Frameset: Merida Scultura comp (kolfiber). Ramen är kraschad och lagad av happyit. Jag tror att årsmodellen är 2015 och att storleken är medium (se bilder för mått, hör gärna av dig om du vill ha fler).
Ramen är som sagt kraschad och lagad. Skadan var liten och syns på en av bilderna. Det finns ett litet skav på överröret, se sista bilden. (Tanken var att en kompis skulle få den som förstacykel men hon föll för en gravel istället.)
Observera att vevlagret är tingat och bortlovat, men att jag kan bryta just det löftet vid ett smidig och bra byte/affär. I övrigt ingår ram, gaffel, styrlager, bromsar, växelöra och vajerhöljen. Jag har vevlagret och originalsadeln liggandes, de är egentligen tänkta att ingå i ett annat projekt men kan ingå under samma premisser som vevlagret.
Bytes mot något jag har bättre användning för:
Hjulriktningställ av god kvalité (Park Tool TS-2.2 eller motsvarande). Högsta prio.
Ett par bättre träningshjul till lvg-hojen; hela, rena, raka och fina gärna inklusive 11-delad Shimano-kassett och däck.
En sån där modern och bra trainer, där man kopplar kedjan direkt till trainern och kopplar trainern direkt till world wide web och tv-apparater och allt vad det nu är.
Just nu finns cykeln på Öland. Det kan bli aktuellt med en sväng till Växjö med omnejd inom den närmsta veckan. Den kan också fraktas till Sthlm och Hammarby Sjöstad, antagligen inom den närmsta månaden men det är inte helt säkert.
Kan skickas mot att mottagaren betalar frakten. Den kan även säljas, men jag föredrar att byta den mot något av ovanstående, och helst då ett hjulriktningställ.