[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Någon i göteborgstrakten som har en sadelväska över? Kan tänka mig att byta mot en bärs eller liknande? Kmr för 69,90 på Lidl på måndag men är lite allergisk mot onödig nykonsumption :)

Syrrans bakväxel tog en smäll och är krokig, och växlar dåligt nu även efter riktning av växelörat. Nån som har nåt över till 8 delat shimano som tar 32 kuggar? Står såklart för frakt osv.

Syrrans bakväxel tog en smäll och är krokig, och växlar dåligt nu även efter riktning av växelörat. Nån som har nåt över till 8 delat shimano som tar 32 kuggar? Står såklart för frakt osv.
funkar en Shimano 600 ? Finns i Eslöv / Lund

edit: Nä, 32 tar den nog inte, sorry!
men bakväxeln finns och jag vill bli av med den :)

117844564_603754766995731_7790090595881696736_n.jpg

Senast ändrad:
Söker efter insatsen till Shimano Nexus 3-växlat om det är någon som har liggandes. Råkade montera tillbaka det fel på min damcykel och gjorde sallad av vissa delar närmast kuggdrevet ?

Finns i Göteborg centrum/Billdal

Skänkes:
Marin aluram. 15", relativt lätt men ful buckla på överröret. Syns vid loggan nära sadelröret. Gratis.
Visa bilaga 432343

Överlåtes:
Crosslight Pro.
Cirka 56-57 cm +/- mäter gärna vid behov.

Riktig cykelcross utan flaskhållare etc. Lätt. Aluram och kolfibergaffel med mycket utrymme för framhjulet. Jag inser att en fälgbromsad CX är värd mer som aluminiumskrot men delarna ingår och kanske vill någon slita ner fler hjulpar. Alla delar ingår eller kan säljas löst. Kan skicka med ett styre med. Hjulparet har inte mycket bromsyta kvar.
Visa bilaga 432342
Finns CXn kvar? Jag ska skaka liv i en Nishiki Comp från 2011 och drivlinan skulle funka bra för det projektet.

har en vit rockshox recon silver tk solo air 26” luftgaffel, 100mm slaglängd, i bra skick med rakt styrrör (ca 170mm kvar) för qr och skivbroms som inte funkade färgmässigt på byggprojektet.

någon som har en motsvarande i svart som de vill byta med? 26” eller 27.5”.

skulle även kunna funka med en 29"

Söker 26" hjul med fälgbroms till ett retromtbbygge. Letar också efter V-bromsar och reglage om någon har liggandes:)

Jag tror jag råkade mosa den som var närmast kuggdrevet. Nummer 8 på bilden nedan.

Men eftersom jag är osäker på om jag får ihop det utan att tålamodet försvinner helt så kanske jag borde köpa en hel insats ?

Visa bilaga 436646
e den knas så e de bättre med hel insats ska kolla imorrn i navlådan på jobbet tror ja har nått N3 kvar som e helt isf finns de i sthlm västerort

Söker 26" hjul med fälgbroms till ett retromtbbygge. Letar också efter V-bromsar och reglage om någon har liggandes:)
Tror jag har ett deore bakhjul med mavic fälg fast utan spindel, om jag inte gräver djupt v-bromsar är det nog värre med kan ha canti bromsar djupt i lådorna men inga belägg vill jag minnas, reglarsen beror på hur retro dem ska vara, har nog några 7-8delade integrerade typ altus sittandes på nått skrot i källaren, finns i Hökarängen om det är intressant, eller så har jag en rätt komplett yz1 Scott med mek-skivor jag aldrig lär ta mig an och bygga nått av. (Styrstam för 25.4 styre saknas och ev ett däck, ont om 559 däck nu mer, gaffeln har rostiga över en, har dock en rockshox Reba men den ser jag lite värde i dock)

Söker en V-broms till sonens BMX. Jag har en dröm om att få demontera gyrot och befintlig bakbroms för att sedan gå lpå eländet med storsläggan.

Utöver detta söker jag även efter ett högt (70mm+) riserstyre till min dirthoj. Allt för att eliminera taskiga ursäkter när saker och ting inte går som jag vill.

Fästet till frugans Garmin edge 500 gick sönder härom dagen. Någon som har en förverkad som jag kan transplantera från?

Fästet till frugans Garmin edge 500 gick sönder härom dagen. Någon som har en förverkad som jag kan transplantera från?
Vingarna på baksidan?

Finns en mojäng att köpa att skruva/limma över.

Jag tror jag råkade mosa den som var närmast kuggdrevet. Nummer 8 på bilden nedan.

Men eftersom jag är osäker på om jag får ihop det utan att tålamodet försvinner helt så kanske jag borde köpa en hel insats ?

Visa bilaga 436646
tyvärr va de bristvara hade bara nexus 4 7 8 insatser kvar kollegorna hade avverkat dom sista renoverade treorna ja hade i mina lådor nu då jag e på semester

Nån som har slitna eller liknande däck i 700 x 40 mm att skänka låna ut? (Gravel/cx) Vill kolla om det passar i min ram innan jag köper nya ??

gärna i huddinge alt Storstockholm!

Jag renoverar en body till ett shimano rs80 nav. Visade sig att någon gjort det förr och missat lägga tillbaka en av klackarna. Någon som har en sådan liten "klack" eller vad det heter? Alternativt ett en kass body att skänka eller vet om det är möjligt att få tag i den lilla metallbiten?

Bilagor

• 20200820_194031.jpg
    20200820_194031.jpg
    218.4 KB · Besök: 286
Frameset: Merida Scultura comp (kolfiber). Ramen är kraschad och lagad av happyit. Jag tror att årsmodellen är 2015 och att storleken är medium (se bilder för mått, hör gärna av dig om du vill ha fler).

Ramen är som sagt kraschad och lagad. Skadan var liten och syns på en av bilderna. Det finns ett litet skav på överröret, se sista bilden. (Tanken var att en kompis skulle få den som förstacykel men hon föll för en gravel istället.)

Observera att vevlagret är tingat och bortlovat, men att jag kan bryta just det löftet vid ett smidig och bra byte/affär. I övrigt ingår ram, gaffel, styrlager, bromsar, växelöra och vajerhöljen. Jag har vevlagret och originalsadeln liggandes, de är egentligen tänkta att ingå i ett annat projekt men kan ingå under samma premisser som vevlagret.

Bytes mot något jag har bättre användning för:
Hjulriktningställ av god kvalité (Park Tool TS-2.2 eller motsvarande). Högsta prio.
Ett par bättre träningshjul till lvg-hojen; hela, rena, raka och fina gärna inklusive 11-delad Shimano-kassett och däck.
En sån där modern och bra trainer, där man kopplar kedjan direkt till trainern och kopplar trainern direkt till world wide web och tv-apparater och allt vad det nu är.

Just nu finns cykeln på Öland. Det kan bli aktuellt med en sväng till Växjö med omnejd inom den närmsta veckan. Den kan också fraktas till Sthlm och Hammarby Sjöstad, antagligen inom den närmsta månaden men det är inte helt säkert.

Kan skickas mot att mottagaren betalar frakten. Den kan även säljas, men jag föredrar att byta den mot något av ovanstående, och helst då ett hjulriktningställ.
Vad är det för dim på gaffeln? Tapered eller straight?

Söker ett silvrigt rakt styre med lite rise och ganska mycket backsweep till ett retrobygge. Tänk Velo Orange Postino.
24,5 mm vid klämman, 22,2 mm i övrigt, 55-60 cm brett och minst 130 mm plats för grepp.
Finns Swish till välgörenhetsorganisation eller en flaska vin att byta med, eller en Peugeot Mixte-ram.

Nånstans mellan Sthlm och Bollnäs vore trevligt.
BD593DB5-E9C2-4CA6-854E-2A7B8D7E3AC8.jpeg

Köpes, ett par shimano SPD fästen till MTB skorna.
Beg. går bra, bara de är funktionsdugliga.

Klamper_Shimano_SPD_1557833273.jpg

Komplett fixie hjul eller bara ett flip-flop nav
Har egentligen bara två önskningar att allt skulle vara svart och så billigt som möjligt...

Ibland bryr man sig inte om vad saker kostar men det här känns absurt! Kadensmagnet: (45 kr) med frakt: 144 kr!
Någon som sitter på en extra sån här?
1598028688749.png

Jag har både prylar och pengar att byta med.

Söker en höger växelspak mot tyngre växel för Shimano ST-5510. Tror även 4500 och 7700 kan funka. 9-delat. ST-6501 funkar inte. Kanske 6510.
chansade på ett 4400-donorreglage, som kan få mig en bit på väg men verkar inte bli 100%.

är det någon som har ett donorreglage liggande och skräpa?
A485B1B9-16A4-472C-A088-5D652EBCE786.jpeg1DAD1595-14D7-450A-B95F-F402EA6AEB50.jpeg

Senast ändrad:
på jakt efter svart luftgaffel, 26”/27.5/29”, 120-140mm slaglängd, skivbromsfäste, qr, minst 170mm RAKT styrrör kvar. har lite smått o gott att byta med, tex:

3x9 xt drivlina, växel o reglage
Rockshox luftgaffel recon silver tk 100mm, rakt styrrör
etc

finns i malmö

WTB Silverado med knäckt rails skänkes. Klä en annan sadel med lädret eller häng upp på väggen i verkstaden. Finns i Stockholm om någon vill ha den, annars blir det återvinningen.
20200823_184748.jpg

söker en bättre beg. luftgaffel, 26"/27.5"/29", 120-150mm slaglängd, standard QR, rakt styrrör (min 175mm kvar). någon som har en lämplig kandidat?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp