Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
cal. sa:Den ser grym ut med svinlågt styrhuvud med integrerat lager.
Det kan ju vara trevligt att kunna köra dämpad gaffel någon gång utan att geon blir totalt wacko.
Vad har den där Specialized-gaffeln för AC-höjd?
erik h sa:Ja med lågt styrhuvud och ZS ändras ju dealen lite, ett klassiskt lager bygger 25 mm eller mer vilket ju bara det är skillnaden mellan en låg 29er-gaffel (468) och en normal 26er-gaffel (445 eller 425). Hade inte ZS som option när jag ritade, hade jag haft det hade jag kört på en längre gaffel istället, 425an är så tajt att det fastnar grus mellan trenollan och gaffelkronan...
Egress sa:Har du någon bild på din skapelse?
erik h sa:Ja min passar ju inte i den här tråden riktigt då men nästan...
Hur svårt var det att hålla sig till geometrin på halvgrads precision hemma i garaget? Kan inte ha varit lätt?
Här har jag ett gammalt RR 2.4 på plats, de var ju större förr men trenollan jag har nu är förstås ännu större...
patten sa:Första i dubbel bemärkelse, både stål och racer. Fantastiskt skön skapelse!
båtbensbudet sa:patten sa:Första i dubbel bemärkelse, både stål och racer. Fantastiskt skön skapelse!
Första racern? Du börjar på en bra nivå, ser fin ut :)!
neron sa:Efter lite pyssel och rekande efter campa prylar så börjar det närma sig slutet på detta bygge. Köpte ramen av båtbensbutet i somras. Ska bli jäkligt kul att inviga och trimma in!
båtbensbudet sa:Haha se där ja. När man tänker på trollen (går själv i stålis tankar nu..) Den där kommer bli kanon! Dessutom ännu finare irl.
Nice ram check campa check size 58 check varför sålde jag den där nu igen? :D
aribr sa:Cool! Vill gärna prova en cykel med Pinion växellåda...
Palle Kuling sa:aribr sa:Cool! Vill gärna prova en cykel med Pinion växellåda...
+1!
finns det någon svensk återförsäljare av sådana cyklar där man skulle kunna testa en?
EST sa:Palle Kuling sa:aribr sa:Cool! Vill gärna prova en cykel med Pinion växellåda...
+1!
finns det någon svensk återförsäljare av sådana cyklar där man skulle kunna testa en?
Nej de har bara på webben & så en affär i england som de säljer i vad jag vet.
AndreasVH sa:Min Skinny tillverkad hos Enigma ...
... och Challenge Strada Bianca 30 mm.
heklamama sa:Snügg
Hur gillar du däcken?
AndreasVH sa:heklamama sa:Snügg
Hur gillar du däcken?
Vill nog påstå att det är favoritdäcket. Har lagt många mil med olika hojar på både asfalt och grus. Har haft tur och sluppit punkor också. Kör runt 4 bar (väger ca 74).
Lite ballongiga på så här gamla och smala fälgar. De satt bättre på ett par bredare Hed Belgium.
Ett helvete att kränga på första gången... :)
heklamama sa:...punkafest.
AndreasVH sa:heklamama sa:...punkafest.
Japp, jag har hört fler säga så om P-R. T.ex den här recensionen som också nämner punkaskyddet som Strada Bianca numer har:
http://road.cc/content/review/117460-challenge-strada-bianca-700c-30mm-tyres
Jag har för mig att första generationen S-B inte heller hade något skydd mot punkteringar.
frankfurt sa:Två nya som jag eldat ihop under vintern. Racern är för long reach-bromsar så den ska klara lite fetare däck, den har en Columbus Hiver fram som också klarar long reach. Beatern är en gammal Diamond back Apex som jag byggt om med nya drop outs och ett extra rör. Med sliding drop outs så får jag in 700x40. Gaffeln är byggd med en krona som tillåter 700x44ish. Nu ska jag slipa någon dag innan en burk tvåkomponents klarlack åker på. Inte helt nöjd med lacken, det är förbaska svårt med vanlig spray. Men träning kanske ger färdighet.
Den gröna ska få någon gammal tiodelad SRAM-grupp ihop med enkelklinga och Dura Ace C50 med Schwalbe G-one tuber 700x30.
Jag valde bort några dagars slipande av lod som en slags påminnelse om att jag måste träna mer på värmekontroll och inte slarva med lodet.
Har börjat slipa på några nya rör som dock får vänta tills jag tränat lite mer på fillet braze och byggt ihop min jigg. Nästa gång kanske jag tar hjälp av någon som kan lacka.
frankfurt sa:Två nya som jag eldat ihop under vintern. ....
storfiskarn sa:Grymt trevlig instigator. Drömmer om en helstel karate monkey 27,5+.
aribr sa:Cool! Vill gärna prova en cykel med Pinion växellåda...
NickPick sa:Köp stål sa dom, det är bra sa dom.
mao sa:NickPick sa:Köp stål sa dom, det är bra sa dom.
Snygg!
Förmodar att det var Dom Thomas som sa det?
Specialized Rib Cage eller en kopia på dem.NLC sa:Flaskställsmodell??
NickPick sa:Köp stål sa dom, det är bra sa dom.