Fliken skrev:
> OK, jag hade två syften med att lyfta denna tråd
> - och ingendera var att visa snygga brudar.
>
> Syfte 1 - Putin är en fjant
>
> Syfte 2 - Gillar inte den ryska homfobin
>
> Jag hittade den roliga länken och ville förmedla
> den, men en egen Putin-tråd var lite väl OT -
> så jag sökte Putin på forumet och fick upp
> denna tråd av ngn anledning, därav att tråden
> lyftes, och att Putte förlöjligades.
Någon fjant är Putin definitivt inte, det är snarare så att han är den störste karlen i världspolitiken.
Dessutom är han en politiker av rang då han lyft upp Ryssland från den ekonomiska misär som präglade landet efter Jeltsin eran samt att han i flera fall hjälpt till att lösa internationella konflikter utan onödig blodspillan.
Sverige är på många sätt ett märkligt land, även om Ryssland kritiseras i andra länder också så är det inte på det sätt som göres här.
Putin som exempel har av många utländska tabloider nämnts som en kandidat till fredspriset efter sina föredömliga insatser i fallet Syrien medans han här i landet ses som i det närmaste fredlös bara för att han inte följer vår kulturmarxistiska agenda.
Öppna ögonen gott folk, Ryssland är inte ett speciellt homofobiskt land sett i ett internationellt perspektiv.
I många länder, speciellt de muslimska men också många afrikanska är homosexualitet förbjudet i lag och i vissa också med dödsstraff i straffskalan.
Rysslands lagstiftning är vad jag förstått bara ett sätt att motverka den HBT lobby som dom anser vara aggressiv och utan respekt mot deras traditionella värderingar.
Vad jag förstått är det inga problem att leva som homosexuell i Ryssland åtminstone inte lagligt sätt.
Att det sedan finns rättshaverister där borta precis som i övriga världen är förstås en annan femma men det skall man inte anklaga den regim som faktiskt håller på att bygga upp landet efter alla år av kommunism.