[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Kommer inte bli klar med projektet, så om någon vill byta mot något roligt eller ser till att den kommer till användning så skicka PM.
56a om jag minns rätt.
Finns i Lund.
IMG_20201128_114029.jpg

Ett runda till med lite överblivna komponenter. Vissa artiklar sprillans nya, andra begagnade. Inget av detta är förstås värt några större pengar så skänkes eller bytes mot någon öl beroende på vad eller hur mycket du vill ha.

Finns i Järla Sjö, Nacka strax utanför Stockholm. Kan möjligen även hämtas vid kontoret på Östermalm men som de flesta jobbar jag just nu mycket hemifrån och kan inte på rak arm säga vilka dagar jag är inne i city. Kan eventuellt posta beroende på hur mycket jobb det blir och om jag har andra ärenden till ombud.

Specialized Sitero Wing *hämtat*
SRAM QuickView adapter Garmin 605/705 till quarter turn
ABUS TexKF Mini ramfäste för bygellås *hämtat*
Race Face crank boots storlek liten *skickat*
Race Face crank boots storlek stor *skickat*
Crank boots generisk silikon *hämtat*
Enlee crank boots silikon (en borta, en kvar)
Mason Bokeh växelöra första generationen
Växelöra Syntace X-12 kopia men gängad M12x1.5 mm
Mason Bokeh thru-axle 142x12 (totallängd 162 mm, gängad M12x1.5x13 mm, insex 5 mm)
Mount Zoom thru-axle 142x12 Shimano E-Thru *hämtad*
Shimano Tiagra 4700 framväxel clamp-on 31,8 mm
SRAM styrfäste för hydrauliska landsvägsreglage *hämtat*
SRAM bromsadapter CPS Post Mount Spacer +20 mm
Acros "The Clamp" extern expander för Canyon 1-1/4" styrrör
BleedKit.com enklare luftningskit för DOT 5.1 *hämtat*

Bilagor

• IMG_0606.jpeg
    IMG_0606.jpeg
    632.8 KB · Besök: 236
Senast ändrad:
Sökes, ett vettigt mekställ. Helst en sån hopfällbar variant som greppar ramen så hela cykeln är i luften. Annat kan vara av intresse.

Student så inga enorma resurser att lägga på mekställ. Har två gamla stålveteraner som behöver ganska regelbunden kärlek, annars surar de lika mycket som jag efter Southamptons 0-2-mål på United igår.

Böje!

Söker ett vevparti till min slitna retro mtb. Inget fancy, men 24mm ht2 axelstandard är krav. Deore funkar fint :).

Har en massa grejer som skräpar i förrådet men kan också köpa rätt vevar.

Ingen som har en 55-60mm styrstam liggandes som bara tar plats? ?
Kan vara vad som helst, temporär fix.. för 31.8-styre.

Någon som har ett par cantibromsar i Sthlm över som den vill bli av med? Sedvanlig happyvaluta.

Finns det ett 10-delat växelreglage typ deore, slx eller xt liggandes? Helst med klämma till styret. Bygget står stilla...

Någon som har skruv och mutter för I-spec B växelreglage över?
shimano-i-spec-b-tuercas.jpg

Ska fästa ett XTR-M980 växelreglage i en separat klämma för att använda annat broms handtag men saknar skruv och mutter...

Söker ett 9 växlat reglage, typ slx, xt eller xtr. Det är till en vintercykel så utse är inte viktigt. Är det någon som har något i sina gömmor?

[edit: probably solved]
Hello, (sorry for English only), got a remains of GT Timberline, fine to be built into a commuter or 26' steel touring bike. I used it for that exact purpose, then handlebars/shifters/levers got stolen on the street, I started using another bike and eventually dismantled this. Moving from Sweden in 10 days and would prefer not to bring it across Europe again. Would be nice if it goes into good hands.
Year 1994, 4130 CrMo main tubes and stays, 1 1/8 threaded headset, scratches and surface rust all around, also some chainsuck damage, but generally not that bad shape. Size 20" center-center, meaning about 55 cm center to top (rider 1,80-1,90m). Included is frame+fork, headset, seatpost, saddle (original but very bad condition), fenders (or can remove them), bottom bracket (118mm square, smooth, no play, but wasn't new when I put it in this summer). The BB should go out easily if needed as I greased threads properly, just don't have the tool with me. Just the wheels are different than pictured, on LX M550 7-speed hubs (front needs regreasing and maybe new bearings, both needs good clean aesthetically) and black Remerx/Obiko rims, no tyres.
Malmö (Möllevången), if interested, please message me. Can be free or exchanged for some leftover bits that would fit into my travelling backpack haha, but free is definitely fine.
CIMG4007.JPGCIMG3998.JPGCIMG3999.JPGCIMG4001.JPG

Senast ändrad:
Har redan fått PM @darkforce
Anledningen att jag inte gjorde en editering om det är att det inte är spikat ännu.
Du är två om det inte funkar av någon anledning. Kan skicka slangarna isf.

Hej hej
Söker en stel mtb gaffel med 1" styrrör och cantilever bromsfästen för 26" hjul.
OBS, behöver ogängat "threadless" för A-headset styrlager.
Behövs för ett "rädda skrotet" projekt så pris därefter :)
point-mtb-gabel-26-1-1-8-schwarz-2.jpg

Senast ändrad:
Hej hej
Söker en stel mtb gaffel med 1" styrrör och cantilever bromsfästen för 26" hjul.
Behövs för ett "rädda skrotet" projekt så pris därefter :)
Visa bilaga 457662
Det kan kanske hända att jag har något liggandes som du kan få, om det inte skulle lösa sig med den @Peth har. Den är i så fall också för gängat styrlager, jag är dock lite osäker på vilka bromsfästen som finns, jag får kolla det om du är intresserad.

Hm, cykeln har emellertid "threadless" styrörr för 1" A-headset.
Så jag antar att det inte kommer lira med ett gängat styrrör för övre lagret kommer ju ligga emot gängorna då respektive styrstammen kommer klämma runt den gängade delen vilket jag gissar inte är sådär kanonbra?
Eller har någon testat att fulköra så?

Hm, cykeln har emellertid "threadless" styrörr för 1" A-headset.
Så jag antar att det inte kommer lira med ett gängat styrrör för övre lagret kommer ju ligga emot gängorna då respektive styrstammen kommer klämma runt den gängade delen vilket jag gissar inte är sådär kanonbra?
Eller har någon testat att fulköra så?
Finns väl stor risk att, även om det funkar, att gaffelröret blir för kort, det kommer inte att sticka upp tillräckligt ovanför styrlagret för att kunna få dit en stam utan att blanda in adaptrar.

När jag lagt beställning på extra trainerdäck och kassett till dottern insåg jag det behövs en extra QR skewer också.
Någon som har en 135mm över för wahoo eller annan? I närheten av Malmö eller om ni orkar posta. Kan betala vad det kostar.

Tror inte det är så noga, bara "vredet" går in i jacket på trainern. Kanske går att att vinkelslipa en vanlig också i värsta fall

Någon som har en billig 26/27,5/29 tums hardtail ram? Sugen på att plocka ihop en "rulla stig till skolan cykel", så försöker att hitta en billig "bra" ram att kunna utgå ifrån. Är 183cm så bör vara en storlek L men alla förslag uppskattas! Tack på förhand.

Någon som har en billig 26/27,5/29 tums hardtail ram? Sugen på att plocka ihop en "rulla stig till skolan cykel", så försöker att hitta en billig "bra" ram att kunna utgå ifrån. Är 183cm så bör vara en storlek L men alla förslag uppskattas! Tack på förhand.

Har några gamla 26" ramar jag gärna blir av med. Var i landet finns du?

Söker lite delar till ett retrobygge jag håller på med. Skulle jag vilja ha tag på Marin Lite komponenter från runt 1996 för att återställa min Marin Team Titanium. Söker cantileverbromsar, styre, styrstam och sadelstolpe.

Någon som har något i gömmorna?

Hittade ingen tråd för värdering av gamla prylar så slänger ut en fråga här, det hör ju ändå till ämnet köp och sälj. Dök upp en Titan-stam med tillhörande styre på en gammal Monarkracer (knappast original på hojen men är bara styret och stammen jag frågar om här) hos en mindre seriös handlare i stan. Googlade och styret+stam verkar vara 50-tal eller liknande och det är inga dåliga namn som är inristade på styret. Ser ut att vara i hyfsat skick.
Om man kan få handlarn att kränga hojen, är styret och stammen faktiskt värt nåt eller är det bara skit?

Bilagor

• Screenshot_20201208-165659_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20201208-165659_Samsung Internet.jpg
    336.5 KB · Besök: 313
Hittade ingen tråd för värdering av gamla prylar så slänger ut en fråga här, det hör ju ändå till ämnet köp och sälj. Dök upp en Titan-stam med tillhörande styre på en gammal Monarkracer (knappast original på hojen men är bara styret och stammen jag frågar om här) hos en mindre seriös handlare i stan. Googlade och styret+stam verkar vara 50-tal eller liknande och det är inga dåliga namn som är inristade på styret. Ser ut att vara i hyfsat skick.
Om man kan få handlarn att kränga hojen, är styret och stammen faktiskt värt nåt eller är det bara skit?

Tyvärr ser jag (och många andra) bara översta tredjedelen av de komprimerade bilderna, lägg upp i full storlek.
Men vad jag kunde se var det även en fin ram med lödda muffar så om du inte har ett kärleksfullt förhållande till den mindre seriösa handlaren så varför inte bjuda några hundralappar ”för att ta hand om skiten”.
Är inte ramen sönderrostad inifrån skulle jag tycka det vore något att ta hand om, om plats finnes. Och det går ju säkert att stycka cykeln om inte annat o sälja i bitar på fora för de som är intresserade av klassiker.

Tyvärr ser jag (och många andra) bara översta tredjedelen av de komprimerade bilderna, lägg upp i full storlek.
Men vad jag kunde se var det även en fin ram med lödda muffar så om du inte har ett kärleksfullt förhållande till den mindre seriösa handlaren så varför inte bjuda några hundralappar ”för att ta hand om skiten”.
Är inte ramen sönderrostad inifrån skulle jag tycka det vore något att ta hand om, om plats finnes. Och det går ju säkert att stycka cykeln om inte annat o sälja i bitar på fora för de som är intresserade av klassiker.
Spännande input ? sadeln är en trött gammal Brooks som kanske bör nämnas också. Verkar som att den där belgiska titan-stammen är nåt special, men jag är för ung för att kunna uttala mig på riktigt om något här? bara jäkligt intresserad!

Spännande input ? sadeln är en trött gammal Brooks som kanske bör nämnas också. Verkar som att den där belgiska titan-stammen är nåt special, men jag är för ung för att kunna uttala mig på riktigt om något här? bara jäkligt intresserad!

Gamla Brooks-sadlar finns det gott om, den (jo, jag såg ditt inslag i va-det-nu-var-för-tråd) är värdelös om den stått ute i regn i åratal. Det tål inte lädersadlar. Men jag kan misstänka att ramen är av italiensk ursprung och inte har annat med Monark att göra än lackeringen. Liksom de bättre Crescentcyklarna.
Sadelstolpen är dock väl rostig, man kan hoppas att den går att få loss. Men med krypolja och lite mer våld än nöden kräver går det säkert.

Nån som sitter på ett par gamla V-bromsar som mest samlar damm? Behöver bara bromsarna, har handtag.

Någon som har ett par shimano bromsreglage typ slx, xt eller saint liggandes? Behöver inte va i snyggt skick ska bara funka. Hojta om du har något, tack

Skänker en Garmin HRM1 som fungerar lite halvkasst. Ibland fungerar den, ibland fungerar den inte. Ibland tappar den anslutning mitt i passet. Har köpt ny och kommer aldrig ge denna något försök mer. Om någon vill testa återuppliva den är det bara säga till, kostar bara frakt!

(Det är väl typ första generationen pulsmätare, tror den heter HRM1)

Hej!
ett långskott, men:
Jag fick denna Mavic fälg till skänks av en granne för ett tag sedan. Har letat och försökt hitta en matchande, främst på eBay, men utbudet är begränsat. Är det någon som sitter på en sådan? Kan tänka mig att köpa, byta eller sälja. Öppen för det mesta.

Modell: MavicM 261CD, 26 tum, 32h
5EF52A5D-7AA6-4CEE-8D9F-854BD378BA88.jpeg
E2507FAF-3241-4FDF-BDEE-0FAC1F8734AA.jpeg

Senast ändrad:
Hej!
ett långskott, men:
Jag fick denna Mavic fälg till skänks av en granne för ett tag sedan. Har letat och försökt hitta en matchande, främst på eBay, men utbudet är begränsat. Är det någon som sitter på en sådan? Kan tänka mig att köpa, byta eller sälja. Öppen för det mesta.

Modell: MavicM 261CD, 26 tum, 32h
Visa bilaga 458183Visa bilaga 458184

kollar på cykelköket på tisdag har för mej ja sett nått 26 mavic i hjulsamlingen

Tillbaka
Topp