Stål!

Ridley

Aktiv medlem
Stål!
Är det bara jag som suktat över den här i Cyclings skyltfönster för en sisådär 1000 år sedan? Är den kromad med färgad klarlack?, lite svårt att se på bild.
Jo jag.
Fick tag på en helt ny ram av jubileumsmodellen från 83 i min storlek så det gick inte att motstå. Byggt i hop den med Sram och Zipp men den är fortfarande "ny" bara uttagen för fotografering (Trots den dåliga bilden).
Wilier Stål.jpg

freber

Medlem
Stål!
Secondhand fynd
Klassisk och superbekväm
Tänker uppgradera med belysning i vinter
Navdynamo känns rätt men osäker på vilka lampor och hur man gör installationen snygg

Hade först en idé om att konvertera till en barnstols cykel men det funkar tyvärr inte så antingen så får Thule vagnen hängas på eller så kanske det får bli en cykel till (N+1) 🙂

EE2D8624-B451-4FAE-A774-D0E91DA2C8AE.jpeg

9B463173-0034-451A-BFCB-850DFF6D0970.jpeg

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Stål!
Secondhand fynd
Klassisk och superbekväm
Navdynamo känns rätt men osäker på vilka lampor och hur man gör installationen snygg

Hade först en idé om att konvertera till en barnstols cykel men det funkar tyvärr inte så antingen så får Thule vagnen hängas på eller så kanske det får bli en cykel till (N+1) 🙂

Visa bilaga 454550
Visa bilaga 454551

Gött 2nd hand-fynd! Men cantis och thulevagn låter som lite för mycket vardags-edge för min del. Jag tycker att mina v-bromsar är i okralligaste laget när jag har kidsen därbak...

johan44

Aktiv medlem
Stål!
Secondhand fynd
Klassisk och superbekväm

Finns säkert andra också men jag tycker att Rose är bra på dynamolampor https://www.rosebikes.se/cykeldelar/lampor/dynamobelysning

nieves

Aktiv medlem
Stål!
Secondhand fynd
Klassisk och superbekväm

Visa bilaga 454550
Visa bilaga 454551
Snyggaste monteringen blir i mitt tycke med SON junction box och deras lampor https://nabendynamo.de/en/

OldBones

Aktiv medlem
Stål!
IMG_20201111_135531.jpg

Farsans gamla S.C.O "Verldsmesterecykeln" från 1974. Slängt på lite från bra-att-ha-lådan och bytt däck, slangar samt bromsbelägg.

Den riktigt sticker i ögonen på stilpoliserna men fan vad kul den är swoosha fram på längst med Göteborgs gator 😎

n3wton

Aktiv medlem
Stål!
jag nämnde i @AlfaAlfa s fantastiska tråd om att bygga en pendelcykel som förkroppsligar bmx möter benskörhet och trottoarhucks. Började fixa lite, har ett par velo orange skärmar jag ska slänga på när jag hittar ett par 2.2" däck som ser roliga ut.

Visa bilaga 458253
Kan det vara en Singular kanske?

Av eget intresse; vilka skärmar har du som rymmer 2,2-däck? Det är tight att hitta "riktiga" skärmar däromkring. Ska själv ha däck som är 55 mm breda och ska prova lite med Gilöes Berthoud 60-millimeters, men det lär bli tight vad jag förstår. Honjo har bredar skärmar, mem då krävs också en bredare budget..😛

jolov

Aktiv medlem
Stål!
Fint! Men vad är det för ram? En skogs-HT med EBB som du har skalat lacken av själv ser det ut som?
Kan det vara en Singular kanske?

Av eget intresse; vilka skärmar har du som rymmer 2,2-däck? Det är tight att hitta "riktiga" skärmar däromkring. Ska själv ha däck som är 55 mm breda och ska prova lite med Gilöes Berthoud 60-millimeters, men det lär bli tight vad jag förstår. Honjo har bredar skärmar, mem då krävs också en bredare budget..😛

Precis, Min gamla singular Swift från 2007 där lacken har rykt. Tänkte ge den ett varv med spray.bike färg framåt sommaren :)

Misstänker att det är dina gamla WI hjul på den också @erik h ? ;)

Det är Velo oranges 63mm skärmar som ska klara 55mm/2.2" däck. Ska svarva till en adapter för att få ner framskärmen på rätt höjd och snickra ihop några skärmfästen bak som @AnteL med sin eminenta surly ska få svetsa dit.

n3wton

Aktiv medlem
Stål!
Precis, Min gamla singular Swift från 2007 där lacken har rykt. Tänkte ge den ett varv med spray.bike färg framåt sommaren :)

Misstänker att det är dina gamla WI hjul på den också @erik h ? ;)

Det är Velo oranges 63mm skärmar som ska klara 55mm/2.2" däck. Ska svarva till en adapter för att få ner framskärmen på rätt höjd och snickra ihop några skärmfästen bak som @AnteL med sin eminenta surly ska få svetsa dit.
Låter bra. Jag ska bygga om min egen Gryphon inom kort, till "cykla-var-som-helst-cykel". Smärre problem med avsaknad av fästen dock, och det är just lacken snarare än lödningen som är problemet. Där har du det lättare!😊 Jag kör nog lösa klämmer tills vidare för att testa på konceptet, och om det blir lyckat kan jag lacka om ramen efter lödning som ett framtida projekt.

us930

Aktiv medlem
Stål!
Här är min härliga hoj köptes i delar av nån som gett upp riktat sadelröret (?) , satt dit nedkapat xc styre som är smalt 450mm-500mm, biltema däck och lock ons.
Cool! Lite Gulf inspirerad färgsättning... Är det en nytillverkad Kina-ram? Den är mycket lik min pendlare som är byggd på en sådan, härlig hoj det med. Så enkel och allround. Faktiskt den jag använder mest.
Mvh Ulf S.
20200324_075030.jpg

Karl-Luis

Aktiv medlem
Stål!
Hehe ja lite den var blå vid köp så fortsatte efter jag hittade en burk med orange i gömmorna, osäker vad för ursprung ramen har den är lite liten för mej som är 183 så tror den är isch small/medium, jätte skönt med stilrena enkla hojar! Hur bromsar du din? Den va väldigt snygg 😍

us930

Aktiv medlem
Stål!
Hehe ja lite den var blå vid köp så fortsatte efter jag hittade en burk med orange i gömmorna, osäker vad för ursprung ramen har den är lite liten för mej som är 183 så tror den är isch small/medium, jätte skönt med stilrena enkla hojar! Hur bromsar du din? Den va väldigt snygg 😍
Tackar! Den har fotbromsnav, 3 växlat SRAM i3. Jag är 184 och tycker nog min är på gränsen till för liten också, men å andra sidan så är den ju kort och rapp i reaktionerna, bra när man kryssar omkring mellan hundar, barnvagnar och shoppingflanörer inne i stan...
Mvh Ulf S.

Karl-Luis

Aktiv medlem
Stål!
Tackar! Den har fotbromsnav, 3 växlat SRAM i3. Jag är 184 och tycker nog min är på gränsen till för liten också, men å andra sidan så är den ju kort och rapp i reaktionerna, bra när man kryssar omkring mellan hundar, barnvagnar och shoppingflanörer inne i stan...
Mvh Ulf S.
Va ballt! med vxl o grejer 😎 de lär vara många resor skönare om jag haft fotbroms hade jag dragit vajern inuti ramen istället 😇 fördelen med stål är att de går att svetsa hehe är osäker om jag ska ha kvar denna irl bygga något nytt grannen har en cresent stålracer som stått sen suttio talet?

us930

Aktiv medlem
Stål!
Va ballt! med vxl o grejer 😎 de lär vara många resor skönare om jag haft fotbroms hade jag dragit vajern inuti ramen istället 😇 fördelen med stål är att de går att svetsa hehe är osäker om jag ska ha kvar denna irl bygga något nytt grannen har en cresent stålracer som stått sen suttio talet?

Du ska naturligtvis ha Crescenten också... ; )
Jo den fungerar väldigt bra, men som sagt, växelwiren inne i ramen hade varit snyggare ju, kanske ska fixa det....!
Jag tror att jag har dragit storyn om den här cykeln här några gånger, men det började med att jag fick ta hand om en vandaliserad postkodcykel och ville använda delarna från den på något sätt, så jag köpte en billig stålram från Kina, plockade dit bakhjulet, framfälgen, vevpartiet och lite annat från den, tillsammans med lite annat som jag hade och köpte till, och på den vägen är det. Men det blev faktiskt väldigt lyckat.
Mvh Ulf S.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer