Sambal Oelek sa:
Aha, det är du jag följer :) Jättefina bilder!
Tiki sa:
Såg en kvinna på fatbiken med mycket packning på hojen strax utanför Arvika i eftermiddag. Var det du? ☺
Om hon hade långa ben, blont hår som en bunt halm och hon tittade skrämt för det var mycket hemskt på motorvägen 61, då kan det vara jag. Om inte då var det en annan idiot för det måste man vara med en tung fattie :)
Att cykla på motorvägen känns som självmord när lastbilar kör förbi med >100km/h, framförallt när det finns skyddräcke så det är bara 40cm kvar för en cyklist. Och min rumpa är kanske 45cm, har aldrig mätt men på motorvägar känns den jävlatjock. Livsfarligt den motorvägen tycker jag. Var ingen bra idé att cykla där ..
Det var en bil som tutade när jag tittade på kartan för att hitta en bättre väg, var det du? Jag har en offline app som vet allt (grusvägar, vandringsleder, vindskydd etc, jävlafint!) men batteriet var naturligtvis slut och accupack funkar bara som laddare, då är det inte möjligt att använda smartphonen. Lite irriterande tycker jag. Men iaf, jag lever fortfarande :), tack vare de små grusvägarna och de tjocka fatbike tires.
.............
Roligt då såg jag dig när du kollade kartan på 61:an. ☺ Tyvärr var jag på fel sida mitträcket med småbarn i bilen annars hade jag tankarna på att stanna och höra läget. Fast då hade du väl undrat vad jag var för en farlig typ. Jag tutade inte. ☺
Den vägen är verkligen ingen trevlig väg att cykla på. Hoppas du hittade bättre sidovägare efter hand! Lycka till på vidare färd och hör av dig om du är i Arvika igen! Denna gången läste jag tråden för dåligt för att veta att du är i Arvika.....