mikipedia_
Aktiv medlem
Specialized Enduro - The tråd
Lillgammal sa:Jahaja, gött mos! Hur är det med clearance?
Det blir dåligt med skärm i år? Ca 10mm, det räcker ju gott!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lillgammal sa:Jahaja, gött mos! Hur är det med clearance?
dnleriksson sa:Mikipedia cyklar bara xc så det är lugnt med tvåkommaettor ;-)
mikipedia_ sa:Lillgammal sa:Jahaja, gött mos! Hur är det med clearance?
soderblom sa:mikipedia_ sa:Lillgammal sa:Jahaja, gött mos! Hur är det med clearance?
Glöm inte att det inte bara räcker med frigång i underbenen..
JojjeM sa:Cool. Bra med plats i Foxen. Provade för skojs skull att montera ett 27,5-hjul i en 26-tums Revelation men det var kört.
/Johan
mikipedia_ sa:C-dale sa:O nu skall Spez. sälja 200 ex med full Ohlins coilfjädring.
http://www.endurotribe.com/2017/02/edition-limitee-specialized-enduro-29-coil-full-ohlins/
Den var billigare än väntat, bara 6000€
Lillgammal sa:mikipedia_ sa:C-dale sa:O nu skall Spez. sälja 200 ex med full Ohlins coilfjädring.
http://www.endurotribe.com/2017/02/edition-limitee-specialized-enduro-29-coil-full-ohlins/
Haha "bara". Gx-drivpaket och hjul i aluminium tillsammans men spesh egna inhouseskräp. ???
Med det sagt är den ruskigt snygg och jag vill ha en.
mikipedia_ sa:Lillgammal sa:mikipedia_ sa:C-dale sa:O nu skall Spez. sälja 200 ex med full Ohlins coilfjädring.
Haha "bara". Gx-drivpaket och hjul i aluminium tillsammans men spesh egna inhouseskräp. ???
Med det sagt är den ruskigt snygg och jag vill ha en.
Köp! Det är bara pengar, du får ju nya snart igen?
roskai sa:Är det någon som vill låna ut sin enduro 29a från 2017 i medium till mig i några minuter på en tur i Hellas? Bjuder på bullar :D
Okej, ska kika på det! Är rätt osugen på att hyra en hoj för att känna på den lite snabbt faktiskt. Är ju egentligen bara att trycka på köpa då jag är nöjd som tusan med min 2016 enduro 650b men vill ha 29.AX3L sa:roskai sa:Är det någon som vill låna ut sin enduro 29a från 2017 i medium till mig i några minuter på en tur i Hellas? Bjuder på bullar :D
Specialized vill säkert på "test the best" annars! Oklart om det är i Hellas men det brukar vara en omgång i Stockholm. Specialized concept store har väl nån till uthyrning också?
roskai sa:Okej, ska kika på det! Är rätt osugen på att hyra en hoj för att känna på den lite snabbt faktiskt. Är ju egentligen bara att trycka på köpa då jag är nöjd som tusan med min 2016 enduro 650b men vill ha 29.AX3L sa:roskai sa:Är det någon som vill låna ut sin enduro 29a från 2017 i medium till mig i några minuter på en tur i Hellas? Bjuder på bullar :D
Specialized vill säkert på "test the best" annars! Oklart om det är i Hellas men det brukar vara en omgång i Stockholm. Specialized concept store har väl nån till uthyrning också?
roskai sa:Okej, ska kika på det! Är rätt osugen på att hyra en hoj för att känna på den lite snabbt faktiskt. Är ju egentligen bara att trycka på köpa då jag är nöjd som tusan med min 2016 enduro 650b men vill ha 29.AX3L sa:roskai sa:Är det någon som vill låna ut sin enduro 29a från 2017 i medium till mig i några minuter på en tur i Hellas? Bjuder på bullar :D
Nej men man kan mer eller mindre direkt känna det i ex. hellas på en tisdagsrajd genom att köra en sträcka som man känner till sen innan, Man byter ju cyklar hela tiden med folk tycker jag!AX3L sa:roskai sa:Okej, ska kika på det! Är rätt osugen på att hyra en hoj för att känna på den lite snabbt faktiskt. Är ju egentligen bara att trycka på köpa då jag är nöjd som tusan med min 2016 enduro 650b men vill ha 29.AX3L sa:roskai sa:Är det någon som vill låna ut sin enduro 29a från 2017 i medium till mig i några minuter på en tur i Hellas? Bjuder på bullar :D
Ahaa, då är jag med. Annars säger ju en "test på parkeringen" inte speciellt mycket, men har du en liknande sedan tidigare brukar man känna ganska fort om det är en förbättring.
Luthman Photography sa:roskai sa:Okej, ska kika på det! Är rätt osugen på att hyra en hoj för att känna på den lite snabbt faktiskt. Är ju egentligen bara att trycka på köpa då jag är nöjd som tusan med min 2016 enduro 650b men vill ha 29.AX3L sa:roskai sa:Är det någon som vill låna ut sin enduro 29a från 2017 i medium till mig i några minuter på en tur i Hellas? Bjuder på bullar :D
Jag bytte från Stumpy 26" till Enduro 29" utan att ha testat Enduron innan och jag kände mig hemma direkt.
mikipedia_ sa:Bjider på en bild i senaste versionen från dagens tur.
Låter bra! Alla tester säger typ samma sak! Gillar att alla lager i svingen har samma storlek numera!FreddeP75 sa:Jag skulle rekommendera en 2017 års Enduro 29 tum. Bytte upp mig från 2015 års modell och nya enduron är bättre på det mesta. Känns mycket mer "stigcykel" än 2015 utan avkall på utförsegenskaperna. Riktigt bra klättrare och väl balanserad på stigen. Gamla enduron kändes lite klumpig. Utför har jag inte riktigt hårdtestat den än då jag bara cyklat stockholms-stigar än så länge men jag är övertygad att den även känns bättre i Åre och Järvsö mm på grund av den flackare gaffelvinkeln.
Lillgammal sa:mikipedia_ sa:Bjider på en bild i senaste versionen från dagens tur.
Riktigt tjusig den har blivit! Vad står härnäst på uppgraderingslistan?
A.Nilsson sa:Förtydligande: Är intresserad av jämförelse av 29'an. Vore trevligt med utlåtande från någon/några som kan jämföra mellan de två modellerna utrustade på jämförbara nivåer :)
@Storaberg: Har läst massor av recensioner, jämfört geometritabeller osv men hittar inget som jämför de två modellerna med varandra...
Jimel sa:Nej fy det blir för dyrt ?
Jimel sa:Det är aluminium hjul. Har för mig att naven är märkta med DT lite smått bredvid roval loggan