Specialized Epic - The tråd

Rompa

Aktiv medlem
fan nu är man ledsen, den skulle kommit i månadsskiftet, men har fått uppskjutna datum hela tiden. Idag sa min LBS att den kommer om 2-3v då jag ska ha en L och dem ligger på en båt nånstans....
Försökte lirka lite om d fanns Epic Evo Sworks ramar men alla L är uppskjutna.
Väldigt surt :(

Tobbe A

Aktiv medlem
fan nu är man ledsen, den skulle kommit i månadsskiftet, men har fått uppskjutna datum hela tiden. Idag sa min LBS att den kommer om 2-3v då jag ska ha en L och dem ligger på en båt nånstans....
Vilken har du beställt 😃

cerro

Aktiv medlem
Du vet ju vart de finns en S-Works ram till salu ;)

Rompa

Aktiv medlem
Jag bygger egen PåskPippigul Sworks Epic Evo nu istället.
Specen:

Sworks Epic Evo L
Fox34 Sc 120mm 44mm
Roval Control SL
Sram xx1 mekanisk
Sworks Mini Rise styre
Zipp 60mm -17gr
Cane Creek styrlager
Sram DUB vevlager
5CADDE22-C30B-4570-8204-AF4109C7A125.jpeg

Pirelli M 2.2 med korv
Sram Level Ultimate med 160 skivor
Bikeyoke dropperpost

aland33

Medlem
aland33: Vart fick du tag i de dekalerna? Behöver till min med :)
Beställde från Speedydecal (Italien). Kom på en vecka ungefär. Färgen matchade han mot några bilder på ramen som jag epostade.
Är man riktigt noga så kunde dekalerna vara lite lite gulare än vad de är nu. Om du vill ge mina dekaler som referens förstås och beställa därifrån.

skier

Aktiv medlem
Beställde från Speedydecal (Italien). Kom på en vecka ungefär. Färgen matchade han mot några bilder på ramen som jag epostade.
Är man riktigt noga så kunde dekalerna vara lite lite gulare än vad de är nu. Om du vill ge mina dekaler som referens förstås och beställa därifrån.
+1 på Speedydecal, köpte hologram-dekaler därifrån till min Sid Select på min Epic HT, tyckte det var fin finish på dekalerna.

pennan

Aktiv medlem
hur är tillförlitligheten/hållbarheten på braindämpare/gaffel från 2018?
suktar efter en epic expert från 2018, bra hoj eller?

Tobbe A

Aktiv medlem
hur är tillförlitligheten/hållbarheten på braindämpare/gaffel från 2018?
suktar efter en epic expert från 2018, bra hoj eller?
Funkar bra för mig, bakdämpen bytte jag i september förra året och sen dess inga problem, verkar som dom håller bättre om man tömmer ut luften när den står över vintern eller annat längre uppehåll. Framdämparen brukar inte strula.

Nickenike

Medlem
Vilken längd har ni och vilken storlek kör ni i 2021 geometri?
Jag är 170 och enligt size chart är jag mitt på Medium i storlek men var förbi en butik och den ser stor ut.
I oktober räknar de med att ha democyklar

Rompa

Aktiv medlem
IMG_3033.jpg

såå, äntligen!

Sworks EPIC EVO -21 L
Fox34 sc 120mm
Roval Control SL
Pirelli Scorpion S och H
Nube45
Zipp styrstam 60mm -17gr
Sworks mini rise styre 760mm
Sram XX1 Eagle med 34t
Bikeyoke dropperpost
BikeYoke löphjul i bakväxeln
C-Bear Ceramic trissor
XTR pedaler
Sworks Power 143
Sram Level Ultimate med 160 skivorspecqialized Silicon grips
dubbla Flaskställ, plastvariant
Sram fäste för Garmin

10.63kg

Premiär blir imorrn på Huddingeleden

Senast ändrad:

cerro

Aktiv medlem
Rompa: Så du menar att min är lättare alltså? :D Får göra något åt gaffeldekalerna med, byt färg eller ta bort ;)

Annars sjukt fet bike, kommer tyvärr bli för snabb på Ceres med den :p

Rompa

Aktiv medlem
Rompa: Så du menar att min är lättare alltså? :D Får göra något åt gaffeldekalerna med, byt färg eller ta bort ;)

Annars sjukt fet bike, kommer tyvärr bli för snabb på Ceres med den :p
ja men det är okej för mig att din är lättare 😂👍.
Jag tänkte beställa dekaler ikväll men är osäker på färgen jag vill ha.
kanske blir för mkt gult med gula dekaler oxå, någon annan färg kanske. Just fluorescent red kanske är för skrikigt.
På Ceres är den snabb, på Lida24h ännu snabbare !

Ja verkligen Supernice! Här blir det nog en ”orange” Epic Evo 2021 som jag tänkte pimpa lite. Men jag måste säga att den gula S-Works ramen är otroligt snygg🙏

Rompa

Aktiv medlem
Tack ! Jag är verkligen nöjd med den efter dagens misärcykling i värmen, måste ta ur token ur bakdämparen bara. Lockouten på bakdämparen är verkligen bra, känns som en HT i några grusvägsbackar. Ska kapa styret från 760 till 740 tror jag. Väldigt balanserad i hopp och tog kurvor och berms bra, blev ngt KOM till ch bra pokaler på Strava oxå så det är roligt.
skulle vilja lockout på styret för dämparna.
https://strava.app.link/q3jsBxT9Z8
1597594706300.png

Tack ! Jag är verkligen nöjd med den efter dagens misärcykling i värmen, måste ta ur token ur bakdämparen bara. Lockouten på bakdämparen är verkligen bra, känns som en HT i några grusvägsbackar. Ska kapa styret från 760 till 740 tror jag. Väldigt balanserad i hopp och tog kurvor och berms bra, blev ngt KOM till ch bra pokaler på Strava oxå så det är roligt.
skulle vilja lockout på styret för dämparna.
https://strava.app.link/q3jsBxT9Z8Visa bilaga 436483
ja lockout på styret är något Specialized verkar vägra och Scott skryter gärna med det. På tävling kan jag absolut se fördelen men då svarar ju Spec med Brain-argument... evig diskussion...
Det där med HT känslan är precis vad jag kände när jag provkörde Evo Experten 21 i Högbo. Vilket ju är ett väldigt bra betyg.

Rompa

Aktiv medlem
ja lockout på styret är något Specialized verkar vägra och Scott skryter gärna med det. På tävling kan jag absolut se fördelen men då svarar ju Spec med Brain-argument... evig diskussion...
Det där med HT känslan är precis vad jag kände när jag provkörde Evo Experten 21 i Högbo. Vilket ju är ett väldigt bra betyg.
Hade Specialized talat för lockout på styret så hade dem talat emot deras egen mycket bra funktion.

skier

Aktiv medlem
Nån som sett en geometritabell över nya Epic Evo där de visar båda lägena på flip chip?
Jag såg att det skulle vara 0,5 grader brantare vinklar och 6mm högre BB. Hur påverkar det reach? Jag räknade fram att den blev 10mm längre på en XL, kan det stämma?

Jag är mest ute efter att göra den lite längre, lite brantare vinklar hade nog bara passat mig bra tror jag.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer