[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

(Tingad)Riktställ från Red Cycling nyskick.

Mx styre från Psychic ny.

Kom och hämta i Göteborg
Hade inte sagt nej till någon Pilsner med tydlig beska! ;)
Annars så räcker det med en tack

Om ingen lokal förmåga hugger och du kan tänka dig skicka är jag spekulant på styret.

Borta.
En gammal Lezyne cykeldator som jag fick via Happy men lyckas inte koppla den till telefon eller dator men skänkes bort som en fancy hastighetsmätare om någon är intresserad.
En slant till barncancerfonden eller Stuvarns insamling är en uppskattad gest.
Lezyne.jpeg

Senast ändrad:
Edit: Hjul och tre däck avpolletterade. Nybyggt hjul 630 m Duomatic 2110 nav doneras t behövande. Det mesta som fälgbana, ekrar och nipplar är nytt. Navet ( från 1973) är servat m nya lager. Byggt i trekors. Beställaren betalade mig men gick sedan bokstavligen upp i rök. PM: a vid intresse.

Bilagor

• 20230623_201419.jpg
    20230623_201419.jpg
    570.6 KB · Besök: 76
Senast ändrad:
Nybyggt hjul 630 m Duomatic 2110 nav doneras t behövande. Det mesta som fälgbana, ekrar och nipplar är nytt. Navet ( från 1973) är servat m nya lager. Byggt i trekors. Beställaren betalade mig men gick sedan bokstavligen upp i rök. PM: a vid intresse.
Väldans svårt att motstå det där. Tänk att slippa utanpåliggande jox på Miyatan på landet. ?

Skulle någon ha ett par v-bromsar med handtag över? Letar också efter ett par 3x8 thumbies för en gammal mtb. Betalar förstås eller byter gärna mot något jag har liggandes.

Skulle någon ha ett par v-bromsar med handtag över? Letar också efter ett par 3x8 thumbies för en gammal mtb. Betalar förstås eller byter gärna mot något jag har liggandes.
3x7 hittade jag precis en uppsättning av så vill du nedgradera är det bara att hojta till.

Handtag till v-bromsar borde jag kunna skaka fram.

Jag har ett par Shimano st-er30 3*7-reglage som jag gärna skänker om ngn är sugen? Även två kompletta v-bromsar.
Finns i Axelsberg söder om söder [Sthlm].
IMG_0795.jpeg

Senast ändrad:
Passar inte vilken skruv som helst med rätt gänga? Du kanske redan har en i någon låda?
Antagligen så gör dom det, men XO1 å XX1 designen skiljer sig en del nämligen.

Vad d gäller att ha det i någon låda så nja, har faktiskt aldrig behövt byta ut en bakväxel innan cykeln varit utbytt ?

Edit: Sålda.

Två stycken stålcyklar plus ett bonushjul säljes för 200 kronor. Hämtas i Haninge i Stockholm.

Den vita är i körbart skick om vajern till bakbromsen fixas, se bild. Den orangea är i behov av renovering, notera ramlåset som är låst och nyckel saknas.

Senast ändrad:
För den lilla landsvägshojen. Bockstyre 38 cm och vevar 155mm. Kanske värt en finöl?
Finns i Axelsberg söder om söder [Sthlm]

Bilagor

• IMG_0801.jpeg
    IMG_0801.jpeg
    1.4 MB · Besök: 76
Antagligen så gör dom det, men XO1 å XX1 designen skiljer sig en del nämligen.

Vad d gäller att ha det i någon låda så nja, har faktiskt aldrig behövt byta ut en bakväxel innan cykeln varit utbytt ?
Du behöver inte ta en M4 för just en annan bakväxel, du kan troligen ta vilken M4 som helst i rätt längd.

För den lilla landsvägshojen. Bockstyre 38 cm och vevar 155mm. Kanske värt en finöl?
Finns i Axelsberg söder om söder [Sthlm]
Det är ju inte utan att man blir lite sugen ändå...
Tar dock förnuftet till fånga den här gången.

Bilagor

• 20211227_114538.jpg
    20211227_114538.jpg
    583.1 KB · Besök: 75
Ett par nya stänkskärmar säljes för 50 kronor. Hämtas i Haninge i Stockholm och betalning sker med Swish.

Stänkskärmarna är helt nya och fortfarande o förpackningen. Det är sådana på länken nedan.

Vill du sälja saker, använd köp och sälj.

Någon som har ett polar outfront eller liknande kompatibelt fäste som ligger och känner sig ensamt och oönskat?
Finns ett varmt och kärleksfullt hem. Jag lovar att ta hand om den.
Fixat. Peth är min hjälte.

Bilagor

• IMG_20230625_124653.jpg
    IMG_20230625_124653.jpg
    28.7 KB · Besök: 53
Senast ändrad:
(Borta)Halo Combat 26" Dirt jumping hjul som tål mycket. Spikrak och fungerande, muttrarna saknas.
Hämtas i Göteborg, hade inte sakt nej till någon Pilsner ;)

Bilagor

• 20230625_220444.jpg
    20230625_220444.jpg
    728.4 KB · Besök: 62
Senast ändrad:
Söker en lång recessed nut för frambroms. Skulle önska minst ca 40 mm i totallängd. (Tack).

Edit: löst från annat håll.

Senast ändrad:
Någon som har ett par pensionerade shimano skor liggandes med hela spännen?
Spännet jag söker finns på RP301, ME702, ME701, ME700, ME500, ME301, ME300.
Det är spännet på högerskon som gått sönder.
Jag skulle bli världens bästa pappa en stund om jag lyckades trolla fram ett på kort tid.
Tack på förhand.

Bilagor

• 20230626_210555.jpg
    20230626_210555.jpg
    503.1 KB · Besök: 63
IMG_20230621_213648.jpg
IMG_20230621_213637.jpg

Wellgo-pedaler med korgar skänkes om någon är intresserad, annars går de till tippen.
Finns i Bankeryd utanför Jönköping men kan skickas mot fraktkostnad om någon tycker det är värt det.

Ett stycke tubdäck för racer önskas. Jag tävlar inte utan kör kortare rundor så behöver inte vara nytt osv. Tanken är att köpa nytt set till nästa vår så något tills dess tänker jag.
Betalning, andra delar osv kan ordnas med.
Jag och punkterade cykeln finns i Linköping. Åker ingenstans den närmaste tiden :)

Hej, upptäckte igår att mitt framnav håller på att haverera… o ska köra ränneslättsturen på söndag? är det någon som har ett 29 tums framhjul icke-boost och quickrelease axel över? Gärna Centerlock till bromsskivan. Kan bytas mot diverse däck eller en överenskommen summa kronor.

Jag finns i Linköpings-trakten o kan åka en bit iaf.

Tillbaka
Topp