[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Någon som behöver? Finns på Öland; skickas mot fraktkostnad.

Tar gärna ett tack i utbyte, men även en finöl går bra.

Bilagor

• PXL_20240604_091411833.jpg
    PXL_20240604_091411833.jpg
    1.3 MB · Besök: 112
  • PXL_20240604_091433442.jpg
    PXL_20240604_091433442.jpg
    1.1 MB · Besök: 122
  • PXL_20240604_091427936.jpg
    PXL_20240604_091427936.jpg
    1.3 MB · Besök: 115
Visa bilaga 706819

Jag har rensat i källaren, bortskänkes eller bytes mot:
vänster vevarm fyrkant 175mm
Jag vet att jag har sett en oanvänd vänster vevarm i bra-att-ha-lådan. Kommer tyvärr inte ihåg om jag slängde den eller inte senaste gången jag rensade. Kollar nästa gång jag är i garaget.

lossa den och ta mått på totallängd o antalet "kuggar" samt diameter på kuggarnas infästning på bodyn
har nåra bodys utan artikelnummer som ja tror kan passa men minns inte om de är bara gamla korta 7 delade eller om de är nån som tar 8-10 kassetter
2 veckor senare..
Bodyn är iaf ca 39mm lång totalt och navet har 10 kuggar som är ca 21mm utvändigt.
IMG_2885.jpg

Långskott - någon som sitter på en luftgaffel 27.5 eller 29" typ 120-130 mm med rakt styrrör och QR? alternativt stel variant?

Bilagor

• 26-27-5-mtb-carbon-rigid-fork-trigon-mc08p-1-1-8-disc-post-mount-3k-carbon-black-white-logo_ie...jpg
    26-27-5-mtb-carbon-rigid-fork-trigon-mc08p-1-1-8-disc-post-mount-3k-carbon-black-white-logo_ie...jpg
    28.4 KB · Besök: 40
Jag letar efter nya (eller iaf fräscha) hoods till Shimano rs685. Verkar slut i alla webshoppar inom EU. Någon som har ett par liggandes?

Har ett par Sks Raceblade Pro i mattsvart om det finns intresse hos någon?
Någon som har en Narrow wide klinga liggandes för gammalt hederligt tredelat vevparti (ersätta mittenklingan för att köra 1by)?
Tror det är 104 bcd, ska mäta vid tillfälle.
Bonus om det finns bash också :)
Har ett Raceface 34t N/W drev hemma som är obetydligt använt.

Bilagor

• IMG_0736.jpeg
    IMG_0736.jpeg
    877.7 KB · Besök: 39
  • IMG_0737.jpeg
    IMG_0737.jpeg
    757.4 KB · Besök: 42
Råkar det måhända finnas någon i närheten av Eklanda som mitt tacksamhetsskuld och skälig ersättning kan tänka sig plocka upp dessa och lägga på brevlådan?

Någon som råkar ha en kartong för att skicka en landsväg ram? alternativ en inte så stor cykelkartong så att man kan skicka den med PostNord?

Malmö/Lund området

Någon som råkar ha en kartong för att skicka en landsväg ram? alternativ en inte så stor cykelkartong så att man kan skicka den med PostNord?

Malmö/Lund området
Har ingen kartong men kan tipsa om att gå till närmsta TV-affär som installerar TV apparater hos kunder. De brukar få kartonger över.
Har skickat ramar i sådana och det har funkat kanon. Jag tror kanske att det rent av är en fördel att det är en TV kartong sett ur försiktighetssynvinkel. Men det kan såklart vara en falskt trygghet....

Råkar det måhända finnas någon i närheten av Eklanda som mitt tacksamhetsskuld och skälig ersättning kan tänka sig plocka upp dessa och lägga på brevlådan?

Jag kan!

Nån som har ett singlespeed/fixie bakhjul liggandes i Stockholm till salu? Gärna flipflop nav. För 700c däck.

Ligger någon vänlig själ på en tiodelad Shimanokassett, 12-25 eller 12-26? Är beredd att pussa, krama, kanske t o m köpa en flaska vin till denna person! ?

Halloj gott folk

Jag vill ha en ram i storlek L, gärna stål men thats it.

Vad erbjuder jag? Har lite blandat i hyllorna, tex 10/11-delade STI-reglage (shimano), 10-delade reglage för Campa (inte funktionstestat), några hjul o annat kul.

D e fasen d ska vara så långt bort då! MT500 hjulsetet du har ute såg ju skapligt ut!
Jag skickar gladeligen, fruns kör samma hjulset och är extremt nöjd. Aldrig haft problem med ekrar eller annat till skillnad mot mina svindyra Syncros by DT Swiss som poppar ekrar dagligen ??

Hej tråden!
Behöver
- ett par 26” däck
- ett rätt så brett (>719 mm) riserstyre, 25.4/31.8 mm infästning
- adapter från gängad 22.2 till ogängad 1 1/8”

Allt ska sitta på denna pärla - byggtråd utlovas!
Byter gärna mot prylar, ännu hellre mot ölpengar ?

IMG_0081.jpeg

Senast ändrad:
Hej tråden!
Behöver
- ett par 26” däck
- ett rätt så brett (>719 mm) riserstyre, 25.4/31.8 mm infästning
- adapter från gängad 22.2 till ogängad 1 1/8”

Allt ska sitta på denna pärla - byggtråd utlovas!
Byter gärna mot prylar, ännu hellre mot ölpengar ?

Visa bilaga 708904
Kolla adapter som passar med @AnteL
Tror det var ngt special med styrröret på dom där modellerna?

Finns det möjligen någon som har en Mavic MA3 fälg 36h i silver? Eller vet om/var man kan hitta en så'n?

Kolla adapter som passar med @AnteL
Tror det var ngt special med styrröret på dom där modellerna?
Stort tack för denna flaggning - har nu fått lära mig om ”Evolution size” 1 1/4 tum. Finns koppar att sätta i som gör att man kan köra vanligt styrlager, dock har jag inget sånt över. Så fula stammen får sitta kvar ?‍♂️

Stort tack för denna flaggning - har nu fått lära mig om ”Evolution size” 1 1/4 tum. Finns koppar att sätta i som gör att man kan köra vanligt styrlager, dock har jag inget sånt över. Så fula stammen får sitta kvar ?‍♂️
Jag byggde om originalstammen på min Ambush till en adapter. Delen man sticker ner i gaffeln är 1-1/8 så jag kapade bort resten ? Sen åkte det på en bmx stam.

Visa bilaga 698009

Cykelstol skänkes. Modell som fästs på sadelröret. Har några år på nacken men är fräsch, har förvarats i cykelförråd. Finns i Kungsbacka.

Känner du att du har råd får du gärna skicka valfri summa till något Ukraina-initiativ.
Ingen som behöver en Hamax-cykelstol? Ingår så klart fäste även om det inte är med på bilden.

Söker ett par komponenter för att slutföra ett bygge.
En shim för att montera en framväxel med 34.9mm klämma på en 28.6 ram.
Alternativt en adapter för 28.6 ram för att montera en Braze on framväxel.

Söker även efter Campagnolo 11 speed växel/bromsreglage som lirar ihop med Super Record innan den nya generationen 11 speed. Så Chorus, Record eller Super Record innan 2015.
En likvärdig Braze on framväxel sökes också.

Betalar bra för fina grejer och har en hel del att byta med. Ramar, hjul och växelkomponenter finns i gömmorna.

Tillbaka
Topp