[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Tjabba! Söker en defekt sram force bakväxel eller en hel cage, den inredelen ska vara hel iallafall! Hit me at PM!

Hej!

Är det någon som har ett gamla icke-fungerande nav med fotbroms? Jag behöver bara "bromsarmen" eller vad den heter, då någon idiot sågade den av (se bild). Eller om man vet var nånstans man kan köpa den, för att jag kunde inte hitta samman.

Tack i förhand!

Bilagor

• 20170307_sewed arm brake.jpg
    20170307_sewed arm brake.jpg
    92.4 KB · Besök: 54
Senast ändrad:
Byter gärna ett Renthal Fatbar mot ett svart styre i samma prisklass. 760mm brett, tror det är 20mm rise.

Söker även I-spec B mutter och skruv.

dman sa:
Hej!

Är det någon som har ett gamla icke-fungerande nav med fotbroms? Jag behöver bara "bromsarmen" eller vad den heter, då någon idiot sågade den av (se bild). Eller om man vet var nånstans man kan köpa den, för att jag kunde inte hitta samman.

Tack i förhand!
Ett skrotat nav har jag nog, men hur kan du vara så säker på att armen från ett annat nav passar?

Har IOFS en svets också. Måste det inte vara kromat så går väl det där att ordna. Lätt att hitta bitar som "passar" med en svets...

Någon som råkar sitta på adapter för att montera post mount-bromsar på ram/gaffel för flat mount? För 160 mm-skivor

Sökes: 26" skivbromshjul (9-delat shimano)
Min mammas Bad Boy Ultra skulle behöva nya hjul pga förestående kollaps. Är det nån som har ett par 26" liggande för en billig peng? Inga krav förutom att de ska gå att cykla på :)

De får gärna finnas i närheten av Enskede!

Senast ändrad:
Sökes: ESI handtag. Svarta. Gärna chunky

Finnes: 1par conti race king 2.2 29" körda på en säsong

1st Vincent kolfiberstyre 31.8mm, tror det är 650mm brett

Har en kinalampa över som jag inte har någon användning för. Komplett set med lampa, laddare och batteri. Haken är att lampan är för 3,7 V istället för de vanliga 7,4. Måttligt använd och jag vet inte riktigt hur bra batteriet är.

Skänkes mot avhämtning. Vill du ta med en öl eller så är det bar bonus.

Edit: Höll på att göra en Stockholmare. Lampan finns i Björkekärr, Göteborg.

Bilagor

• WP_20170312_16_11_30_Pro.jpg
    WP_20170312_16_11_30_Pro.jpg
    252.6 KB · Besök: 49
Senast ändrad:
Återigen, har en gammal Lapebie reynolds stålram i storlek 54 med en sadelstolpe som sitter fast. Bytes mot mot något kul, typ riktställ, öl eller liknande. Finns i Umeå.

Senast ändrad:
Nån som sitter på en 70-80 mm styrstam (1 1/8" och 31,8 mm) med runt 6 graders vinkel och inte alltför tung (ska till en liten racer)?

Gärna i Stockholmstrakten – norrort eller innerstan.

Jag letar efter ok eller finare MTB (utan dämpare) från typ 90/00-ish att bygga till barnskjutsarcykel.

Gärna med fäste för massor av skärmar och pakethållare.

Storlek L. Jag är 187cm.

Någon som har något som behöver tas om hand om? :)

I götet och ingen brådska alls.

olaola sa:
Jag letar efter ok eller finare MTB (utan dämpare) från typ 90/00-ish att bygga till barnskjutsarcykel.

Gärna med fäste för massor av skärmar och pakethållare.

Storlek L. Jag är 187cm.

Någon som har något som behöver tas om hand om? :)

I götet och ingen brådska alls.

Foto2017-01-31144326.jpg

Den här kanske kunde vara en början på något? Den finns i Majorna och blir din för ett 6-pack Brooklyn Lager.

Nån som ska ut och flyga och behöver en jättestor kartong? Finns även den i Majorna och går att byta till sig eller i värsta fall få helt gratis.

kartong.jpg

Senast ändrad:
Jag mitt pucko bjöd på en tysk eBay annons på vad jag trodde var ett par eggbeater pedaler (modell 3) men det visade sig vara 1 (den vänstra) så har någon bara en liggandes och antingen vill köpa eller sälja så kan vi göra affär.

Jag har nog en Model 1 eller två liggandes, men det kanske inte är så kul att köra omatchade pedaler..

jomper sa:
Jag har nog en Model 1 eller två liggandes, men det kanske inte är så kul att köra omatchade pedaler..

Det skulle vara kanon, jag köpte för att jag vill prova på att sitta fast, kör flats normalt men man måste ju prova :)

Skickar PM

Verkar vara ständig pucktvåa på k&s så försöker här också.
Söker en 26 gaffel, rak med qr i hyffsat skick för en lånecykel/give away till en polare som jag försöker få hooked på mtb. Är den hyffsat lätt gör det inget för en rimlig peng.

Så gräv i gömmorna. Kan köra norra skåne/södra halland runt för smidig upphämtning.

Någon som sitter på ett par dugliga 26er däck med dd eller dh casing typ?

Ska skicka tjejjen på dh kurs med birden. Dock ska vi snart byta till 27,5hjul, så vill inte springa o köpa dyra däck för en helg.

Nån borde ha något i gömmorna?
Kan bytas mot öl eller nått annat bra :)

Någon som har en skärmstagsbult över? Ska passa SKS, verkar som de glömt att lägga i en i skruvpåsen...
En sån här (behöver bara själva bulten med hål i) :

Bilagor

• M7y6Q.jpg
    M7y6Q.jpg
    18.3 KB · Besök: 44
Jag letar efter två små grejer..
"Step down ferrule" för växelvajer till äldre cykel. https://www.universalcycles.com/images//products/large/62560.jpg
Och "mutter" till frambroms landsväg.
Alternativt om någon kan peka mig rätt hos Bike24.de som får min order.

Ska rota igenom mina lådor och se vad jag har att erbjuda i utbyte för denna och framtida transaktioner. Annars erbjuds som brukligt öl eller kontanter. Och god karma.

Marr jag har Minions i 26"-format, dock inte DH-casing. Men de funkade för Trans Provence så de lirar nog nu med. Vi har bara en 26"-hoj kvar i hushållet och den är semitjock så de däcken kommer inte till användning ändå.

Rock shox 30 gold innerben utan skav eller märken. Bytes mot nw klinga, framnav 15mm eller något annat kul.

Bilagor

• IMG_20170323_203257.jpg
    IMG_20170323_203257.jpg
    128.3 KB · Besök: 36
Bortskänkes mot avhämtning:
Ett par orullade Damp Hasse 27.5x2.35 Performance.

Finns i Gävle men om du frågar riktigt snällt så kan jag ta med dom till Sthlm/Älvsjö.

Någon som har ett par såna här liggandes? Kanske blivit över efter match maker uppgradering el.dyl. Tack och bock!

Bilagor

• clamp.jpg
    clamp.jpg
    18.3 KB · Besök: 37
Hej alla glada!
Jag är på jakt efter en MTB 26" som jag kan göra en helrenovering på.
Krav : Nästan gratis! :) bör vara en liten ram som passar en dotter på 150cm lång. Skivbromsar eller fästen för sådana.
Gärna en komplett cykel som är behov av kärlek.
Dålig lack inget hinder då den I alla fall kommer målas.
Behöver inte vara en värsting utan nått att börja med.
Kolla igenom era gömmor och PM'a mig..

// JOhan

3x8 reglage för mtb sökes. Shimanokompatibelt.

Finns lite blandat att byta med. Eller pengar.

Sitter någon på den övre delen / kedjestyraren till ett e.13 lg1+ vore jag tacksam. Heter väl upper slider på engelska. Finns i Gbg men kan betala frakt och happyvaluta.
/David

Söker en svar racergaffel i alu eller kolfiber med styrrör i alu.
Har en kolfibergaffel för canti att byta med eller pengar.

Tänkte bygga upp en trailhoj till grabben. Söker därför liten komplett MTB eller enbart ram för 10-åring.

Får gärna vara XS eller liten S, typ 13.5" eller 14" hardtail med dämpargaffel eller helt stel gaffel, komplett med allt, eller delvis sammansatt, alternativt helt "ren" ram. Allt av intresse. Bör passa 26" eller 27,5" hjul.

Helst möjlighet till skivbromsar och 1 1/8”.

Kan bytas mot diverse skrot jag har i cykellådorna (SLX/SRAM framväxlar m reglage, äldre 3x8-delat växelsystem XT fram/bak etc etc) eller den erkända happyvalutan - ett flak öl :-).

Senast ändrad:
Wiciman sa:
Söker liten komplett MTB eller enbart ram för 10-åring

Liten (typ XS eller 14") mtb, hardtail med dämpargaffel eller helt stel gaffel, komplett med allt, eller delvis sammansatt alternativt helt "ren" ram. Allt av intresse. Bör passa 26" eller 27,5" hjul.

Tänkte bygga upp en trailhoj till grabben.

Kan bytas mot diverse skrot jag har i cykellådorna (SLX/SRAM framväxlar m reglage, äldre 3x8-delat växelsystem XT fram/bak etc etc) eller den erkända happyvalutan - ett flak öl :-).

Duger fälgbromsar?
Och antagligen 1" styrrör?
Kan du hämta i södra Sthlm, Tullinge?
Då har jag ett lämpligt objekt.

Tack för erbjudandet!

Tänker mig dock en lite nyare grundplåt, typ med möjlighet till skivbromsar och 1 1/8”. Uppdaterar inlägget.

Men tack iaf!

Går i planerna att bygga ihop en pendar-SS, men då den kommer behöva stå ute vet jag inte hur länge jag får behålla den. Upplägget blir alltså att försöka att undvika att köpa nytt, och lägga så lite pengar som möjligt på den. En del finns hemma i lådorna, lite är köpt här på Happy, men jag söker fortfarande följande:
*27,2 mm sadelstolpe
*smal sadel, gärna Selle italia x1 eller liknande
*verktyg för fyrkantsvevlager, liknande denna: https://www.sjscycles.co.uk/tools/s...ket-removal-tool-modern-splined-type-fitting/
*platta pedaler, inget fancy
*Klinga, 5-arms 130 bcd, eller fräscht bmx-frihjul (Får jag tag i det ena kan jag anpassa den andra för att få lämplig utväxling)
*Klingbultar
*något slags lås

Betalar gärna en slant för grejerna, särskilt om du kan tänka dig att skicka till Norrköping!

Jag söker ett conti cx-däck, storlek 42mm(!?). Tror dom tillverkas i 35 och 42. Har nämligen haft ett som jag kastat. Det gör inget om det är slut, ska bara prova att montera och se om det får plats sen ska jag köpa nya. Egentligen räcker det alltså om jag får låna eller hyra däcket en stund. Gärna i Stockholm eller Gävle.

Har CycloX King 42 monterat slanglöst på Crestfälg. Vill ogärna montera av det, men du kan få mäta som det sitter nu. Bakdäcket saknar kantdubb för att få plats i min PlanetX XLS. På Open Pro-fälg fick det plats i en Stevens Team DA med kantdubbarna kvar.

SÖKES:

Tempo / Triathlon grejer till lånecykel för cykelklubb sökes såsom tempopinnar, vevparti, växlar - tja allt möjligt!

Vänligen Thomas i Skara

Tillbaka
Topp