[spel] Fredagstrial

• Trådstartare Trådstartare cal
  • Start datum Start datum
C

cal

Guest
[spel] Fredagstrial
Inga planer för fredagskvällen? :(

Fram med pizzan och en kall öl, sen ere trial för hela slanten som gäller.

Nu är kvällen räddad! :)

Trial Bike
Klicka ej om du inte har tid!

Senast ändrad:
[spel] Fredagstrial
Häftigt, har bara kört 4 banot tidigare och jag har nog rekord på hur länge jag suttit med det :-P Har sammanlagt spelat det i omkr 50h. Tilläggas bör att jag inte har spelet utan bara kört provapåbaserade internetversion.
Det är beroendeframkallande, så jädra bra att "cal" har hittat lite andra banor!

[spel] Fredagstrial
Det funkar fint här under OSX, men den vill inte riktigt anpassa upplösningen efter den som råder på min skärm. Får koppla in den externa igen så att inte halva spelet hamnar utanför. Annars går det fint att spela dem i browsern för mig.

Vad har du för prestanda på datorn? Har du testat att ladda ner "nedladdningsversionerna" och öppnat .jar filerna för att spela?

[spel] Fredagstrial
Jag har en PowerBook Ti 667 Mhz och MacOs 10.2.8

Offlineversionerna får inte plats på skärmen som du säger, men i Explorer går det väääääldigt långsamt... Ska man ladda hem nån speciel Javamotor?

Trevligt, för övrigt, med fler macanvändare på Happy!
/Per

[spel] Fredagstrial
Okej. Jo, det går trögt på min PB 667:a i safari också. Drog ner offlineversionen och la över den på en extern skärm för å kunna lira, då flyter det fint osv. Men det bygger ju på att man har lite större skärm än 15", alt. kanske att man provar en 3:e parts java applet spelare (www.versiontracker.com) där det går att minska ner fönsterstorleken i spelet vilket ej tycks gå med apples spelare (SUN som ligger bakom den?).

En variant kan vara att testa om explorer/netscape eller så är kvickare på att spela upp java-spelet i webläsarfönstret än safari. Har inte testat själv men det skulle kunna funka. Annars har du just hittat ett bra skäl till att köpa en spritterny PB17", kanske en G5 när de släpps i vinter. ;)

EDIT: Du borde uppgradera PB 667:an till Panther (OSX 10.3), det gör stor skillnad för prestandan faktiskt. Jag hade en Dual G5 (2x2GHz) tidigare men sålde den och fick den här PB 667:an av en kompis, då var 10.2 installerat och allt kändes som sirap. Med 10.3 är den dock helt acceptabelt. Kul som den att apple optimerar operativsystemen när de släpper en ny version till skillnad från Microsoft som bara öser in mer gröt så att gamla datorer blir oanvändbara. Med OSX är det tvärtom. :)

Tyvärr är Apple's (SUN's?) javamotor inte helt optimerad för grafiska applets, lite synd. Men det skall funka fint trots det.

Senast ändrad:
[spel] Fredagstrial
Annars får du ladda ner Dirt Bike 3D för OSX hagdahl. Inget trialspel, men ett ganska enkelt och gammalt 3d spel med crosscyklar där man gasar runt mot en massa motståndare (bot'ar) eller över internet/nätverk. Väldigt basic grafik men grymt beroende-framkallande. Spelade det mot polarna under gymnasiet i mängder. :-)

Senast ändrad:
[spel] Fredagstrial
DirtBike 3D går säkert 3-4 timmar effektiv tid på datorn. Det är som du säger grymt beroendeframkallande... Jag har byggt lite egna freeridebanor som är ganska kul!
/Per

[spel] Fredagstrial
Haha! Då får vi köra mot varann nån gång hagdahl. Snickrade lite banor till det själv också förr, men nu var det ett tag sen. Minns att de inte hade nån "spärr" för snabbare datorer så att det gick i ultrarapid på G5:an förut. Har ej lirat sen dess. :)

[spel] Fredagstrial
Hmm... Jag glömde skriva att det var 3-4 timmar effektiv speltid i veckan...

De har nog byggt in en spärr för det funkar fint på min dator. Det är som du säger basic grafik, men man kan inte klaga på körkänslan. Nuförtiden kan man ju vinkla cykeln lite coolt, men det kanske man kunde innan också.

Här är några egna banor om du vill prova:
http://w1.232.telia.com/~u23213589/images/DirtBike/narrow
http://w1.232.telia.com/~u23213589/images/DirtBike/narrow2
http://w1.232.telia.com/~u23213589/images/DirtBike/narrow3
http://w1.232.telia.com/~u23213589/images/DirtBike/Freeride9

Hoppas det funkar. Har du några kul banor på lager får du gärna skicka!
Game on.
/Per

Tillbaka
Topp