fredrik168
Aktiv medlem
Specialized Enduro - The tråd
Vad är skillnaden på öhlins gaffel på enduro s-works vs elite rxf 36 på båda men single tube / twin tube? Sen hög+låg comp på twin.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rompa sa:Behöver jag skaffa en enduro oxå? Kör en del xc med Epic och en del stig på Camber, känner ibland att jag vill ha mer slag och funderar på Enduro. Tänker jag rätt?
Rompa sa:Behöver jag skaffa en enduro oxå? Kör en del xc med Epic och en del stig på Camber, känner ibland att jag vill ha mer slag och funderar på Enduro. Tänker jag rätt?
JonasH72 sa:Kolla med ROger Edvinsson, han monterade 140gaffel på sin Camber, och det är nog en av de bättre stigraketerna man kan tänka sig..
Cykeln eller föraren ;)Rompa sa:JonasH72 sa:Kolla med ROger Edvinsson, han monterade 140gaffel på sin Camber, och det är nog en av de bättre stigraketerna man kan tänka sig..
Men den var inte så snabb sist jag såg den :)
nybergjo@hotmail.com sa:I köptagen för 2018 Enduro Pro...men fortfarande fundering runt 27,5 versus 29.
Jag är lång/tung så 29 i XL funkar säkert men osäker på om det blir för stort i bikepark etc
Vad tror Ni skiljer i vikt på dessa två modeller?
2017 enduro är en väldigt trevlig cykel. Originalhjulen håller inte för dropp till platt.. Helt ok pedaleffektivitet med tanke på slaglängd. Det är en poppig cykel vilket kan va lite otäckt i stora och branta hoppleder.carl.josefsson sa:Så det jag önskar lite input på är från alla er som kör 2017 års 29" är hur bra Enduron matchar mot mina tankar ovan, eller om jag hellre ska sikta in mig på nya Kona ..
tack på förhand! :-)
/C
roskai sa:2017 enduro är en väldigt trevlig cykel. Originalhjulen håller inte för dropp till platt.. Helt ok pedaleffektivitet med tanke på slaglängd. Det är en poppig cykel vilket kan va lite otäckt i stora och branta hoppleder.carl.josefsson sa:Så det jag önskar lite input på är från alla er som kör 2017 års 29" är hur bra Enduron matchar mot mina tankar ovan, eller om jag hellre ska sikta in mig på nya Kona ..
tack på förhand! :-)
/C
carl.josefsson sa:Har av någon för mig ännu inte helt klar anledning fått för mig att köpa en för mig ny cykel och har då snöat in lite på Spec. Enduro. Det börjar ju komma ut lite 2017 29" till salu vilket inte direkt stillar mitt sinne..... med mina 180cm i strumplästen är jag på det klara med att det iaf är en L jag ska ha ;-)
/C
mg25 sa:En uppdatering till nya cykeln har kommit ?
Bild på hela cykeln kommer på lördag![]()
mikipedia_ sa:mg25 sa:En uppdatering till nya cykeln har kommit ?
Är det en med spez fäste lr har du köpt en bikeyoke oxå?
mg25 sa:mikipedia_ sa:mg25 sa:En uppdatering till nya cykeln har kommit ?
Är det en med spez fäste lr har du köpt en bikeyoke oxå?
Det är med spez fäste. Vet inte om Bikeyoke har gjort någon yoke till -18 än.
Typ 13 kg utan pedaler med luftdämpare.Bofinken sa:va blir det för vikt på de där kolplast cyklarna ? :O
ricjon sa:Tjena
Är det någon som har öhlinsgaffel och som vet vad det är för gänga på axeln?
Har även beställt ett par Hope Tech Enduro
Till min enduro expert.
Någon med erfarenhet av dessa? Tänkte köra med 2.35:or på typ Magic Mary/hans dampf
Mvh
roskai sa:Typ 13 kg utan pedaler med luftdämpare.Bofinken sa:va blir det för vikt på de där kolplast cyklarna ? :O
Mjo, men sen lastar man den full med vatten och slangar och verktyg och allt. Så då väger den lika mycket iaf... ;)Bofinken sa:Helt godkänd vikt, värr med 15kg+ 2016 alu :)
roskai sa:Typ 13 kg utan pedaler med luftdämpare.Bofinken sa:va blir det för vikt på de där kolplast cyklarna ? :O
Rompa sa:JonasH72 sa:Kolla med ROger Edvinsson, han monterade 140gaffel på sin Camber, och det är nog en av de bättre stigraketerna man kan tänka sig..
Men den var inte så snabb sist jag såg den :)
------------------------------------------------------------------jensclaudius sa:Jag skulle aldrig köpa mig en enduro om jag inte körde mestadels utför (vilket jag inte gör). Efter att ha haft förmånen att fått låna en ett tag så kunde jag konstatera att den var sjukt jobbig att cykla stig med, men riktigt rolig när det blev lite stökigare och utför. Det var liksom bara att ställa in siktet dit man ville och åka med :-)