Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
lundatok sa:Det är väl ingen nyhet iofs att 12-delade Eagle-kedjor går av lätt. På CX-tävling här i Stockholm gjorde en kvinnlig åkare två kraftväxlingar i en brant uppförsbacke och drog av kedjan direkt.
Ser att Srams marknadsföring träffat rätt...AX3L sa:lundatok sa:Det är väl ingen nyhet iofs att 12-delade Eagle-kedjor går av lätt. På CX-tävling här i Stockholm gjorde en kvinnlig åkare två kraftväxlingar i en brant uppförsbacke och drog av kedjan direkt.
Vänta, va? Det har inte jag läst något om! Borde man alltså fundera två gånger innan man byter sitt 11-delade till 12-delade? Som jag förstått det är det nästan bara fördelar och inga stora nackdelar varken med att ställa in växlar eller annat.
lundatok sa:Hon körde i juniorklass där MTB är tillåtet.
Borde så klart frågat dig istället för att gå direkt på källan.BjornR sa:lundatok sa:Hon körde i juniorklass där MTB är tillåtet.
Låter som en förälder som försökt nita ihop kedjan efter ha kapat den för kort och sedan använt samma befintliga nit som gått av.
Raggamuffin sa:Jo det är väl etablerat att 12-delat håller sämre men det var knappast problemet i fredags.
Jag har själv bara kört av en kedja i min karriär och det var en eagle.
Japp, beställde en ripmo för ett tag sen, skippade sram, vill verkligen inte ha 12delat. Xt är bruksigt och bra. Rimliga pengar för kassett också, rangen duger också. Noll skäl för 12 delat sram för min del, just nu.NickPick sa:Jaha. Får väl fortsätta med 11delat då :)
Crossmax sa:Nytt kejdebrott för Schurter. Verkar riktigt bra det där Eagle...
a.svensson sa:Crossmax sa:Nytt kejdebrott för Schurter. Verkar riktigt bra det där Eagle...
Konstigt egentligen då Sachs tidigare tillverkade de bästa kedjorna på marknaden, minns den gamla Sedis kedjan som alltid var en egna val.
Har verkligen Sram kört ner kvaliteten så totalt?
Tyska företag ska kanske inte korsas med amerikanska, vem glömmer Mercedes-Chrysler?
Det är ju fortfarande samma fabrik i portugal som började med att göra kedjor till peugeot. Men jättetunna länkar och stora steg på kassetten är idioti rent mekaniskt. Finns inte mycket kvar att nita i och sidokrafterna blir stora.a.svensson sa:Har verkligen Sram kört ner kvaliteten så totalt?
Eller så har man nått gränsen för hur smala kedjor man kan tillverka med tillräcklig hållfasthet.a.svensson sa:Crossmax sa:Nytt kejdebrott för Schurter. Verkar riktigt bra det där Eagle...
Konstigt egentligen då Sachs tidigare tillverkade de bästa kedjorna på marknaden, minns den gamla Sedis kedjan som alltid var en egna val.
Tyska företag ska kanske inte korsas med amerikanska, vem glömmer Mercedes-Chrysler?
Eller oxå låter eTap honom växla när man med mekaniska växlar förstår att man inte bör växla.Crossmax sa:Eller så har man nått gränsen för hur smala kedjor man kan tillverka med tillräcklig hållfasthet.a.svensson sa:Konstigt egentligen då Sachs tidigare tillverkade de bästa kedjorna på marknaden, minns den gamla Sedis kedjan som alltid var en egna val.Crossmax sa:Nytt kejdebrott för Schurter. Verkar riktigt bra det där Eagle...
emmer sa:Eller oxå låter eTap honom växla när man med mekaniska växlar förstår att man inte bör växla.Crossmax sa:Eller så har man nått gränsen för hur smala kedjor man kan tillverka med tillräcklig hållfasthet.a.svensson sa:Konstigt egentligen då Sachs tidigare tillverkade de bästa kedjorna på marknaden, minns den gamla Sedis kedjan som alltid var en egna val.Crossmax sa:Nytt kejdebrott för Schurter. Verkar riktigt bra det där Eagle...
Jag tror att Schurter vet hur man växlar...emmer sa:Eller oxå låter eTap honom växla när man med mekaniska växlar förstår att man inte bör växla.Crossmax sa:Eller så har man nått gränsen för hur smala kedjor man kan tillverka med tillräcklig hållfasthet.a.svensson sa:Konstigt egentligen då Sachs tidigare tillverkade de bästa kedjorna på marknaden, minns den gamla Sedis kedjan som alltid var en egna val.Crossmax sa:Nytt kejdebrott för Schurter. Verkar riktigt bra det där Eagle...
Är väl typ samma sak...marr sa:Eller så funkar inte eTap som det ska än?emmer sa:Eller oxå låter eTap honom växla när man med mekaniska växlar förstår att man inte bör växla.Crossmax sa:Eller så har man nått gränsen för hur smala kedjor man kan tillverka med tillräcklig hållfasthet.a.svensson sa:Konstigt egentligen då Sachs tidigare tillverkade de bästa kedjorna på marknaden, minns den gamla Sedis kedjan som alltid var en egna val.Crossmax sa:Nytt kejdebrott för Schurter. Verkar riktigt bra det där Eagle...
emmer sa:Är väl typ samma sak...marr sa:Eller så funkar inte eTap som det ska än?emmer sa:Eller oxå låter eTap honom växla när man med mekaniska växlar förstår att man inte bör växla.Crossmax sa:Eller så har man nått gränsen för hur smala kedjor man kan tillverka med tillräcklig hållfasthet.a.svensson sa:Konstigt egentligen då Sachs tidigare tillverkade de bästa kedjorna på marknaden, minns den gamla Sedis kedjan som alltid var en egna val.Crossmax sa:Nytt kejdebrott för Schurter. Verkar riktigt bra det där Eagle...
Tror jag oxå, men tydligen kan varken du, jag eller han övertyga kedjan om det :-)Crossmax sa:Jag tror att Schurter vet hur man växlar...emmer sa:Eller oxå låter eTap honom växla när man med mekaniska växlar förstår att man inte bör växla.Crossmax sa:Eller så har man nått gränsen för hur smala kedjor man kan tillverka med tillräcklig hållfasthet.a.svensson sa:Konstigt egentligen då Sachs tidigare tillverkade de bästa kedjorna på marknaden, minns den gamla Sedis kedjan som alltid var en egna val.Crossmax sa:Nytt kejdebrott för Schurter. Verkar riktigt bra det där Eagle...
Ska vara 5g lättare och runt 500$ dyrare.Spacekitty sa:Blir det lättare (vikten) än mekaniska Eagle XX1?
rln sa:Landsväg och mountainbike har kompatibla kassetter om jag fattat rätt.
En 10 - 33 kassett vore fint för mountainbike.
10 11 12 13 14 15 17 19 21 24 28 33.
Om jag förstått det rätt så går den nya lvg-kassetten att köra på vanlig xd-body med nån liten spacer.bellasoda sa:rln sa:Landsväg och mountainbike har kompatibla kassetter om jag fattat rätt.
Kassetterna kanske är kompatibla, men inte navet. Tveksam till att det räcker med att byta body, du behöver nog köra landsvägsnav också om du vill köra landsvägskassett.
xyklisten sa:Om jag förstått det rätt så går den nya lvg-kassetten att köra på vanlig xd-body med nån liten spacer.bellasoda sa:rln sa:Landsväg och mountainbike har kompatibla kassetter om jag fattat rätt.
Kassetterna kanske är kompatibla, men inte navet. Tveksam till att det räcker med att byta body, du behöver nog köra landsvägsnav också om du vill köra landsvägskassett.
Så kanske det var, en spacer var i alla fall inblandad .... ;)BjornR sa:xyklisten sa:Om jag förstått det rätt så går den nya lvg-kassetten att köra på vanlig xd-body med nån liten spacer.bellasoda sa:rln sa:Landsväg och mountainbike har kompatibla kassetter om jag fattat rätt.
Tvärt om? XDR behövs för landsväg och ska man köra XD(mtb) på XDR så behövs en spacer.
xyklisten sa:Så kanske det var, en spacer var i alla fall inblandad .... ;)BjornR sa:xyklisten sa:Om jag förstått det rätt så går den nya lvg-kassetten att köra på vanlig xd-body med nån liten spacer.bellasoda sa:rln sa:Landsväg och mountainbike har kompatibla kassetter om jag fattat rätt.
Tvärt om? XDR behövs för landsväg och ska man köra XD(mtb) på XDR så behövs en spacer.
MarcusEngqvist sa:Någon som vet om och när det går köpa Bakväxel och Trigger löst? Till MTB då.
MarcusEngqvist sa:Någon som vet om och när det går köpa Bakväxel och Trigger löst? Till MTB då.
En Eagle bakväxel designad för en enda kassett med 50T som största kugg lär nog hamna väl långt bort från en kassett där 33T är största för att växlingarna skall bli bra…rln sa:Landsväg och mountainbike har kompatibla kassetter om jag fattat rätt.
Nu tänkte jag på etapväxelförare.Mayhem sa:En Eagle bakväxel designad för en enda kassett med 50T som största kugg lär nog hamna väl långt bort från en kassett där 33T är största för att växlingarna skall bli bra…rln sa:Landsväg och mountainbike har kompatibla kassetter om jag fattat rätt.
rln sa:Landsväg och mountainbike har kompatibla kassetter om jag fattat rätt.
Lagom om man inte bor vid ett fjäll.cerro sa:rln sa:Landsväg och mountainbike har kompatibla kassetter om jag fattat rätt.
Jupp, så mtbreglage med red etap bakväxel och 10-33 så är de bara att köra fort :) 211g för kassetten är ju rätt lätt med.