Ja jag minns du skrev det för länge sen, så jag satsade på Shimano DM av det skälet. Även om det såg ut som en smart idé med de bultarna. Efter ett par tidiga glappanden efter fegt dragen låsring på Shimano har jag inte haft några problem. Den här alutech-klingan på bild har ju inte ens friktionssplines som Shimanos egna har, men med lite loctite och friskt draget så har den klarat fixiejobbet sen nån gång i vintras utan problem.
Shimanos egen SLX DM-klinga på 32 tänder har ju skruvar som håller klingan vid en spindel på baksidan, och de skruvarna vibrerade loss och försvann. Svåra att ersätta pga udda form på dem så den klingan fick arkiveras.
Det vevpartiet som gått överlägset mest på skogsfixie är dock ett gammalt SLX 4-arm. Det är inte lika snyggt men har ju fördelen att man får ut fästpunkterna och dessutom ett par mm bredare kedjelinje. Nackdel är 32 tänder minimum (och i mitt fall då 19 T bak vilket är lite bökigt), men åas går man säkrare fri från chain slap med 32 än med de mindre på vissa ramar, och större drev håller ju bättre.