Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Imponerande. Lättare än min med 1320g tunga hjul och xx1vev! (Den där stylo är ju tung ?).Vårens/sommarens projekt "färdigt". Epic Comp HT - 20, vikt 8,75kg. Visa bilaga 432955Visa bilaga 432956
Framdrevet bytt, styret kapade 150gr och kinahjulen landade på 1250gr ?Imponerande. Lättare än min med 1320g tunga hjul och xx1vev! (Den där stylo är ju tung ?).Visa bilaga 432971
fan nu är man ledsen, den skulle kommit i månadsskiftet, men har fått uppskjutna datum hela tiden. Idag sa min LBS att den kommer om 2-3v då jag ska ha en L och dem ligger på en båt nånstans....
Försökte lirka lite om d fanns Epic Evo Sworks ramar men alla L är uppskjutna.
Väldigt surt :(
Tror inte att det har med prio att göra, fabrikerna låg nere med produktion några månader och ligger efter.Min ram blev flyttad från augusti till december... Tror mest Sverige är så sjukt ej prio...
Vilken har du beställt ?
fan nu är man ledsen, den skulle kommit i månadsskiftet, men har fått uppskjutna datum hela tiden. Idag sa min LBS att den kommer om 2-3v då jag ska ha en L och dem ligger på en båt nånstans....
Försökte lirka lite om d fanns Epic Evo Sworks ramar men alla L är uppskjutna.
Väldigt surt :(
Expert evoVilken har du beställt ?
Är den L?Du vet ju vart de finns en S-Works ram till salu ;)
Är den L?
Snyggt ? ?Jag bygger egen PåskPippigul Sworks Epic Evo nu istället.
Specen:
Sworks Epic Evo L
Fox34 Sc 120mm 44mm
Roval Control SL
Sram xx1 mekanisk
Sworks Mini Rise styre
Zipp 60mm -17gr
Cane Creek styrlager
Sram DUB vevlagerVisa bilaga 435850
Pirelli M 2.2 med korv
Sram Level Ultimate med 160 skivor
Bikeyoke dropperpost
Aja det börjar ta sig, i princip bara bromsarna och att fetta in styrlagret kvar. Samt montera växelreglaget.
Jävlar va snygg..?
Aja det börjar ta sig, i princip bara bromsarna och att fetta in styrlagret kvar. Samt montera växelreglaget.
Visa bilaga 435911Visa bilaga 435912Visa bilaga 435913Visa bilaga 435914Visa bilaga 435915
aland33: Vart fick du tag i de dekalerna? Behöver till min med :)
+1 på Speedydecal, köpte hologram-dekaler därifrån till min Sid Select på min Epic HT, tyckte det var fin finish på dekalerna.Beställde från Speedydecal (Italien). Kom på en vecka ungefär. Färgen matchade han mot några bilder på ramen som jag epostade.
Är man riktigt noga så kunde dekalerna vara lite lite gulare än vad de är nu. Om du vill ge mina dekaler som referens förstås och beställa därifrån.
Funkar bra för mig, bakdämpen bytte jag i september förra året och sen dess inga problem, verkar som dom håller bättre om man tömmer ut luften när den står över vintern eller annat längre uppehåll. Framdämparen brukar inte strula.hur är tillförlitligheten/hållbarheten på braindämpare/gaffel från 2018?
suktar efter en epic expert från 2018, bra hoj eller?
Droppet styre - sadel då?Älskar pedalerna... Flats FTW!!
Rompa: Så du menar att min är lättare alltså? :D Får göra något åt gaffeldekalerna med, byt färg eller ta bort ;)
Annars sjukt fet bike, kommer tyvärr bli för snabb på Ceres med den :p
Visa bilaga 435911Visa bilaga 435912Visa bilaga 435913Visa bilaga 435914Visa bilaga 435915
Ja jag brukar köra sånna här tripper, det är fostrande många ggr kan jag säga:)Haha bra elddop!
ja lockout på styret är något Specialized verkar vägra och Scott skryter gärna med det. På tävling kan jag absolut se fördelen men då svarar ju Spec med Brain-argument... evig diskussion...Tack ! Jag är verkligen nöjd med den efter dagens misärcykling i värmen, måste ta ur token ur bakdämparen bara. Lockouten på bakdämparen är verkligen bra, känns som en HT i några grusvägsbackar. Ska kapa styret från 760 till 740 tror jag. Väldigt balanserad i hopp och tog kurvor och berms bra, blev ngt KOM till ch bra pokaler på Strava oxå så det är roligt.
skulle vilja lockout på styret för dämparna.
https://strava.app.link/q3jsBxT9Z8Visa bilaga 436483
Hade Specialized talat för lockout på styret så hade dem talat emot deras egen mycket bra funktion.ja lockout på styret är något Specialized verkar vägra och Scott skryter gärna med det. På tävling kan jag absolut se fördelen men då svarar ju Spec med Brain-argument... evig diskussion...
Det där med HT känslan är precis vad jag kände när jag provkörde Evo Experten 21 i Högbo. Vilket ju är ett väldigt bra betyg.