Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oggler sa:Var är ni nu alla brainexperter när man behöver er som bäst.
mickethn sa:Eller är ute och cyklar!
Finns väl även i 36t. Absolute black alltså.fyrbåk sa:Absolute black finns i max 34T. Vill du ha större oval så kolla Garbaruk (tror jag de heter). Finns inte så många ovala alternativ med den sramveven.
Gillar ovalt och jag vande mig efter typ 5 minuter.
NickPick sa:Finns väl även i 36t. Absolute black alltså.fyrbåk sa:Absolute black finns i max 34T. Vill du ha större oval så kolla Garbaruk (tror jag de heter). Finns inte så många ovala alternativ med den sramveven.
fyrbåk sa:NickPick sa:Finns väl även i 36t. Absolute black alltså.fyrbåk sa:Absolute black finns i max 34T. Vill du ha större oval så kolla Garbaruk (tror jag de heter). Finns inte så många ovala alternativ med den sramveven.
Bara för shimano, inte sram.
Slappa sa:Hej jag köpte en ny Epic fsr nu i höstas men har lite frågor som jag hoppas att någon kan svara på.
1.Min bakdämpare fuktar lite, vanligt?
3.Som många andra vill jag singel klinga konvertera, bör jag byta till en 11 kassett och i såna fall vilken?
Oggler sa:Det är händelsevis ingen som sitter på en XL och känner att hen borde haft en L istället? Jag har en L och känner mer och mer att det kanske snarare är en XL jag ska ha.
GlennJohansson sa:tack för alla svar.
Jag har ett Sram s2000 vevparti på min epic wc, funkar dessa Absolute black ? Står att de är kompatibla med:
SRAM X01
SRAM X1
SRAM GX
SRAM NX
Slappa sa:
Donald Tramp sa:Fast Trak däcken som sitter på börjar bli lite väl hala nu på hösten... Funderar på Purgatory 2.3, vad kör ni andra på?
Donald Tramp sa:Fast Trak däcken som sitter på börjar bli lite väl hala nu på hösten... Funderar på Purgatory 2.3, vad kör ni andra på?
Stuvarn sa:Nån som vet om Schwalbe Ice Spiker Pro Evo 29x2.25" får plats i en Stumpjumper HT Elite Carbon WC 29 2016
Däcket på bilden är Thunder Burt 29x 2.10"
jij sa:Stuvarn sa:Nån som vet om Schwalbe Ice Spiker Pro Evo 29x2.25" får plats i en Stumpjumper HT Elite Carbon WC 29 2016
Däcket på bilden är Thunder Burt 29x 2.10"
De däcken är 57mm på bredaste stället monterade på mina rovalhjul (billigaste alu-varianten, tror det är 21mm innerbredd i fälgen).
XTRMNTR sa:Jag är lite sugen på nya hjul till min Epic comp carbon WC. Roval Carbon (ej SL) ser ju fina ut men kostar en skaplig slant. Jag har även i happy-anda kollat på actionsport.de men undrar hur mycket bök det är mellan 142 och 142+. Under sommaren kommer man förmodligen inte byta hjul allt för ofta.
Vad kör ni på för Hjul?
XTRMNTR sa:Jag är lite sugen på nya hjul till min Epic comp carbon WC. Roval Carbon (ej SL) ser ju fina ut men kostar en skaplig slant. Jag har även i happy-anda kollat på actionsport.de men undrar hur mycket bök det är mellan 142 och 142+. Under sommaren kommer man förmodligen inte byta hjul allt för ofta.
Vad kör ni på för Hjul?
Slappa sa:Har tänkt köpa oval klinga till min, hur vet jag vilken som passar och hur benämns dom ovala?
Tex på Bikester så står se inte om formen på klingan
fyrbåk sa:CRC säljer Absolute Black oval klinga. Bra kvalisort och bra pris. Vilken typ som passar beror på vilken vev du har. Tänk på att du behöver klingbultar.
Slappa sa:fyrbåk sa:CRC säljer Absolute Black oval klinga. Bra kvalisort och bra pris. Vilken typ som passar beror på vilken vev du har. Tänk på att du behöver klingbultar.
Har 104 mm om jag inte minns fel, kan man inte använda nuvarande klingbultar?
mikipedia_ sa:Slappa sa:fyrbåk sa:Troligtvis om du redan har en singelklinga, annars kan dom vara för långa. Kolla även så offsetten är samma\likvärdig på den tilltänkta klingan som den befintliga.
Har två klingor fram just nu, bör jag ha ett drev som jag sätter direkt på veven eller ett som jag skruvar fast? Tänker att det är lättare att byta om ja skruvar fast det?
Har följande vev:
Custom SRAM S-1250, 7050 alloy arms, 10-speed double, PF30, 36/22T, 104/64mm BCD spider
Oggler sa:Jag har haft precis samma tankar.
Det går inte att byta lagerskålarna. Så att ändra gaffelvinkeln med ett styrlager går inte.
.
Oggler sa:Jag är 185 lång och hojade på en L förut. Detta främst för att alla förstårsigpåare varnade mig för att gå upp på XL. Men sedan bytte jag till XL.
Oggler sa:Lugn i stormen. Jag noterade nu att det är en 2012a som du har. Det är ju den näst senaste ramdesignen väl? Då kanske det går att byta koppar?
En annan variant är ju att sätta en offset bushing till dämparen. Även där får man ju en lägre vevlagerhöjd. Det skulle man ju kunna kompensera genom att ställa gaffeln på 120mm istället för 100mm