skier sa:
Härliga bilder av 2018! Jag måste se till att tälta mer under 2019!
Tack, kul att det uppskattas :)
TorakP sa:
+2! Jeg er sugen på at cykla, til længere ture :-)
Jonna, thanks for 2018, thanks for fanatastiska bilder, eventyr, inspiritaion og thanks for tråden!
leffe81 sa:
Yonna sa:
Det har inte lyckats posta den hela 2018 tillbakablick men ska idag efter jobbet göra ett nytt försök, så lätt ger man ju inte upp, framförallt inte den första dag i ett nytt år :)
är du ute på äventyr igen? :-)
hon messade fredag " ingen mobilnetverk "
inget svar fra henne ennu .....
Jo, jag är imorgon hem, då ska jag försöka bomba tråden igen med del tre eller fyra, fem av 2018. Tack för entusiasm!
Och alt går bra du snälla du, tack :)
Mobilens kontantkort var slut. Då kan jag köpa mer surf eller fylla på kortet men då behöver man nätverk eller Ica/Coop och jag hade ingen lust att cykla till civilisationen eller vad det heter på svenska. Det är också väldigt lugn utan mobil :)
Inte alla förstår detta, jag träffade tex en kvinna idag. Hon förstod inte att man kan trivas ensam i skogen, särkild inte med bara tält och cykel. Kvinnan själv gillar att försvinna i mängden, i folk och ljud. Då slutar hon tänka och känner hon sig osynligt och trygg. När jag sa att jag känner mig ofta ensam i storstäder och blir som en vålnad, ett spöke, en skugga av mig själv stirrade hon på mig som om jag var galen och behövde psykisk hjälp.
Jag försökte berätta vem jag var, att jag skulle dö i en betongstad med några miljon invånare, bilar, affärer och folk som bor tyst och ensam mellan 6 väggar. Men hon förstod inte och bara stirrade på mig (hon 40plussare, målat grått hår, smink, snygga kläder och tråkigt bil; jag med röda kinder som en tomat, is i håret, snö i skorna, skrynliga kläder och en tung motorcrosscykel-utan-motor), och det var helt klart att hon tyckte synd om mig. Så jag skrattade, gav henne en puss-med-munnen-i-luften, försökte hoppa tuff på fatbiken men tyvärr gick det fel för jag stod lägre än cykeln så vi nästan ramlade i snön, viftade en gång till till kvinnan men hon tittade bara sur tillbaka, så jag trampade iväg och följde min väg igen. Konstigt att det finns så mycket folk som tror att det är nåt fel när man trivs ensam, jag cyklar ju bara, då kan man ju inte vara farligt eller hur?