ha llegado!)

Hur långt upp i Sverige finns vildsvinen nu? Här i Uppland finns det ju massor, men i södra Hälsingland där jag också spenderar en del tid har jag varken sett eller hört om några, möjligtvis nåt enstaka.
Hur ser det ut i Gästrikland? Dalarna?

Edit: kanske hamnade i fel tråd, men orkar inte flytta på paddan
Börjar att komma en del runt Siljan nu. Kan se uppbökade områden ibland.
Bifogar bild på gris skjuten på mina marker. Tackar för det.
IMG_3250.jpeg

Hur långt upp i Sverige finns vildsvinen nu? Här i Uppland finns det ju massor, men i södra Hälsingland där jag också spenderar en del tid har jag varken sett eller hört om några, möjligtvis nåt enstaka.

Inte hört något om gris i norra Hälsingland, vi har skog och åkrar i familjen och på många håll i bekantskapen och inte hört något om några skador eller observationer än.

De skall finnas i Västerbotten också.

"Svinpesten är här, hur ska det gå för medelålders män i padelhallarna"

Mitt förslag på rubrik. Jag tycker den sammanfattar läget rättvist och är bäst.

Oj, nu du skriver det inser jag att alla medelålders men snart är tillbaka i padelhallarna om de inte får cykla i skogen eller spela golf!

Nu är rätt tid att köpa aktier i padelhallarna!

Befinner mig 2-3 mil från södra Siljan och här har de oönskade markberedarna funnits i rätt många år nu. Minns dåligt men spontana känslan säger mer än fem, vilket med tanke på tidigare observerade fel hos min spontana känsla bör innebära 10+ år.

Har för mig att jag innan deras verkningar synts i skogarna här läste om observation av vildsvin i Västerdalarna, långt ifrån någon annan känd observationsplats. Har för mig att det skrevs/antyddes att de olovligen planterats ut för att jagas.

Befinner mig 2-3 mil från södra Siljan och här har de oönskade markberedarna funnits i rätt många år nu. Minns dåligt men spontana känslan säger mer än fem, vilket med tanke på tidigare observerade fel hos min spontana känsla bör innebära 10+ år.

Har för mig att jag innan deras verkningar synts i skogarna här läste om observation av vildsvin i Västerdalarna, långt ifrån någon annan känd observationsplats. Har för mig att det skrevs/antyddes att de olovligen planterats ut för att jagas.
Granberget, Leksand är bökat.

Fast nog borde den här tråden handla om det mest angelägna problemet vi alla har i dagsläget:

"Vilken cykel är optimal om man jagas av ett vildsvin?"

Varsågod. Ordet är fritt.

Om det bara fanns något sätt du kunde kolla upp det!

Jag skulle 100% av gångerna ta en alucykel med bra komponenter över en kolfibercykel med halv-junk på.
Ja jag gjorde en snabb sökning och fann inga sådana våldsamma priser. Snarare runt 30 hugget. Men är ju rea överallt nu. Får mig att tro att bikester förskönar hur mycket produkten är sänkt. Därav min fråga.

Förövrigt är jag enig .

Ägnade någon dag i våras åt att återställa en äng där jag befinner mig efter att svinen gått loss på den. De har varit där några år tidigare också. Och i skogen runtomkring har det bökats här och var i ett antal år.

Ja jag gjorde en snabb sökning och fann inga sådana våldsamma priser. Snarare runt 30 hugget. Men är ju rea överallt nu. Får mig att tro att bikester förskönar hur mycket produkten är sänkt. Därav min fråga.

Förövrigt är jag enig .
3200dollares på deras US site, så antar att kring 40 är en ganska väntad prisnivå i sverige

Bikester verkar tagit 39 för den innan sänkningen

Jag skulle 100% av gångerna ta en alucykel med bra komponenter över en kolfibercykel med halv-junk på.
Jag skulle 100% av gångerna ta en cykel med välkonstruerad och vältillverkad ram + komponenter
över en halv-junk cykel oavsett ramens namn eller material + samma med komponenterna. Endast ramens material i sig själv är inte en garanti för någonting.

Som Rival?

När kommer det förresten gravel med 150mm coil? Börjar det inte bli dags snart?
Pratade mer i allmänhet. Kollade faktiskt inte ens specen på den där cykeln :)

Jag väntar på att singlespeed och enkla, roliga cyklar ska bli poppis igen. Jag tycker det börjar bli dags

Ibis och Devinci lägger ner sina enduroteam 2024. Man undrar ju givetvis om det är konjunkturen som spelar in för de ”mindre” aktörerna.

Ibis och Devinci lägger ner sina enduroteam 2024. Man undrar ju givetvis om det är konjunkturen som spelar in för de ”mindre” aktörerna.
Tävlade inte ngn svensk med en Ibis i eMTB-klassen? Sponsrad av Bosch av vad jag hörde för bara ett par veckor sedan när jag pratade med dom. Men han kanske kör privat vem det nu var...

Trist!

Edit: Tror det var Robin Wallner

Tävlade inte ngn svensk med en Ibis i eMTB-klassen? Sponsrad av Bosch av vad jag hörde för bara ett par veckor sedan när jag pratade med dom. Men han kanske kör privat vem det nu var...

Trist!

Edit: Tror det var Robin Wallner

Ja det stämmer var Wallner som körde för ibis i e-mtb klassen. Sen har vi även zakarias Johansen som körde för ibis i vanliga ews klassen.

Tillbaka
Topp