Stål!

jolov

Aktiv medlem
Stål!
Verkar som att Fearless nya ram äntligen dykt upp. Hade hoppats på att det skulle vara innan brexit, men det blev väl som det blev.
Tycker att den ser rätt vettig ut. 576gbp för ram, 45 i frakt plus avgifter borde landa på lite över 9 för ramkittet.

Någon annan som är lite nyfiken på den?

Skärmavbild 2021-02-27 kl. 11.02.21.png

th0m

Medlem
Stål!
Färdig med mitt långtidsprojekt nu. Mycket nöjd med slutresultatet måste jag säga.
Hmm... har fått tag på ett NOS Record-baknav att ersätta det gamla halvtaskiga med (det enda som inte funkar som nytt av Campa-grejerna). Dock är det ett 36-håls istället för 32 som det gamla, och utbudet av schyssta 36-hålsfälgar är lite begränsat nu för tiden tycker jag. Några förslag? Gärna några som klarar 28 mm-däck utan problem. Blir ett par H Plus Son Archetype i silver lite för blingigt?

nieves

Aktiv medlem
Stål!
Hmm... har fått tag på ett NOS Record-baknav att ersätta det gamla halvtaskiga med (det enda som inte funkar som nytt av Campa-grejerna). Dock är det ett 36-håls istället för 32 som det gamla, och utbudet av schyssta 36-hålsfälgar är lite begränsat nu för tiden tycker jag. Några förslag? Gärna några som klarar 28 mm-däck utan problem. Blir ett par H Plus Son Archetype i silver lite för blingigt?
Silver är väl aldrig för blingit, vad är alternativet, svart? Jag gillar stålcyklar som inte ser ut som svarta kolhojar så för mig är silver och krom det som lyfter en snygg cykel.
Vad har du för framfälg?

Karl-Luis

Aktiv medlem
Stål!
Min stålhoj en Onone 45650b med diverse begagnade delar som jag bytt till mej,tjänat in och annat, grym känsla i den är en väldigt tung cyklist på 130kg dock känner jag mej inte som en.
Men en stålram ger en självförtroende och har inte råd att jaga vikt besparing 😁

Bilagor

• 20210307_133611.jpg
    20210307_133611.jpg
    1.9 MB · Besök: 49

th0m

Medlem
Stål!
Silver är väl aldrig för blingit, vad är alternativet, svart? Jag gillar stålcyklar som inte ser ut som svarta kolhojar så för mig är silver och krom det som lyfter en snygg cykel.
Vad har du för framfälg?
Så här ser cykeln ut (har dock bytt bromsarna till nuvarande Chorus-generationen sen dess): https://happyride.se/forum/threads/stal.1227029/post-3864798

Så sitter ett par Ambrosio Excellight på. Dom är fina men hade föredragit några lite bredare, plus att dom görs i max 32h. Kommer så klart byta fälgar både bak och fram.

nieves

Aktiv medlem
Stål!

th0m

Medlem
Stål!
Jag har ett par silvriga archetypes på min silvriga cykel och de är inte för bling. Sätter du ett par sådana på din cykel och det blir för bling så köp då en muffad och kromad styrstam som är ännu mer bling så slipper du skämmas för dina blingiga hjul
Bra 👍 Har bara sett dom silvriga på bild och upplever dom som lite mer blankpolerade än vad som brukar vara "standardfinish", men kan ju vara trevligt att ha något att spegla sig i när man ska fixa luggen.

elllguapo

Aktiv medlem
Stål!
Är inte open pro en option för silvriga 36 hål fälg (ta bort klibborna så klart)

nieves

Aktiv medlem
Stål!
Najs. Kan absolut vara ett alternativ. Vettig vikt också.
Det värsta är att jag aldrig eller sällan kan titta på en fälg och tänka mig hur det kommer att se ut när hjulet är klart.
Hur dom Pacentibyggda hjulen ser ut på cykeln när jag rullar ut den på gatan vet jag först i april.
Annars är Velocity A23 bland det snyggaste jag har, svårt att säga varför men på randohojen sitter dom snyggt.
20200712_145111.jpg

uandt

Aktiv medlem
Stål!
Det värsta är att jag aldrig eller sällan kan titta på en fälg och tänka mig hur det kommer att se ut när hjulet är klart.
Hur dom Pacentibyggda hjulen ser ut på cykeln när jag rullar ut den på gatan vet jag först i april.
Annars är Velocity A23 bland det snyggaste jag har, svårt att säga varför men på randohojen sitter dom snyggt.
Visa bilaga 474030
Fast det är e väl 650b? Alltid snyggare då tycker jag

Singular

Aktiv medlem
Stål!
Ett mycket bra alternativ till svart och silver på klassikeråk är gråanodiserat. Funkar i mitt tycke både till svarta och silvriga teman och har en mycket elegant retrolook.

Mig veterligen görs både Archetype och TB14 i grått.

th0m

Medlem
Stål!
Ett mycket bra alternativ till svart och silver på klassikeråk är gråanodiserat. Funkar i mitt tycke både till svarta och silvriga teman och har en mycket elegant retrolook.

Mig veterligen görs både Archetype och TB14 i grått.
Jo, jag har sugit lite på den karamellen också. Gillar dock inte riktigt att bromsbanan (eller vad det nu kan heta på svenska) också är svart/grå på H+Sons fälgar. Hade ett par hjul med svarta Archetype för många år sedan och det såg ganska risigt ut efter ett tag, när det börjat slitas ner till rå aluminium.

Singular

Aktiv medlem
Stål!
Jo, jag har sugit lite på den karamellen också. Gillar dock inte riktigt att bromsbanan (eller vad det nu kan heta på svenska) också är svart/grå på H+Sons fälgar. Hade ett par hjul med svarta Archetype för många år sedan och det såg ganska risigt ut efter ett tag, när det börjat slitas ner till rå aluminium.
Det hör till! En gôtt blöt grusig vårvinterrunda så skiner fälsidorna vackert i silver. :)

Vill man ha en riktigt salt klassikerlook är schletna hårdanodiserade fälgar och sketna ljusa däcksidor stuket man ska gå efter. Om jag lever som jag jag lär? Tja, utsikten från skrivbordsstolen i skrivande stund är talande;

IMG_9378.jpg

th0m

Medlem
Stål!
Det hör till! En gôtt blöt grusig vårvinterrunda så skiner fälsidorna vackert i silver. :)

Vill man ha en riktigt salt klassikerlook är schletna hårdanodiserade fälgar och sketna ljusa däcksidor stuket man ska gå efter. Om jag lever som jag jag lär? Tja, utsikten från skrivbordsstolen i skrivande stund är talande;

Visa bilaga 474034
Tack för inspirerande ord, men vet inte om jag är där riktigt ännu. Lutar åt att det blir ett par silver-Archetype trots allt, får försöka embracea bling-looken helt enkelt.

nieves

Aktiv medlem
Stål!
Tack för inspirerande ord, men vet inte om jag är där riktigt ännu. Lutar åt att det blir ett par silver-Archetype trots allt, får försöka embracea bling-looken helt enkelt.
I mina ögon är du direkt mycket snyggare i silverbling 🤣
Jag har tröttnat på svart, har/haft 3 blank och mattsvarta kolracers med svarta däck, sadlar, grupper mm.
Jag tror säsongen för färg och krom är kommen.

båtbensbudet

Aktiv medlem
Stål!
Håller med därför bättre att köpa hjul antingen helt i silver eller helt i svart (o då i carbon lr med keramisk yta så de förblir svarta).

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer