Stål!

igloo

Medlem
Tack!
Nybyggda hjul på C-Record nav och nos Mavic Open 4CD är tänkta till Giosen.
Inte alls periodskorrekt men man tager vad man haver :)

De på bilden är Dura Ace/FIR EA60 lånade från min Battaglin.

Pauli sa:
Finfin !
Vad är det för hjul som du ska byta till ?

igloo sa:
I dag blev det smygpremiär med Giosen iklädd Super Record. Hjulen är dock "fel" och ska bytas så snart jag får tag i ett lämpligt frihjul.

igloo

Medlem
En till bild på Mastern. Allt utom reglage och bakväxel är köpt nytt eller nos. Några av delarna har dock hunnit sitta på mina andra ramar. Har en ny bakväxel men det är 2a generationens Record 10s med kolfiber cage och den passar inte riktigt in.

20190702_221912.jpg

Senast ändrad:

wressus

Ny medlem
igloo sa:
En till bild på Mastern. Allt utom reglage och bakväxel är köpt nytt eller nos. Några av delarna har dock hunnit sitta på mina andra ramar. Har en ny bakväxel men det är 2a generationens Record 10s med kolfiber cage och den passar inte riktigt in.

Jätte fin! Har precis köpt en egen master. Men den där sadeln får du allt byta till något lite mer retro, Regal, flite, rolls etc.

Pillo-kun

Ny medlem
Crossmax sa:
Nu kan man då ju göra ännu mer avancerade strukturer på insidan för att ex styva upp om så behövs, om man tillverkar ramen på samma sätt som man tillverkar ex en bil utav stålark som man sen stansar/viker fram formen.

Är bla det som jag varit lite tveksam till varför just cykeltillverkare in gör mer avancerat jobb på insidan av kolfibercyklarna istället för att bara göra en "tub".

nice att stålet återkommer på detta sätt.

Senast ändrad:

Vippen

Aktiv medlem
Nu tycker jag Nope! Cycles #6, The Subtle Hustle är färdig nog för att den här tråden hoppas ni ursäktar de slarvigt inriktade vevarna...

P7220588.JPG

Handgjord i stan (av en tysk, och sulorna i Tyskland, sannolikt av tyskar):

P7220595.JPG

Lite till skall det filas innan den är helt som den skall, tex rak sadelstolpe, annan styrstam, ordentligt lindat styre (kanske i brunt?).

wressus

Ny medlem
Vippen sa:
Nu tycker jag Nope! Cycles #6, The Subtle Hustle är färdig nog för att den här tråden hoppas ni ursäktar de slarvigt inriktade vevarna...

Lite till skall det filas innan den är helt som den skall, tex rak sadelstolpe, annan styrstam, ordentligt lindat styre (kanske i brunt?).

Är det custom Sram reglage? (Silver växelväljare?)

båtbensbudet

Aktiv medlem
Vippen sa:

Mkt fin!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer