Spinningcykel ablicia

Spinningcykel ablicia
Vet inte vilken modell du har men jag gissar att ljudet uppkommer av att remmen eller kudden spänns/trycker mot svänghjulet. Helt normalt i så fall.

Spinningcykel ablicia
Cykla långsammare med lägre belastning?

Köpa en direktdriven trainer?

Gilla läget och skaffa NC hörlurar och lyssna på podcasts när du tränar?

Spinningcykel ablicia
Kanske fråga där du köpt den? Eller byta ut motståndet om det är en begagnad. Finns väl många olika ablicia så tror folk kan gissa bättre om du berättar modellen

Spinningcykel ablicia
Självklart, men tala gärna om vilken modell och om den är ny eller begagnad. Om den alltid låtit eller om det blivit värre.

Finns mycket kunskap här, men utan vettig information blir det svårt att gissa.

Spinningcykel ablicia
Bild ovan på modell

Bilagor

• 7B681A1B-00B2-45C7-8A0D-5C84954F070F.jpeg
    7B681A1B-00B2-45C7-8A0D-5C84954F070F.jpeg
    172.3 KB · Besök: 126
Spinningcykel ablicia
Förstår inte frågan du skrev nu efter bilden?

Ibland är folk här lite korta i sina svar. Jag tror det mest går av farten och inte är illa ment. Blir lätt "bitskt" när man skriver och inte kan jobba med tonfall.. men alla menar nog väl och folk här är hjälpsamma så länge man är trevlig och inte biter tillbaka :)

Senast ändrad:
Spinningcykel ablicia
Och som svar på din fråga, ingen ha men det de ovan har sagt låter ju som de troliga orsakerna. Men jag har väldigt lite erfarenhet av träningscyklar. Och det tror jag nog många här har lite av.

Spinningcykel ablicia
Den där spinningcykeln verkar ha filtkuddar som motstånd på sidan av svänghjulet.
När dom är för slitna kommer det låta illa när du ökar motståndet. I så fall är det dag att byta ut dom. Ganska enkelt och billigt.

Spinningcykel ablicia
Tränaärlivet19 sa:
Tack för trevligt svar! Är lite känslig för ”tonfall” då jag jobbar med sånt:)

Då ska väl du om någon kunna hantera det? ;)

Kolla om det sitter kuddar vid sidan av svänghjulet som bromsar det. Är dom slitna bör dom bytas.
Svårt att veta mer då informationen är högst sporadisk. Har du någon manual så brukar reservdelsnummer finnas med.

Spinningcykel ablicia
Tack ska titta! Den är begagnad:)
Jag kan hantera det man kan bli lite yrkesskadad och vill att människor runtomkring ska jobba på det.
Tycker ändå det är självklart att vi ska kommunicera med trevlig ton men i skrift blir det tokigt ibland då vi inte ser eller hör nyanser.
Nog om detta haha (fel forum...)
Trevlig onsdag!!!

Tillbaka
Topp