IM
Aktiv medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet att jag har sett en oanvänd vänster vevarm i bra-att-ha-lådan. Kommer tyvärr inte ihåg om jag slängde den eller inte senaste gången jag rensade. Kollar nästa gång jag är i garaget.Visa bilaga 706819
Jag har rensat i källaren, bortskänkes eller bytes mot:
vänster vevarm fyrkant 175mm
2 veckor senare..lossa den och ta mått på totallängd o antalet "kuggar" samt diameter på kuggarnas infästning på bodyn
har nåra bodys utan artikelnummer som ja tror kan passa men minns inte om de är bara gamla korta 7 delade eller om de är nån som tar 8-10 kassetter
skickar pm2 veckor senare..
Bodyn är iaf ca 39mm lång totalt och navet har 10 kuggar som är ca 21mm utvändigt.
Visa bilaga 707756
Har ett Raceface 34t N/W drev hemma som är obetydligt använt.Någon som har en Narrow wide klinga liggandes för gammalt hederligt tredelat vevparti (ersätta mittenklingan för att köra 1by)?
Tror det är 104 bcd, ska mäta vid tillfälle.
Bonus om det finns bash också :)
Något av intresse?Söker bromshandtag för v-brake till ett ratbike projekt
Hur många växlar är de på de silversvarta?Något av intresse?
Skulle det inte passa @glitch kan jag ställa mig i kö!Har ett par Sks Raceblade Pro i mattsvart om det finns intresse hos någon?
Har ett Raceface 34t N/W drev hemma som är obetydligt använt.
Har ingen kartong men kan tipsa om att gå till närmsta TV-affär som installerar TV apparater hos kunder. De brukar få kartonger över.Någon som råkar ha en kartong för att skicka en landsväg ram? alternativ en inte så stor cykelkartong så att man kan skicka den med PostNord?
Malmö/Lund området
Växelreglaget är nog att betrakta som extra vikt och inget annat. Om du är ute efter ett bromshandtag med växelreglage jag har kika i lådorna en gång till.Hur många växlar är de på de silversvarta?
Jag kan!Råkar det måhända finnas någon i närheten av Eklanda som mitt tacksamhetsskuld och skälig ersättning kan tänka sig plocka upp dessa och lägga på brevlådan?
![]()
Säljes: Bortskänkes Sidi 42
Ett par SPD-skor från Sidi i storlek 42. Goretex-foder. Helt OK skick på såväl skor som klosshappyride.se
Om ingen har huggit på den där så skulle den se helrätt ut på mitt GT-bygge.Har ett par Sks Raceblade Pro i mattsvart om det finns intresse hos någon?
Har ett Raceface 34t N/W drev hemma som är obetydligt använt.
D e fasen d ska vara så långt bort då! MT500 hjulsetet du har ute såg ju skapligt ut!Hej, jag skänker ett antal däck och fälgar. Vissa annonser, utöver det som skänks är prissatt. Skulle du vara intresserad av det som är prissatt så är jag öppen för bud eller byten.?? https://happyride.se/forum/members/alexius.74983/#admarket
Det spelar alltså ingen roll om det är en lvg, grvl, cx, ht, fs, bmx, trial, barncykel, herrcykel eller damcykel? Vad skall du använda den till?Jag vill ha en ram i storlek L, gärna stål men thats it.
Ganska säker på att hen är liggist.Det spelar alltså ingen roll om det är en lvg, grvl, cx, ht, fs, bmx, trial, barncykel, herrcykel eller damcykel? Vad skall du använda den till?
Jag ska inte ha något själv, men lovat en polare att bygga caféräser. I praktiken betyder det väl lvg/grvl/herrcykeln/dylikt?Det spelar alltså ingen roll om det är en lvg, grvl, cx, ht, fs, bmx, trial, barncykel, herrcykel eller damcykel? Vad skall du använda den till?
Enhjuling.Det spelar alltså ingen roll om det är en lvg, grvl, cx, ht, fs, bmx, trial, barncykel, herrcykel eller damcykel? Vad skall du använda den till?
Jag skickar gladeligen, fruns kör samma hjulset och är extremt nöjd. Aldrig haft problem med ekrar eller annat till skillnad mot mina svindyra Syncros by DT Swiss som poppar ekrar dagligen ??D e fasen d ska vara så långt bort då! MT500 hjulsetet du har ute såg ju skapligt ut!
Kolla adapter som passar med @AnteLHej tråden!
Behöver
- ett par 26” däck
- ett rätt så brett (>719 mm) riserstyre, 25.4/31.8 mm infästning
- adapter från gängad 22.2 till ogängad 1 1/8”
Allt ska sitta på denna pärla - byggtråd utlovas!
Byter gärna mot prylar, ännu hellre mot ölpengar ?
Visa bilaga 708904
Stort tack för denna flaggning - har nu fått lära mig om ”Evolution size” 1 1/4 tum. Finns koppar att sätta i som gör att man kan köra vanligt styrlager, dock har jag inget sånt över. Så fula stammen får sitta kvar ?Kolla adapter som passar med @AnteL
Tror det var ngt special med styrröret på dom där modellerna?
Jag byggde om originalstammen på min Ambush till en adapter. Delen man sticker ner i gaffeln är 1-1/8 så jag kapade bort resten ? Sen åkte det på en bmx stam.Stort tack för denna flaggning - har nu fått lära mig om ”Evolution size” 1 1/4 tum. Finns koppar att sätta i som gör att man kan köra vanligt styrlager, dock har jag inget sånt över. Så fula stammen får sitta kvar ?![]()
GenidragJag byggde om originalstammen på min Ambush till en adapter. Delen man sticker ner i gaffeln är 1-1/8 så jag kapade bort resten ? Sen åkte det på en bmx stam.
Kontrollmät bara innan :) Gick fint på min årsmodellGenidrag
Ska ge mig på det samma
Ingen som behöver en Hamax-cykelstol? Ingår så klart fäste även om det inte är med på bilden.Visa bilaga 698009
Cykelstol skänkes. Modell som fästs på sadelröret. Har några år på nacken men är fräsch, har förvarats i cykelförråd. Finns i Kungsbacka.
Känner du att du har råd får du gärna skicka valfri summa till något Ukraina-initiativ.
Ingen som sitter på en Zee RD-M640 11-36t?
Grymt! Gör så ?Tjena!
Tror jag har en liggandes i en låda. Ska kolla när jag kommer hem.