[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Jonatan F sa:
Vilket spänne som helst borde väll gå?

Det gör det säkert men har inget över och ingen butik i närheten som säljer.

Jonatan F sa:
Om du finns i Gbg kan J ag eventuellt hitta ett i mina lådor. Har en gammal slaktad hjälm iaf

Bor inte i Göteborg men kan gärna betala porto, borde inte bli så många kronor.

Trainer av något enklare modell finns här om någon är sugen och gillar att svettas inomhus. Bytes gärna mot något brett riser styre typ men även långa skärmar i metall. Finns i Göteborg/hisingen. Skickas inte.

Bilagor

• DSC_0074.JPG
    DSC_0074.JPG
    120.4 KB · Besök: 90
Senast ändrad:
Tack Jimel för erbjudandet om trigger men just den biten löste sig.
Lyckades mecka dit 8 drev från en 9-delad kassett så nu är växelbiten löst.

24" framhjul med discnav sökes verkligen! Eller tips på köpeframhjul för max 500:-
Eller ska man våga sig på att bygga ett på existerande fälg?

Jonatan F sa:
Vilket spänne som helst borde väll gå?
Helst inte.
Hjälmspännen är gjorda för att lossna/gå sönder vid mindre kraft än vad som krävs för att man ska strypas eller få allvarliga skador på halsen.
Bör helst bara bytas mot andra hjälmspännen.
TS: kollade min låda med remmar och spännen. Trodde jag hade delar från en hjälm där. Men tyvärr.
Kanske prova en Myrorna-butik eller liknande för att hitta en donator?

Någon som är sugen på ett byte? Önskar en Garmin 520 eller liknande.
Var tänkt till frugans mtb men den var större än jag trodde (bra att kolla sånt innan) oanvänd men har några år på nacken, kadensgivare (hastighet i samma?) samt monteringsfästen ingår.
Kartorna i enheten är inte svenska men går att slänga in OSM.
Cycloc Mio 505 HC
4F40D0B9-085A-42A4-84F7-6E3955ED6FD8.jpeg

Senast ändrad:
Jag köper gärna ett par gamla cykellampor (styre + hjälm) som duger i skogen.
Gissar att flera av er pryltokiga har något liggande som ni inte behöver längre men som kan komma till användning av mig! ;)
Gärna runt Göteborg, men post funkar (förhoppningsvis) bra med.
CSN-vänliga priser uppskattas, max 500:-

Jimel sa:
Någon som har en hjälm som gått sönder och vill skänka spännet? Dottern har lyckats tappa bort sitt. 15mm band sitter på.
Jag sparade spännena (och remmarna) när jag häromåret slaktade ett par hjälmar. Nu hittar jag dem inte i något av lägenhetens gömmen, så de bör ligga i mitt sportförråd i källaren – bland hjälmarna.
Återkommer i morgon med detaljer, men det ska vara standardspänne med svart hona och röd hane, om det duger.

Cyklot B sa:
Jimel sa:
Någon som har en hjälm som gått sönder och vill skänka spännet? Dottern har lyckats tappa bort sitt. 15mm band sitter på.
Jag sparade spännena (och remmarna) när jag häromåret slaktade ett par hjälmar. Nu hittar jag dem inte i något av lägenhetens gömmen, så de bör ligga i mitt sportförråd i källaren – bland hjälmarna.
Återkommer i morgon med detaljer, men det ska vara standardspänne med svart hona och röd hane, om det duger.

Duger alldeles utmärkt ?

hedstr0m sa:
Jag köper gärna ett par gamla cykellampor (styre + hjälm) som duger i skogen.
Gissar att flera av er pryltokiga har något liggande som ni inte behöver längre men som kan komma till användning av mig! ;)
Gärna runt Göteborg, men post funkar (förhoppningsvis) bra med.
CSN-vänliga priser uppskattas, max 500:-

Jag tror jag har åtminstone en kinalampa (kopia av MJ-808) liggande. Kan kolla lite senare. Det är ju inte direkt årets modell men det gick ju att cykla med den på hjälmen för några år sedan så det går nog fortfarande.

Jimel sa:
Någon som är sugen på ett byte?
Var tänkt till frugans mtb men den var större än jag trodde (bra att kolla sånt innan) oanvänd men har några år på nacken, kadensgivare (hastighet i samma?) samt monteringsfästen ingår.
Kartorna i enheten är inte svenska men går att slänga in OSM.
Cycloc Mio 505 HC
Vet inte vad du tänkt dig att byta med, men jag har en Bryton Rider 40. Inte lika avancerad som den där, men den är garanterat mindre i formatet.

Någon som har ett octalink vevparti liggandes? Gärna svart (fåfäng som jag är) och med 104 bcd så att jag kan använda mina nuvarande drev. Ska vara till ett enkelt pendlarbygge med 1x drivlina, men nuvarande vevarmar är paj. Finns för drygt 3-400 på eBay, men någon kanske har ett liggande här. Har inte så mycket att byta med, men betalar gärna en liten summa och frakt.

EDIT: Hittat ett! :)

Senast ändrad:
Söker färg borttagning norr om stan (Sundbyberg håller jag till i). Jag köpte ett aluminium styre som är målat vitt med tanken att strippa det ner till raw metall. Har testat att slipa bort färgen lite lätt men är rädd att jag kommer slipa ner själva styret av misstag när jag håller på. Någon som har lite lämplig färg borttagning hemma och vill donera en deciliter?

Tack och bock!

D068DBB1-4645-4B78-98BE-478FEBFB4DA7.jpeg

Har ett par hjul med mavic open pro-fälgar, deore-nav fram och xt med centerlock bak (skiva bak ingår). Rullar än så länge men bakhjulet kan riktas lite. Finns i Uddevalla.

Önskemål: Bytes gärna mot ett trendurobrett styre men om det inte är möjligt är de gratis. Eller ja råkar man komma med en påse fulöl går det bra också. Men som sagt gratis går bra också.

Krav: hämtas snart annars tippen ?

Edit: snart=1-2v. Har man styre får man förtur.

Edit2: vid byte kan jag ta mig några mil med bilen...

Senast ändrad:
DSC_2942.JPG

Fann ett lik i min källare, vill gärna bli av med det. Bytes mot inget alls, men du kan få en kram och god karma. Det mesta är nog räddningsbart av det som sitter på.
Storlek 54cm c-c.

Edit: Göteborg

Senast ändrad:
Leffe sa:
Har ett par hjul med mavic open pro-fälgar, deore-nav fram och xt med centerlock bak (skiva bak ingår). Rullar än så länge men bakhjulet kan riktas lite. Finns i Uddevalla.

Önskemål: Bytes gärna mot ett trendurobrett styre men om det inte är möjligt är de gratis. Eller ja råkar man komma med en påse fulöl går det bra också. Men som sagt gratis går bra också.

Krav: hämtas snart annars tippen

Vad är det för storlek?? Jag kan vara intresserad. Har inget styre men öl kan ordnas.

/Kalle

ratatosk sa:
Fann ett lik i min källare, vill gärna bli av med det. Bytes mot inget alls, men du kan få en kram och god karma. Det mesta är nog räddningsbart av det som sitter på.
Storlek 54cm c-c.

Finns den kvar, så tar jag den gärna!

/S

SebbeK sa:
ratatosk sa:
Storlek 54cm c-c.

Finns den kvar, så tar jag den gärna!

/S

Om White_XC_Ultimate_Carbon inte dyker upp så är den din.

ratatosk sa:
Storlek 54cm c-c.

Är det ett Hamax-fäste som sitter på sadelröret?
Intresserad av det om den som hämtar inte vill ha!

Leffe sa:

Finns hjulen kvar?
Ska se om jag inte kan skicka iväg farsgubben på lite äventyr och fiska upp dem i sådana fall. Har inget styre men kasse öl kan ordnas givetvis!

// Viktor

hedstr0m sa:
ratatosk sa:
Storlek 54cm c-c.

Är det ett Hamax-fäste som sitter på sadelröret?
Intresserad av det om den som hämtar inte vill ha!

Om den som hämtar inte vill ha så har jag nog fler fästen i gömmorna.

White_XC_Ultimate_Carbon sa:
Leffe sa:

Krav: hämtas snart annars tippen

Vad är det för storlek?? Jag kan vara intresserad. Har inget styre men öl kan ordnas.

/Kalle

700c och öl är gott men det är ett par på kö

Sköneman sa:
Leffe sa:

Finns hjulen kvar?
Ska se om jag inte kan skicka iväg farsgubben på lite äventyr och fiska upp dem i sådana fall. Har inget styre men kasse öl kan ordnas givetvis!

// Viktor

De är kvar men tre på kö nu

27,5"
DHF 2,3" bytes mot 1 folköl i glasflaska
Shorty 2.5" WT Många mil kvar, köpt i september. 250:- Eller bytes mot ett Ikon eller annat Maxxis XC däck.
DHR 2,3" Bromsat ganska mycket. Alldeles gratis.

IMG_20171016_081437.jpg

Tillbaka
Topp