SRAM DUB BSA 73mm

Vizual54

Aktiv medlem
SRAM DUB BSA 73mm
Klickade precis hem ett par GX vevarmar för SRAM DUB boost och ett DUB vevlager.
Kom på sen att spacer 4.5 mm och preload adjuster kanske inte ingår.
Måste dessa köpas separat?
Någon som vet?

SRAM DUB BSA 73mm
Något som inte följer med är dock det ganska specifika vevlagerverktyget. Det glömde jag och fick glatt skicka iväg en till beställning.

SRAM DUB BSA 73mm
efj sa:
Något som inte följer med är dock det ganska specifika vevlagerverktyget. Det glömde jag och fick glatt skicka iväg en till beställning.
Det har jag som tur är, inte just BBT-79 men väl en 12 punkts wrench som ska funka. Typist lätt sak att glömma annars.
Blir lite scary att dra utan momentnyckel men det borde funka.

Senast ändrad:
SRAM DUB BSA 73mm
Faan!
Det är inte rätt verktyg jag har!
d120c166cd0247bcb7c28f60da966912.png

Hade för mig att jag har ett Race Face Cinch lager i Santa Cruzen som detta verktyget passar till och BBT-79 ska vara till RF Cinch, DUB etc.
Måste minnas fel ang lagret som sitter i nu.
Då blir det likt förbannat en beställning till

Senast ändrad:
SRAM DUB BSA 73mm
Vizual54 sa:
Faan!

Hade för mig att jag har ett Race Face Cinch lager i Santa Cruzen som detta verktyget passar till och BBT-79 ska vara till RF Cinch, DUB etc.

Ja dub har en egen standard :P.

SRAM DUB BSA 73mm
D i U sa:
Vizual54 sa:
Faan!

Ja dub har en egen standard :P.

Dub har ingen egen standard som LucasNilsson skriver utan bara tagit efter en gammal standard för 30mm lager i BSAramar. Gamla Zipplager är samma.

Tillbaka
Topp