[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Söker efter en framväxel fd-4600 braze on eller 34.9mm. Tror fd-5700, fd-6700 funkar med. Har du en i gömmorna som du vill sälja/byta? hojta så löser vi något.

Söker efter en framväxel fd-4600 braze on eller 34.9mm. Tror fd-5700, fd-6700 funkar med. Har du en i gömmorna som du vill sälja/byta? hojta så löser vi något.
Jag har en fd-5801 liggandes på K&S. Om den fungerar och är av intresse för dig är det bara att hojta till så löser vi det på något bra och billigt sätt.

Söker (fortfarande) efter ett kraschat 10-delat lvg-reglage SRAM (Apex, Rival, Force eller Red) höger att plundra på invärtes delar.

Behöver en svart sadelstolpe i 27,2 mm. Gärna 35 cm lång men några cm kortare kan gå bra. Behöver nog vara nån sorts setback också så jag får sadeln rätt.
Kan byta mot fyra Schwalbe racerslangar eller pengar.

Behöver en svart sadelstolpe i 27,2 mm. Gärna 35 cm lång men några cm kortare kan gå bra. Behöver nog vara nån sorts setback också så jag får sadeln rätt.
Kan byta mot fyra Schwalbe racerslangar eller pengar.
Jag har någ någon, kan kolla när jag kommer hem, inte helt hundra..

Vill bara kolla intresse, men ska sälja min vitus nucleus 27,5 XL med dropper & oval singelklinga är någon intresserad innan jag lägger upp på blocket så är det bara att skicka PM!

Vill bara kolla intresse, men ska sälja min vitus nucleus 27,5 XL med dropper & oval singelklinga är någon intresserad innan jag lägger upp på blocket så är det bara att skicka PM!
Släng in den här på Happy i Köp och Sälj så får du nog allt sålt den rätt lätt. ?

Har en rockshox totem 180mm som är ett irriterande felköp av mej för alldeles för mycket pengar. Gaffelröret är 1.5 vilket så klart jag inte läste i annonsen. Är någon tillsats i den åxå som jag inte kommer ihåg vad den heter.
Så nu står den bara där i paketet. Blir sur varje gång jag ser den.
Någon som vill byta mot en kasse fulöl(norrlands, Hof osv)? Finns i sånna fall i Stockholm.

Klonen vill byta ut tumreglaget till sin Decathlon RC100 mot en vanlig 7-växlad brifter. Det som sitter på nu är en Shimano A050, är det någon som har något kul i gömmorna för en billig peng eller motsvarande?

Jag ställer mig gärna i kö på det bytet
Har en rockshox totem 180mm som är ett irriterande felköp av mej för alldeles för mycket pengar. Gaffelröret är 1.5 vilket så klart jag inte läste i annonsen. Är någon tillsats i den åxå som jag inte kommer ihåg vad den heter.
Någon som vill byta mot en kasse fulöl(norrlands, Hof osv)? Finns i sånna fall i Stockholm.
20mm eller 15 Axel ?

helt klart intressant om ingen annan e före

Söker
Enklare varianter av:
- Framhjul, track/fixie
- Slangar, 700C 19-25 (typ) med presta
- Sadelstolpe 27.2 mm
Gärna i Skåne (Malmö/Lund/Helsingborg)

Skicka PM så kommer vi överens om köp eller byten.

Köpes/bytes eller "tigges": Framväxel (ev. även bromshandtag) Deore/Alivio/Acera ?, samt billig/gratis sadel !​

Framväxel (ev. även bromshandtag) Deore ?, samt billig sadel ! Komponenter köpes
Visa bilaga 474813Visa bilaga 474814Visa bilaga 474814Visa bilaga 474813

Hej!
Jobbar med projekt - "Fixa brorsans gamla Mongoose Pro till billig penning".
Jag behöver alltså en ny framväxel (9 vxl - den högra på styret), alternativt framväxel och bromshandtag. Tror den är av årsmodell 2003-2008 någonstans? Någon här kanske har bra koll?
OBS det behöver inte nödvändigtvis vara Shimano Deore, utan Alivio och Acera fungerar också.

Behöver även en sadel till denna cykel. Har du någon billig/gratis till övers?
Betalar givetvis fraktkostnad.
P.S. Detta är ett låg-budget-projekt och jag håller mig inom en snäv budget. Kravet är att produkten skall vara i fullt funktionsdugligt skick, kosmetiska defekter är av mindre betydelse.
Har en gammal Scott Expert Racing 26" (2001) i för stunden ej körbart skick, finns det intresse för den eller delar från den?

Tack & hej //David
Var finns scott en och tänkt pris? Är på jakt efter projekt som sen ungarna kan köra på så kan vara intressant ?

Jag behöver alltså en ny framväxel (9 vxl - den högra på styret), alternativt framväxel och bromshandtag.
Har jag tolkat det rätt att du behöver ett växelreglage till en 9-delad bakväxel? Alltså inte en framväxel (som sitter vid vevpartiet) eller reglage till framväxel (2 eller 3-delat, sitter vanligtvis till vänster) ?

Edit: Såg att du har en köpesannons också. Ifall min tolkning stämmer tror jag du har bättre chans att hitta något om du uppdaterar rubriken. Nåt i stil med "Shimano 9-delat MTB växelreglage köpes."

Senast ändrad:
Prexis du tolkar helt rätt. Ja det heter väl eg. växelreglage? Tack för tipset, du har mera erfarenhet. Tar i beaktande det du skrivit //David

Delar Skänkes eller bytes mot öl:
Skärmar
Bromsar
Vevparti
Svart styre
Sadelstolpe
Sadel
bakskärm för 29 tum
Pedaler
Styrlager
+ en massa annat!

Finns i Stockholm. Skicka PM!!

BD6DA5F7-B436-4E80-ACC9-F911CBE8F94A.jpeg

edit: Byte genomfört.

Jag skulle vilja byta distanserna på mina Hope Pro II Evo från Boost 12x148 och 15x110 till QR 10x135 och QR 9x100. Jag kan även tänka mig att byta till 12x142 och 12x100, men helst QR.

Det ska vara samma adaptrar som till Hope 3 och 4 som jag har förstått det.

Jag kan även tänka mig att köpa någon av ovanstående adaptrar om någon vill sälja.

Senast ändrad:
Jag skulle vilja byta distanserna på mina Hope Pro II Evo från Boost 12x148 och 15x110 till QR 10x135 och QR 9x100. Jag kan även tänka mig att byta till 12x142 och 12x100, men helst QR.

Det ska vara samma adaptrar som till Hope 3 och 4 som jag har förstått det.

Jag kan även tänka mig att köpa någon av ovanstående adaptrar om någon vill sälja.
Går det verkligen? Boostmaven är väl bredare än icke boost.

Någon som har ett 27,5” cushcore, airliner, rimpact eller liknande i ok skick som ni vill kränga?

Någon som sitter på två 160mm centerlock bromsskivor i Sthlm som den kan tänkas att skiljas ifrån?

2st maxxis aspen 29x2.25 m slangar
rullat ca 20mil

1st specialized fast trak 29x2.3
bra skick

skänkes, först till kvarn.

hämtas i trångsund

Senast ändrad:
Söker dom sista sakerna till den här...
IMG_20210312_160040_421.jpg

Det som behövs lite mer akut är:
*Enkeldrev 4 hål 104 för 1x9-11 stort plus om det är narrow wide
*Kassett 9 delad men så stor som möjligt gärna över 40t på största

Saker som inte har någon högre prioritet:
*Bakbroms, vad som helst bara det är hydraulisk Shimano, luftnings behov eller klippt slang är inga problem
*Fräsig svart sadel av enkel hållbar modell
*2st bättre begagnade Maxxis Dth 26x2,3"l

Fer bilder finns på här

Slitna vinterskor från Diadora för SPD fästen skänkes. Storlek 42 och små i storlekarna. Fått dem av IM men har tyvärr ingen användning av dem. Hämtas i södra Stockholm.

Bilagor

• IMG_20210313_081417.jpg
    IMG_20210313_081417.jpg
    125.9 KB · Besök: 45
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp