Satte ihop den här förra helgen:
En kompis flyttade tillbaka till UK förra året och lämnade nycklarna till ett Shurgardförråd fullt av cyklar och diverse prylar eftersom han inte hann göra sig av med allt innan flytten. Den här har stått i delar i mitt garage sedan dess, men nu fick det vara nog.
Tyvärr är den lite för stor för mig, så jag kommer sälja den så fort det bara går. Frågan är hur mycket den kan vara värd? Jo, jag känner till att det finns en tråd för den frågan, men det är ju aldrig någon som får svar där... Kan man få uppåt 4000:-, eller är det önsketänkande? Grymt svårt att sätta pris då efterfrågan på stål inte är så stor i Sverige, men det är kanske någon här som sålt något liknande på sistone?
Jag har en granne som är väldigt intresserad och vill förstås ge honom ett vettigt pris. Skulle vara kul att få fortsätta se den på gatan. :)
Pinarello Asolo från (gissningsvis) mitten av 90-talet. Ca 58x57 (STxTT, c-c). Använd, men i fint skick.
Mavic SUP-fälgar med Shimanonav fram och Ringlé bak. Vet ej vilka ekrar. Gamla, men friska Gatorskin 25 mm.
Nästan komplett Ultegra 6600-grupp förutom en äldre 105 framväxel, samt Tiagrakedja. Ny kassett och kedja samt vajrar och höljen.
3ttt styre och styrstam, okänd sadelstolpe med en Fiziksadel. Campagnolo styrlager.
Enligt min bagagevåg från Clas Ohlson väger den in på exakt 10 kg inklusive plattformspedalerna som sitter på. Ingen lättviktare alltså, men förmodligen grymt bekväm och bruksig milslukare.