Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ingen expert på detta, men tror det grova krosset man numera strör ut verkar bete sig annorlunda, och inte klumpa ihop sig på samma sätt?
många klagar på att krosset ökar risken för punka, och det gör det ju. det går att parera med kraftigare däckmönster.
en annan effekt är det tröga rullet. har funnit att detta blir bättre med däckdiameter åtminstone över 40mm.
bättre långtidseffekt har det iaf.
Sopsaltning är guds gåva till oss som cykelpendlar. Och till cykelhandeln...
Man byter inte plogbladet utan strålen. Och det är många så kallade experter i tråden som vet hur det plogas sopas saltas.Jag har året-runt-pendlat i 16 år. Kommer ihåg hur mycket jag svor över dåligt plogade CB förr.
Entreprenörerna kom på att sätt att "snöröja" utan att det skulle bli höga kostnader för plogbladsbyten. Man kör ej plogbladet i marken.
Detta resulterade i KAOZ när det blev plusgrader med modd.
När jag var ung så kommer jag ihåg hur det slog gnistor om blogbladet när det plogades. Det var då det. Jag antar att det även blev skador på både gata och brunnslock.
Jag tror på fullt allvar att det för det mesta skulle räcka med sopning. Ibland saltning.
Men ALDRIG sand eller grus.
Och du är som vanligt den främste av dem alla…Man byter inte plogbladet utan strålen. Och det är många så kallade experter i tråden som vet hur det plogas sopas saltas.
Man byter inte plogbladet utan strålen. Och det är många så kallade experter i tråden som vet hur det plogas sopas saltas.
Haha! ❤Och du är som vanligt den främste av dem alla…
Och jag tror nog att det är plogstålen man byter på bladet, inte strålen…
ALDRIG sand eller grus.
Angående strålen, hen kanske är upptagen med den gula snön?Och du är som vanligt den främste av dem alla…
Anledningen till saltet är att kondens inte ska frysa på asfalten och skapa sk svartis.Plogning och sopning i första hand. Varför man ska salta vet jag inte...sandning borde räcka. Självklart ska man ha dubbdäck om man cyklar när det är halt.
Alternativt sköljer av med hink alt. slang.Grus uppblandat med sand sliter mer på drivlinan då gruset formligen äter upp kedjan, en saltblöt kedja torkar man av med en torr trasa och drar på lite olja när man kommer fram.
Och du har väl haft det som yrke vad jag kan förstå med dina expert kunskaper i ämnet. Eller gnider du arslet i en kontorsstol om dagarna?Och du är som vanligt den främste av dem alla…
Man kan ju göra både och. Att gnida arslet i kontorsstol är dock betydligt mer lukrativt, så nån (den som betalar lönen) tycker uppenbarligen att det arbetet är mer värt än att gnida arslet i en maskinförarstol.Och du har väl haft det som yrke vad jag kan förstå med dina expert kunskaper i ämnet. Eller gnider du arslet i en kontorsstol om dagarna?
Nja, det har kanske varit så. Du borde läsa mer av den kända filosofen Trump.Är inte expertkunskaper ett ord?
Försvinner framemot våren ,task complere?Vi har s.k. "experter" som plogar i vårt område.
En familj kommer vara skitnöjd när dom skall back ut sin bil.
Man kanske skulle ta morsans gamla Nissan micra ,Är nog borta imorgon. Jag bara förundras bara över hur "sopiga" somliga är på att ploga. ?
Varför gör du det inte själv?Är nog borta imorgon. Jag bara förundras bara över hur "sopiga" somliga är på att ploga. ?
Tänk om dom som plogar gick i strejk och du får släpa din cykel genom drivor då kan du gnälla men att kasta skit på dom som går upp mitt i natten för att ploga så du kommer fram nä där går väl gränsen för dom flesta att ge dom ett enkelt tack borde inte vara så svårt men gnälla på ett forum det går jätte bra att göra.Man kan ju göra både och. Att gnida arslet i kontorsstol är dock betydligt mer lukrativt, så nån (den som betalar lönen) tycker uppenbarligen att det arbetet är mer värt än att gnida arslet i en maskinförarstol.
Nja, jag är väldigt restriktiv med att tvätta cykeln vintertid, växlar och vajrar har en förmåga att frysa. Men är man försiktig så går det bra med slang eller hink, men jag håller mig till en trasa och tvätt när det är plusgrader.Alternativt sköljer av med hink alt. slang.
Jag satt i en maskin och plogade senast idag. Inget svårt alls. Det är därför jag är förundrad över hur j-a illa vissa av dessa s.k. professionella förare plogar, när jag som lekman klarar det galant.Tänk om dom som plogar gick i strejk och du får släpa din cykel genom drivor då kan du gnälla men att kasta skit på dom som går upp mitt i natten för att ploga så du kommer fram nä där går väl gränsen för dom flesta att ge dom ett enkelt tack borde inte vara så svårt men gnälla på ett forum det går jätte bra att göra.
Du borde prova själv att sätta dig i en maskin och ploga så kommer du att säga något annat efter.
Ok, tack för info.Anledningen till saltet är att kondens inte ska frysa på asfalten och skapa sk svartis.
All heder åt dig som säkert dagligen tackar, tackar och bockar till kassörskan, sköterskan, busschaufförn, kocken, sköterskan, läraren, hissreparatören och alla andra utom de som har ett kontorsjobb.Tänk om dom som plogar gick i strejk och du får släpa din cykel genom drivor då kan du gnälla men att kasta skit på dom som går upp mitt i natten för att ploga så du kommer fram nä där går väl gränsen för dom flesta att ge dom ett enkelt tack borde inte vara så svårt men gnälla på ett forum det går jätte bra att göra.
Du borde prova själv att sätta dig i en maskin och ploga så kommer du att säga något annat efter.
Verkar vara dom som gnäller mest.All heder åt dig som säkert dagligen tackar, tackar och bockar till kassörskan, sköterskan, busschaufförn, kocken, sköterskan, läraren, hissreparatören och alla andra utom de som har ett kontorsjobb.
Varför gör du det inte själv?
Verkar vara dom som gnäller mest.
Plogar de på fyllan?Vi har s.k. "experter" som plogar i vårt område.
En familj kommer vara skitnöjd när dom skall backa ut sin bil. Lite minusgrader på det sedan. ?
Man ser bara vad du vet om plogning du antar jo det är mera än raket forskning.Jag tycker det är mycket matnyttigt som skrivs i tråden. Den som gnäller mest är ju du?!
Hatar alla som kör plogbil oss som sitter på kontor? ?
Jag hatar inte de som plogar. Jag har bara lite synpunkter på hur det görs ibland. Men oftast så är det ju bra gjort såklart.
Den kan ju inte precis vara raketforskning att ploga. Har man plogat upp en vall som uppenbart är ivägen för allt och alla så är väl det ett litet misslyckande?
Jag tycker det verkar vara ett soft jobb. Sitta i värmen och lyssna på musik.
Slippa kontorsstolar, chefer som ställer krav, kunder, EDI och Excel...
Varför säger ni inte till honom då eller se vad ni betalar förSkall jag ut och skotta framför garagen i samfälligheten? Vi betalar ju massor för att få plogat. Av experter. Det räcker att ta bort de snöhögar utanför mitt eget hus som blogbilsföraren ej orkar, eller klarar att få bort.
Varför säger ni inte till honom då eller se vad ni betalar för
Åh fan! Vad krävs det för utbildning för att få ploga?Man ser bara vad du vet om plogning du antar jo det är mera än raket forskning.