[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Då tror jag det är jag som ska ge dig något, för att affären ska gå i lås! Nämn ditt pris

Priset är porto och en virtuell kram. Helst inte triangelvarianten.
IMG_7984.webp

@Sysse @lflx Helvete! Förlåt pojkar. Jag har redan gett bort de bromsarna. Sååå klantigt. Ber tusen gånger om ursäkt. 😢 De sitter på den Miyata som @xyz-saft fick av mig i höstas.

Ny 12x148-axel , obs inget grepp.
Det var billigare med axel på rea än löst grepp 🤷
Skänkes mot porto eller hämtning.

20250415_194551.webp

Halloj där ute!
Sitter någon på hela (inte nödvändigtvis snygga eller nya) Tuber? Inte bredare än 28 mm brett. Ska sitta på dura Ace hjul som sedan kliver på en eddy merckx corsa extra från 86.
Även om någon här vet sadelstolpsmåttet till den ramen hade jag varit ytterst tacksam. Kanske till och med någon som har en sådan stolpe?
Jag ska även införskaffa mig down tube shifters och vill försöka få till en 2x10 växling. Någon som sitter på shifters?
Jag har en himla massa olika delar hemma som jag kan byta med om intresset finns!
Kan även byta mot kulor om så är fallet!

Bor i Jönköping men åker en hel del till uppsala/stockholmstrakten (åker nu i påsk) så kan åka en bit om frakt blir för krångligt!

Väl mött!

Och ja, den ska lackas om!

Bilagor

• 20250328_140851(0).webp
    20250328_140851(0).webp
    1.1 MB · Besök: 85
Hej!
Är det någon som har stänkskärmar till 700c? Gärna fina Berthoud eller Honjo och jag betalar gärna bra för det eller byter mot nånting med pengar emellan. Har följande att byta:
- en CX50 cantibroms
- 9-delad kassett shimano nyskick tror 11-34
- röd KCNC sadelklämma och thru axle
- gammal quill stem
- shimano 600 non aero borrade bromshandtag
- lite 160mm bromsskivor
- gammalt GT MTB-styre (pyttelite rise)
- en blå Dawes competition giro stålracer med enklare komponenter men körbar.
Finns i Göteborg men kan frakta!

Senast ändrad:
Halloj där ute!
Sitter någon på hela (inte nödvändigtvis snygga eller nya) Tuber? Inte bredare än 28 mm brett. Ska sitta på dura Ace hjul som sedan kliver på en eddy merckx corsa extra från 86.
Även om någon här vet sadelstolpsmåttet till den ramen hade jag varit ytterst tacksam. Kanske till och med någon som har en sådan stolpe?
Jag ska även införskaffa mig down tube shifters och vill försöka få till en 2x10 växling. Någon som sitter på shifters?
Jag har en himla massa olika delar hemma som jag kan byta med om intresset finns!

Bor i Jönköping men åker en hel del till uppsala/stockholmstrakten (åker nu i påsk) så kan åka en bit om frakt blir för krångligt!

Väl mött!

Det borde vara en ram med SLX rör så helt klart värd att sätta tänderna i.
Det ska vara en 27.2 sadelstolpe till SLX ramar. Bor i dina trakter så har du ingen 27.2 stolpe kan du komma förbi o prova om du vill.

Det borde vara en ram med SLX rör så helt klart värd att sätta tänderna i.
Det ska vara en 27.2 sadelstolpe till SLX ramar. Bor i dina trakter så har du ingen 27.2 stolpe kan du komma förbi o prova om du vill.
Det gör jag gärna! Det är columbus drops på den, kan det vara columbus rör då?

Blandat bös från bra-att-ha-lådan.
Massor av v-bromsar i varierande skick :), framrack, fyra styrstammar, olika bromsar, bockstyre, bakväxlar, kedja mm.
Finns i Axelsberg, bytes mot öl. Skickar inte.

Bilagor

• IMG_6649.webp
    IMG_6649.webp
    552.6 KB · Besök: 89
  • IMG_6648.webp
    IMG_6648.webp
    1 MB · Besök: 73
  • IMG_6647.webp
    IMG_6647.webp
    1.1 MB · Besök: 75
  • IMG_6646.webp
    IMG_6646.webp
    889 KB · Besök: 73
  • IMG_6651.webp
    IMG_6651.webp
    815.6 KB · Besök: 73
  • IMG_6652.webp
    IMG_6652.webp
    990.5 KB · Besök: 79
Ett 26"-framhjul vars lager behöver restaureras för att kunna nyttjas.

Skänkes.

Hämtas på Öland eller skickas mot fraktkostnad.

Bilagor

• PXL_20250408_153457843.webp
    PXL_20250408_153457843.webp
    1.6 MB · Besök: 53
  • PXL_20250408_153454290.webp
    PXL_20250408_153454290.webp
    460.8 KB · Besök: 43
- Mavic Aksium, fälgbroms. Rätt säker att det är Shimano 10-delad som sitter på.
- Mavic-ekrar, nio stycken.
- Silva vitt positionsljus, drivs med två knappcellsbatterier CR2032.
- Asaklitt framljus, drivs med fyra AAA-batterier.
- Specialized sadelväska, rymmer utan problem tre butylslangar.
- Scicon sadelväska, rymmer en butylslang.

Skänkes mot karma eller fikabröd. Finns i Stockholm. Kan skicka men slipper helst, särskilt hjulen. PM för att tinga, jag kommer inte hänga så mycket här under påsk.

Senast ändrad:
Halloj där ute!

Väl mött!

Är denna ram möjligen från en vänlig happyit i Halmstad?
Känner igen de förskräckliga skavankerna och få skapelser som ser så stygga ut som denna, om det är min gamla vill säga 😅
Jag köpte denna blint för ett gäng år sedan efter en tur med bil 75 km enkel väg med 3 små och lagom glada barn som sällskap.
När jag väl kom fram hade jag inte hjärta att backa ur affären.
Cykeln stuvades in och barnen mutades med bad- och glasstopp på vägen hem.
Jag gömde besvikelsen och skammen för mig själv och blev ståendes i sisådär 2 år innan ovanstående happyit från Halmstad barmhärtigt hjälpte mig att städa ur mitt lager.
Vore galet roligt om det vore densamma! 🤩

Skänkes mot karma eller fikabröd.
Nu är det inte min sak att bestämma vare sig försäljnings eller inköpspris för andra i den här tråden.
Men jag vill passa på att påminna om Happys/@Manurhin2 ännu öppna insamling
https://happyride.se/forum/threads/till-minne-av-stuvarn.3696286/

Är denna ram möjligen från en vänlig happyit i Halmstad?
Känner igen de förskräckliga skavankerna och få skapelser som ser så stygga ut som denna, om det är min gamla vill säga 😅
Jag köpte denna blint för ett gäng år sedan efter en tur med bil 75 km enkel väg med 3 små och lagom glada barn som sällskap.
När jag väl kom fram hade jag inte hjärta att backa ur affären.
Cykeln stuvades in och barnen mutades med bad- och glasstopp på vägen hem.
Jag gömde besvikelsen och skammen för mig själv och blev ståendes i sisådär 2 år innan ovanstående happyit från Halmstad barmhärtigt hjälpte mig att städa ur mitt lager.
Vore galet roligt om det vore densamma! 🤩
Hahah!!! Vilken rolig anekdot!!

JAAAAAAAA! DET ÄR SAMMA!!!! Han jag köpte den av bor i Halmstad, fick den fraktad så vet inte så mycket mer än att den är redigt sliten!!!!!

Var cykeln byggd på din tid?

Nu är det inte min sak att bestämma vare sig försäljnings eller inköpspris för andra i den här tråden.
Men jag vill passa på att påminna om Happys/@Manurhin2 ännu öppna insamling
https://happyride.se/forum/threads/till-minne-av-stuvarn.3696286/
På samma tema kan det vara värt att ha detta i bakhuvudet. Behovet har inte på något sätt minskat på sistone:

Det har tidigare funnits Happyiter som varit väldigt handfasta i sitt, och närståendes, hjälparbete. Osäker på hur det ser ut idag. Kanske någon annan vet?

Hej. Jag håller på med ett bygge ( https://happyride.se/forum/threads/bror-fyller-ar-byggtrad.3703794/ ) och letar efter:
1. Växelregagle 10-delat shimano (mtb). Just nu tänker jag mig 10-delat för jag har kassett och växel, men jag kan tänka om ifall någon har flera delar. En kedja behöver jag med, men tänker att det nog blir en ny.
2. Styre med ordentligt "rise"
3. Däck 26" för grus, max 50 mm breda.
4. Trevliga plattisar (pedaler)

1000002626.webp

Skulle behöva byta den grå plastbiten (syns den?) som är av för att kunna låsa kedjan. Det är till deore Xt, kanske är samma på alla modeller.
Osäkert om det ens finns, nån kanske har en i övrigt skrotad växel?

Visa bilaga 763839

Skulle behöva byta den grå plastbiten (syns den?) som är av för att kunna låsa kedjan. Det är till deore Xt, kanske är samma på alla modeller.
Osäkert om det ens finns, nån kanske har en i övrigt skrotad växel?
Jag har lyckats fälla över spaken även när den är trasig.

Hej. Jag håller på med ett bygge ( https://happyride.se/forum/threads/bror-fyller-ar-byggtrad.3703794/ ) och letar efter:
1. Växelregagle 10-delat shimano (mtb). Just nu tänker jag mig 10-delat för jag har kassett och växel, men jag kan tänka om ifall någon har flera delar. En kedja behöver jag med, men tänker att det nog blir en ny.
2. Styre med ordentligt "rise"
3. Däck 26" för grus, max 50 mm breda.
4. Trevliga plattisar (pedaler)
Har ett oanvänt 10-växlat Deore-reglage med I-spec 2-fäste. Gissar dock att det inte passar dina bromshandtag.

Hahah!!! Vilken rolig anekdot!!

JAAAAAAAA! DET ÄR SAMMA!!!! Han jag köpte den av bor i Halmstad, fick den fraktad så vet inte så mycket mer än att den är redigt sliten!!!!!

Var cykeln byggd på din tid?
Fantastiskt! Kul att den dök upp här!

Jag vill minnas att jag släppte den ifrån mig som någorlunda orörd då ingenting gick att skruva av knappt! 😅
Både stolpe och stam satt utav hel-ete.. så det är fint att se den nedplockad nu i alla fall!
Alla komponenter var i närmast bedrövligt skick och ganska udda grejer, det kändes som att den blivit mekad med förut och prylar bytts ut om vartannat. Inga fingrejer satt på iaf!
Det skvallrade ganska tydligt för att cykeln verkar ha tjänat sin cyklist med galet många mil och blivit pragmatiskt fint omhändertagen tills intresset för den dog, den hade inte cyklats på på ca 10 år och därmed såldes till mig.

Jag ska leta och forska lite bland mina gamla bilder och se om jag kan försöka lappa ihop min lilla bit av historien med cykeln för dig.

Halloj där ute!
Huj, ursäkta okunnig fråga.
Tuber = tubdäck?
I så fall vet jag att jag fick med några i ett parti osorterat jag köpte i vintras.
Hojta till om jag ska se vad jag har. Finns söder om Stockholm.

Hmm, det stämmer nog att det inte passar. Men jag ser att det finns ritningar för att 3d-printa ett fäste. Det kanske kan vara ett alternativ...,
Vad vill du ha för reglaget?
En hundring eller två till stöd för Ukraina eller Läkare utan gränser blir bra.

Huserar du i Sthlmstrakten så går det nog att ordna med leverans.

Jag vill minnas att jag släppte den ifrån mig som någorlunda orörd då ingenting gick att skruva av knappt! 😅
Både stolpe och stam satt utav hel-ete.. så det är fint att se den nedplockad nu i alla fall!
Alla komponenter var i närmast bedrövligt skick och ganska udda grejer, det kändes som att den blivit mekad med förut och prylar bytts ut om vartannat. Inga fingrejer satt på iaf!
Det skvallrade ganska tydligt för att cykeln verkar ha tjänat sin cyklist med galet många mil och blivit pragmatiskt fint omhändertagen tills intresset för den dog, den hade inte cyklats på på ca 10 år och därmed såldes till mig.

Jag ska leta och forska lite bland mina gamla bilder och se om jag kan försöka lappa ihop min lilla bit av historien med cykeln för dig.
Fantastiskt!

Tack för att du tar dig tiden! Uppskattas enormt! Lovar att ge dig del av dokumentation i renovering. Jag ska strippa färgen, inspektera och få bukt med rosten. I värsta fall är ramen skrot, i bästa fall så får den sig ett nytt liv nu!

Har försökt sälja dessa vid ett par tillfällen men intresset var svalt.
Lätta tubfälgar 32 hål.
Bytes mot vad som helst.
Finns i Östersund, upphämtning prioriteras.
525ae319-9d07-45fb-80e3-71bad1fe2c93-1_all_1201.webp

Någon som har en framväxel för tredelat?Klamma innerdiameter för 28,6 sadelrör, top -pull. Xt, Lx eller Deore önskvärt. Mot viss ersättning givetvis.

Tillbaka
Topp