Det viktigaste jag vill säga skriver jag först så slipper ni som är lata läsa allt det här dravlet jag har skrivit.
Pingvintråden var grum!
Sådär nu är det avklarat.
Hoppas inte att någon har missat reglerna för forumet:
http://happymtb.org/forum/read.php?1,98748
Jag är av den uppfattningen att inget ska modereras. Beter någon sig illa bör den varnas av moderatorerna men det som är skrivet ska stå kvar för att alla ska kunna bilda sig en egen uppfattning om vad som har hänt.
Angående nonsens, urspårningar och meningslösa inlägg.
Urspårningar blir väldigt ofta roliga vändningar och disskussionen tar ny fart i minst en ny riktning. Det gillar jag med happy som det är nu just för att man inte är tvungen att endast svara på frågan i trådens rubrik tex. Det går alltså till precis som ute i verkligheten [irl]. Det var längesedan internet var ett tillhåll för endast folk som inte lever i verkligheten.
Nonsens och meningslösa inlägg. Finns det sånt? Jag är övertygad om att mycket som vissa tolkar som nonsens är rätt väl genomtänkt och att många andra uppskattar just det. Förstår man inte poängen blir det säkert inte särskilt roligt med en märklig bild eller en konstig kommentar. Det blir nog extra svårt för dom som inte läser en så stor del av inläggen eftersom väldigt många märkliga saker vi kommit fram till tidigare återkommer utan förklaring i trådar då och då.
Många konstiga svar dyker upp i trådar där trådskrivaren tex: är väldigt otydlig, inte provade sökfunktionen, inte provade google, inte provade tillverkarens hemsida eller tex ställde en helt galen fråga. Typ är det bäst med slicks eller dh-sulor? Utan någon mer information. Var det inte någon som undrade hur många procent snabbare en ht var än en fs på asfalt? Det var en rätt festlig frågeställning tycker jag även om den var seriöst menad. Tror inte jag behöver gå vidare in på varför men jag har för mig att jag petade in en bild i tråden och dom säger mer än tusen ord som bekant. ;) <-- (med en smiley kommer man ju undan med nästan vad som helst men visst det blir ju inte lika roligt..)
Är det någon som antyder att något dom tycker är mer "rätt" än vad någon annan tycker är dom värda en trådfläskläpp. Nu var det iofs vääldigt längesedan men vi har ju haft ett par diskussioner där folk på fullaste allvar hävdat att det endast är mtb som tävlings- och träningssport som är någonting att räkna med. Alla som använder sin mtb till något annat uppfyller inte kriterierna för att få svara på frågor ställda av "sanna mtb:are".
Eftersom humor är ganska happy har jag en ganska mysig liknelse. På happy vill alla ha roligt men vad som är roligt är väldigt individuellt. Här umgås dom som älskar "Har du hört den förut" med dom som gillar "Tommy på duken", folk som faktiskt skrattar åt "Sally"* diskuterar med kufar som gillar "Southpark" osv vidare i all oändlighet. "Varanteatern" vs "Stefan och Krister", "Killinggänget" vs någon buskis på intiman med Ulf Larsson....
Ja jag tror jag har er nu trots att jag gärna maler vidare ett tag.
Det blir med andra ord väldigt svårt för alla att ha roligt samtidigt om vi inte redan innan bestämmer vad som är happy och det är ju en utopi. Sen har vi dom som inte riktigt vet vad ska skratta åt och måste vänta och kolla vad andra gillar innan dom skrattar. Precis som när Robert Gustavsson spelade en hemsk mördare i en pjäs jag såg och åttahundra rödvinsdruckna gapflabb hördes varje gång han gjorde entré..
En annan sak jag inte riktigt kan begripa är hur så många kan bli så upprörda över tex Oskars och diu käbbel. Bara för att det dom skrivit nu råkar stå på din skärm behöver du faktiskt inte bli ledsen i ögat. Det är väl bara att välja en annan tråd? Sånt gnabb upptar väl inte ens en promille av happy så upp med hakan nu. Sluta muttra att det kommer bli som velo. Det här ordnar sig och sen cyklar vi och äter glass, okej?
*Jag är lite osäker på om någon alls skrattade åt Sally men någon som tittade borde väl vara här?
Nu skulle jag verkligen gå igång på om någon kunde citera hela mitt inlägg och sedan svara efter varje mening i det. Gärna utan att använda citeraknappen så att det blir helt omöjligt att se vad som är vad..