Luthman Photography
Aktiv medlem
Specialized Enduro - The tråd
Har du en ny yoke till den där?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Yes! Har allt som behövs hemma nu. Kommr bild när jag fått på vividen.Luthman Photography sa:Har du en ny yoke till den där?
larsaw sa:Set bästa med 2018 är väl ändå längre reach och gängat BB?
Eller lite flackare är ju fint det också, samt möjlighet att fibbla med switch o så... Kort sagt, gött mos MEN det vidhåller bara min egen uppfattning om att Spech är så försiktiga när dom släpper sina cyklar, dom här förändringarna (främst geo) är ju knappast i framkant inom cykelindustrin, varför gjorde dom inte årets förändringar redan till 2017-modellen?
Däremot! Så tänker dom ju lite nytt med den där sadelstolpen.
Istället för att försöka övervinna fysikens lagar med en längre stolpe så bygger dom in att sadeln lutar bakåt när den slår i botten, mycket smart enl mig :D Återstår att se om dom får den tillräckligt hållbar...
Landa lite över 5k..norska kr.Scut sa:zyklom: vad landade hela kalaset på?
zyklom sa:Landa lite över 5k..norska kr.Scut sa:zyklom: vad landade hela kalaset på?
Jo, det handlar ju om vad man prioriterar. Har inga problem att det man gör med sin tid kostar lite.Scut sa:zyklom sa:Landa lite över 5k..norska kr.Scut sa:zyklom: vad landade hela kalaset på?
Ha, ja det är inte billigt att ligga på topp.
Cykeln ser estetiskt mer tilltalade ut med en fjäderdämpare.
Det kliar i mina köp fingrar nu.
...............................larsaw sa:..........MEN det vidhåller bara min egen uppfattning om att Spech är så försiktiga när dom släpper sina cyklar, dom här förändringarna (främst geo) är ju knappast i framkant inom cykelindustrin, varför gjorde dom inte årets förändringar redan till 2017.......
Per84 sa:Jo håller med, verkar finnas klara fördelar med nya modellen. Om jag ska vara lite kritisk mot min 2017 jämfört med
2016 är att styret sitter lite långt ner. Första intrycket jag fick jämfört med 2016 år modell var att cockpit blev lite mindre, nästan så att cyklen kändes lite för liten.
På 2018s modell, så kommer styret upp lite högre och cockpit blir lite större
Hörde det ryktas om att Spech har bytt fabrik i år och därför passar de på att göra lite förändringar till 2018. De var tyligen ändå
tvunga att göra nya formar.
Vikt på en Enduro cykel är kanske inte det viktigaste, Men min Enduro Expert från förra året (bytte till carbon hjul)
vägde mindre än min s-works Enduro 2017.
Vad kör ni för storlek på era Enduro?
Jag är 179 och har bara kört M hittils, kanske är dags att prova L?
Per84 sa:Hmm har inte satt mig in i själva måtten än.
Men var en säljare som sa att styret skulle hamna lite högre.
Men han kanske hade missat nåt.
Provcykla en Enduro 2017 i L, men svårt att avgöra på vanlig asfalt.
Vad säger specalized själva? Är det vid 178 cm brytgränsen går?
Kanske ska prova med en lite längre styrstam? Lite vinkel upp?
oLjud sa:Vad är största skillnaden mellan Rockshox Monarch Plus och en Vivid R2C?
Är grymt sugen att testa Coil på min Enduro 29 2017 men är osäker om det verkligen är värt det. Helst vill man ju prova Öhlins men då är det direkt dubbla priset.
mikipedia_ sa:oLjud sa:Vad är största skillnaden mellan Rockshox Monarch Plus och en Vivid R2C?
Är grymt sugen att testa Coil på min Enduro 29 2017 men är osäker om det verkligen är värt det. Helst vill man ju prova Öhlins men då är det direkt dubbla priset.
Nu har ju jag bara erf av coilgafflar men där skulle jag säga att det följer marken bättre/mjukare än med luft. Skulle tro du får likvärdigt betende även bak.
Sen gillar iaf jag mjukheten i slaget, mindre friktion invändigt som segar ner.
Har hört ryktas om att Fastsuspension snart släpper en egen coildämpare, kanske värt att vänta lite?
Lillgammal sa:Två dagars åk i Åre nu och kan bara konstatera att monarchen är i en helt annan liga än gamla foxen som kom från början. Cleara hopp är inget problem längre och bakhjulet är betydligt mer klistrad mot marken. Enda problemet nu är att träna upp kroppen för att orka ta banorna utan paus för att vila fingrarna. ?
zyklom sa:Mikipedia: Lite intresserad av att konvertera min pike till fjäder också. Var handla du ditt kit ifrån?
Tack!mikipedia_ sa:zyklom sa:Mikipedia: Lite intresserad av att konvertera min pike till fjäder också. Var handla du ditt kit ifrån?
Det vart bättre men behövs lite pill i hydrauliken oxå enligt mig.
https://www.tftuned.com/pike-coil-conversion-kit/p3314
Jag fick med 70 & 80lbs fjädrar när jag skrev i min vikt men kör med ca60lbs (gammal domain fjäder utan märkning men mjukare än den nya 70lbsarn iaf)
zyklom sa:Tack!mikipedia_ sa:zyklom sa:Mikipedia: Lite intresserad av att konvertera min pike till fjäder också. Var handla du ditt kit ifrån?
Jag fick med 70 & 80lbs fjädrar när jag skrev i min vikt men kör med ca60lbs (gammal domain fjäder utan märkning men mjukare än den nya 70lbsarn iaf)
Magnetisk dragningskraft för att testa, blir nog en beställning. Fint att man får med 2 olika fjädrar också baserat på vikt och åkstil. 300gram extra vikt känns ju inte som ngt man kommr lida av.
zyklom sa:Tack!mikipedia_ sa:zyklom sa:Mikipedia: Lite intresserad av att konvertera min pike till fjäder också. Var handla du ditt kit ifrån?
Magnetisk dragningskraft för att testa, blir nog en beställning. Fint att man får med 2 olika fjädrar också baserat på vikt och åkstil. 300gram extra vikt känns ju inte som ngt man kommr lida av.
Luthman Photography sa:Tänk på att om du väl konverterar så kan det bli så att du inte kan gå tillbaka till att köra den med luft eftersom fjädern kan repa innerbenen.
Lillgammal sa:Två dagars åk i Åre nu och kan bara konstatera att monarchen är i en helt annan liga än gamla foxen som kom från början. Cleara hopp är inget problem längre och bakhjulet är betydligt mer klistrad mot marken. Enda problemet nu är att träna upp kroppen för att orka ta banorna utan paus för att vila fingrarna. ?
mikipedia_ sa:Lillgammal sa:Två dagars åk i Åre nu och kan bara konstatera att monarchen är i en helt annan liga än gamla foxen som kom från början. Cleara hopp är inget problem längre och bakhjulet är betydligt mer klistrad mot marken. Enda problemet nu är att träna upp kroppen för att orka ta banorna utan paus för att vila fingrarna. ?
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=37010 ?
mikipedia_ sa:Kolla så bromsslangen sitter ordentligt under kedjestaget. Min satt dåligt och skavde en stor grop, fick nytt på garanti.
zyklom sa:Kittet har kommit...tyvärr inte hemma än då jag numera skickar allt till adress i swe för o slippa dyra tullkostnader. Så planen blir att hämta nästa v och få i det. Nä, riktigt kul ska det bli att få köra fullkittad fjäder setup på enduron. Den kommr käka allt!
Blir ny framklinga också, går från 32t till 28t och kommr hjälpa i mina långa svettiga tekniska klättringar uppåt igen.
mikipedia_ sa:zyklom sa:Kittet har kommit...tyvärr inte hemma än då jag numera skickar allt till adress i swe för o slippa dyra tullkostnader. Så planen blir att hämta nästa v och få i det. Nä, riktigt kul ska det bli att få köra fullkittad fjäder setup på enduron. Den kommr käka allt!
Blir ny framklinga också, går från 32t till 28t och kommr hjälpa i mina långa svettiga tekniska klättringar uppåt igen.
Skojsigt?
Är det Tftuned kitet?
Mitt är bra iaf, hoppas du oxå blir nöjd.