Snygga SPD?

Snygga SPD?
Grahns säljer Time, annars har de flesta webshoppar Time också. Nej, de fungerar inte med vanliga SPD-klossar. Men det gör å andra sidan inte Crank Brothers pedaler heller så.

Pelle Hå och Kung Stalle: Hoppas ni har rätt när jag nu får råd och köper mig ett par. Verkar vara helt grymma pedaler.

Snygga SPD?
jag tycker det är mycket lättare att klicka i ett par Mallet C (som har crankbrothers äggvispar i sig) än ett par shimono spd, och då ska mallets vara svårare att klicka i än ett par vispar utan plattform (enligt utsago). Urklickningen är hyffsat densamma föutom att med shimano är det mer distinkt urklickning vilket jag personligen inte gillar då jag vill ha en tolerans i stället för av/på, nu kan man väl iofs ställa in float på spd, eller?

:)

Snygga SPD?
cerro skrev:
-------------------------------------------------------
> Grahns säljer Time, annars har de flesta
> webshoppar Time också. Nej, de fungerar inte med
> vanliga SPD-klossar. Men det gör å andra sidan
> inte Crank Brothers pedaler heller så.
>
> Pelle Hå och Kung Stalle: Hoppas ni har rätt
> när jag nu får råd och köper mig ett par.
> Verkar vara helt grymma pedaler.

Du kommer inte bli besviken. Det kan jag lova! Den enda dumma är ju som sagt att det blir svårare att bytlåna hojjar. Annars skulle jag ha dom åxå. Hmm... Man kanske skulle byta... men då blir det tre nya pedalpar och det är lite väl saftigt...

Stalle

Snygga SPD?
Fredrik Larsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Nästa par pedaler blir ett par CB Smarty tror
> jag:

Ni som köper Crank Brothers Smarty eller Candy, är det mest för att skydda spd-funktionen eller för att kunna trampa till konsum med vanliga skor Ibland? Fast egentligen, de undre byglarna sticker ju ut en del på candy-modellerna också så man kan väl slå av dem på såna pedaler också om man slår i stena.

(Sjukt nöjd med hur mina äggvispar-C ser ut på hojjen, som små smycken! :-) .. törs jag använda dem.. )

Snygga SPD?
Kung Stalle: Har redan det problemet idag så blir inte värre sen. Alla jag kör med kör med SPD oftast och jag kör med Eggbeaters så.

Tillbaka
Topp